Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Regionmod av Hitachi DVP515E Serie 11xx

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Sthlm, Swe
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Question Regionmod av Hitachi DVP515E Serie 11xx

    Hallå

    Klarar ni av att modda denna modell som inte går att modda med hjälp av fjärrkontrollen?
    Skulle behöva ett chip för detta ändamål, eventuellt inklusive montering.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag är ganska säker på att vårt Samsung x05 chip fungerar bra även på Hitachi 515.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Sthlm, Swe
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Post

    Vad har du för pris på ett löst chip resp fullständig installation?

    Har läst att det kan vara värt att stoppa i "nya" chipet, regionsmodda och sedan stoppa tillbaka orginal chippet för att få tillbaka alla menyer.

    Vet att firmware för Samsung DVD-M105 (Hitachi DVP315 är en klon av denna) funkar fint för detta ändamål, dock saknas lite i menyerna varför man ska chippa tillbaka efter regionsmodden.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    350 för chip, 700 inkl installation.

    Och vi rör inte firmware, chipet ställer om de värden i epromet som ändras när man knappar in koderna om man har ett sådant firmware.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Sthlm, Swe
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Post

    Ok, läste att man skulle programmera ett EPROM med firmware för Samsung modellen. Byta ut det EPROM som sitter i DVD mot det nya, sedan knappa in koderna via fjärrkontrollen enligt instruktionerna som finns. När det är klart så skulle orginal EPROM sättas tillbaka. Regionsmodifieringen skulle vara intakt och orginal EPROM med menyer skulle vara tillbaka.

    Hur svårt är det att göra ett tillfälligt byte av EPROM på egen hand enligt dig?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    När vi testade att använda gammal firmware på Samsung x05 så gick det inte att starta spelaren med fel firmware. Och då det är extremt lätt att göra reset på samsung och dess kloner (bara trycka in ett par knappar i några sekunder) så är det bättre att ha ett regionschip så slipper man gå in och rota varje gång någon varit klåfingrig.

    Vad jag minns var det ganska knepigt att få loss biosepromet från sockeln också, satt dumt till och var trögt och jäkligt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. hitachi 705
    By buttebutte in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-12-29, 18:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •