Bör inte den löddningen vara okej?
Har testat med Fujifilm DVD-R och Verbatim DVD-R.
2x, imageburn. Har även testat o filechoppa 1.4gb. Inget funkar.
Bör inte den löddningen vara okej?
Har testat med Fujifilm DVD-R och Verbatim DVD-R.
2x, imageburn. Har även testat o filechoppa 1.4gb. Inget funkar.
Ja det ser skapligt ut men är du säker på att den 5:te eller om det var den 6:e ledningen från chipet inte leder någonstans. Om du skulle ha tagit bilden rakt uppifån så skulle man kunna se det kanske lättare.
Redigerar: den 5:e ska det vara om det nu inte är avkapade ben också
Last edited by ake003; 2007-11-23 at 22:17.
Ja om alla kontakter är okej så är det med största sannolik fel på chipet.
Har själ inte råkat ut för det än fast jag har chippat många konsoller.
Men jag lägger inte så mycket tenn som jag ser på din bild.
Men det kan kanske vara så att en lödpunkt under chippet har nu av misstag lödits ihop
Fast jag har lite svårt att tro och vet inte heller vad det skulle orsaka.
Men det ska du kunna mäta fram. Har du en bild där du ser alla punkter, punkten jag menar är den som sitter mitt i urskålningen på wiikey ( den andra punkten från vänster på din bild)för bakom den är det en punkt som hamnar under.
Om det inte har kortslutning där så ta och löd av den med avlödningsfläta och skaffa en ny wiikey.
Hoppas det går bra men ta det försiktigt så du inte river lödpunkterna.
Får be nån elektriker kompis kolla på de. Men du tycker alltså jag ska ta bort chippet o sätta dit ett splitternytt?
Eller menar du bara att jag ska kolla Punkt 2 som du tror att de kan va kortis under?
Kolla punkt 2 först och sen kan du även kolla om du får spänning på de två stora punkterna så det inte är kall lödning, det ska vara 5v(när wii är igång) om jag tänker rätt.
Man ska egentligen aldrig klutta i så mycket tenn i de stora hålen att man inte ser kring lödpunkten, lätt till att man råkar löda på några fler punkter då...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Kollat allting, allt stämde. Måste va fel på chipet. Men pga allt på o avlöddande åkte punkt 4 bort så de känns förjävligt just nu. Bara för ett defekt chip
Bookmarks