Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Un-chippa ett Wii?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18

    Un-chippa ett Wii?

    Tja, som tråden lyder: går det att un-chippa sitt Wii?

    Jag har seriöst börjat tröttna på att inte kunna uppdatera mitt wiikey som ni har kunnat läsa om i en annan tråd. Spelar tämligen sällan så jag har kommit fram till att det är lika bra att "go legit" och plocka bort chippet och börja betala de få kronor som de spel jag vill lira kostar.

    Så, är det möjligt att ta bort ett wiikey och sen förvänta sig att Wii:t beter sig som om chippet aldrig suttit där? Vart vänder man sig om man totalt saknar kunskap och tools för jobbet?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Vart vänder man sig om man totalt saknar kunskap och tools för jobbet?
    Du kan fråga dom på PSXcare helt enkelt. Om det är några som kan det är det väll dom. Hurvida det är möjligt vet jag inte direkt men du kan i alla fall vända dig till dom och fråga.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Grima Visa Inlägg
    Du kan fråga dom på PSXcare helt enkelt. Om det är några som kan det är det väll dom. Hurvida det är möjligt vet jag inte direkt men du kan i alla fall vända dig till dom och fråga.
    Det var det jag trodde jag gjorde nu Hansi var, åtminstone förr, väldigt aktiv i de här trådarna, eller?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Varför skulle du vilja ta bort chippet? De nya kopieringsskydden kollar inte efter chipp utan om skivan är bränd. Originalspel funkar alltså på chippat wii.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Varför skulle du vilja ta bort chippet? De nya kopieringsskydden kollar inte efter chipp utan om skivan är bränd. Originalspel funkar alltså på chippat wii.
    Jag är i en sån position att jag är jefligt lack på chippet och att sitta och mecka med uppdateringar hit och dit. Tjänar såpass bra att jag egentligen borde skämmas för att jag spelar brända spel.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    det kvittar ju hur mycket du tjäna!. Det skadar ju inte att ha det kvar...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    det kvittar ju hur mycket du tjäna!. Det skadar ju inte att ha det kvar...
    Herr FantomenK har faktiskt rätt, chippet hindrar dig inte på något sätt att gå och köpa spelen istället för att bränna dom. De backuper du redan har du redan updateringarna till så du behöver inte bry dig om några uppdateringar så länge du inte tänker ladda ner några mer spel. Vilket verkar vara det du siktar på om.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    om du nu vill un-chippa så ta avlöddningsfläta o ta bort tennen bara.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21
    Varför chansa?

    skit i chippet och köp dom spel du vill.

    löd bort det och sabba hela konsolen om du har otur.
    /Mr Walker - Xbox n00b

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Här ska inte chansa med någonting. Imorn är det jag som lallar ner till onoff o köper smg

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ToTFoF Visa Inlägg
    Här ska inte chansa med någonting. Imorn är det jag som lallar ner till onoff o köper smg
    Hör av dig imån, om SMG original fungerar på din konsol. Det bör ju göra det iaf.

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Hör av dig imån, om SMG original fungerar på din konsol. Det bör ju göra det iaf.
    Har vart o köpt det nu. Ska testa om en stund. Är bara så sjukt orolig för att det inte ska funka så jag drar liksom ut på det Men jag återkommer...

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Ok, så nu har jag testat det. Fick fikagäster på besök precis i samma stund som jag tryckte in skivan så jag hann bara komma till nån screen som informerade mig om att det var bättre att lira i 60Hz än de 50 som jag hade som inställning för itllfället. Men å andra sidan kom jag aldrig så långt tidigare utan tar nu för givet att skiten fungerar!

    Så mitt tips till er som har liknande svårigheter som jag har beskrivit i denna tråden, gå och köp det. Det är Mario för fanken. Lätt värt 549 pix.

    /Yay me
    //Ikväll ska det spelas
    ///M_y_c_k_e_t

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Det var väl ingen överaskning?
    Det är ju 100% att det skulle fungera?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ToTFoF Visa Inlägg
    Det var det jag trodde jag gjorde nu Hansi var, åtminstone förr, väldigt aktiv i de här trådarna, eller?
    Jag läser inte alla trådar i forumet, hur skall jag hinna med det :-)

    Din fråga känner jag igen, den har jag väl redan svarat på via mail eller msn/skype.

    Klart vi kan löda bort chippet, räkna med 350:- i arbetskostnad. Eller så fixar vi de problem du har för troligen samma pris.

    Och självklart skall du betala för spelen du spelar, men hur kul är det när barnen "råkar" glömma en spelskiva för 500:- under vardagsrumsmattan så att den ser ut som isen i hockeyrinken innan ismaskinen hunnit städa upp efter matchen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Jag läser inte alla trådar i forumet, hur skall jag hinna med det :-)
    Uttryckte mig klantigt. Menade det inte som kritik. My bad.

    Din fråga känner jag igen, den har jag väl redan svarat på via mail eller msn/skype.
    Japp. Och snabbt svarat var det också

    Klart vi kan löda bort chippet, räkna med 350:- i arbetskostnad. Eller så fixar vi de problem du har för troligen samma pris.
    Den senare lösningen verkar helt klart mer lockande. Kommer att kontkata er igen när jag känner att det blir aktuellt. Dvs, när jag spelat mig trött på SMG.

    Och självklart skall du betala för spelen du spelar, men hur kul är det när barnen "råkar" glömma en spelskiva för 500:- under vardagsrumsmattan så att den ser ut som isen i hockeyrinken innan ismaskinen hunnit städa upp efter matchen...
    Lilltjejen har redan repat ett par backuper. Får la skylla mig själv som låter dom ligga där hon kommer åt dom

    Citat Original inlägg av FantomenK
    Det var väl ingen överaskning?
    Det är ju 100% att det skulle fungera?
    Vanliga människa! Alla kan inte vara lika pålästa/insatta som du. Tänk på det nästa gång du är på väg att skriva något sarkastiskt. Ta istället lärdom av, t.ex, Lillejan, Grima m.fl som försökt hjälpa mig. Tack grabbar!

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Jag är inte särskilt påläst... Men jag ser ingen anledning till varför köpta spel skulle SLUTA att fungera för att man låser upp de brända...

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av FantomenK Visa Inlägg
    Jag är inte särskilt påläst... Men jag ser ingen anledning till varför köpta spel skulle SLUTA att fungera för att man låser upp de brända...
    Det har förekommit på playstation 1...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  2. Chippat Wii slutat att fungera
    By swedishchapter in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 18:07
  3. Internet till Wii
    By zane in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:02
  4. Chippad Wii + garanti
    By ragge in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 18:51
  5. Reservdelar till wii
    By universe777 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 15:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •