Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Backward compatibility

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Respekt
    21

Backward compatibility

Läste någonstans att nyare PS3 med just backward compatibility d.v.s. PS2 spel o kanske PSX spel inte stöd på PS3:n. Tror det var den 40GB's versionen.. Men man vet ju aldrig. Vill skaffa mig PS3 med backwards compatibility men har ingen aning om vart man kan köpa en sån eller om de inte finns kvar på den svenska marknaden längre. Kollade självklart PSXCARE först, men det stog inte mycket om just det där på info sidan. Så hur ligger läget till egentligen?
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Respekt
    18
    dom med 40gbs har inte backward compatibility men dom andra har det

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    De amerikanska och japanska 20 och 60gb PS3orna har bakåtkompatibilitet via hårdvara. De amerikanska 80 gb och europeiska 60 gb PS3orna har bakåtkompatibilitet genom en mjukvaruemulator. De senare har betydligt fler problem med ps2-spel än de tidigare.

Men varför vill du köra PS2-spel på en PS3a? Köp en PS2a isf, så kan du chippa och köra brända spel också.

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Respekt
    21
    Jag har redan PS2 chippad från PSXCARE förståss.
    Men för mig är de på något sätt mer speciell om den klarar av att köra ps2&psx spel än att inte kunna, speciellt när dom börjar upphöra verkar det som..

Tror ni att Playstation 3 60GB (Europeisk/svensk version) som säljs hoss PSXCARE klarar backwards? Står inget om det iaf, men den är juh 60GB så..
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    60GB pal har mjukvaruemulering som nämndes ovan. Bortglömd produkt i webshoppen, men beställer någon en sådan så levererar jag paketet med dubbla handkontroller, motorstorm och vad det där andra tråkiga skjutaspelet nu hette :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0

hmm...

varför funkar inte PS3 singstar till mitt USA importerade 80gb:aren?

Liknande diskussioner

1. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 12:03
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 12:01
  3. HDA//HDL compatibility list #2!
    By coldturkey in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 03:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner