Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Få tillbaka sin xbox EJ lagad?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17

    Få tillbaka sin xbox EJ lagad?

    Är de ngn som haft sin trasiga xbox nere i tyskland och fått den hemskickad UTAN att den varit lagad?
    Är orolig då jag gjort x clamp mod, (borrat 5mm skruvhål) men bytt tillbaka till org skruvar.
    Xboxen startar heller ej, klistermärket är borta i fronten och hålen där bak är rätt misshandlade.
    Är det stor risk att jag får tillbaka skiten i samma skick?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Detta har redan tagits upp förut i denna tråden:

    http://forum.psxcare.com/support/sho...light=tyskland

    Läs svar #16.

    edit:

    och #84!
    Last edited by razor1394; 2007-11-23 at 23:21.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Fan nu blir man orolig! Min är även borrad i... Dessutom inte RROD utan HELT död nu. Får väl hålla tummarna STENHÅRT!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Båda mina boxar blev lagade, modifierade var dom, flashade, osv osv.. inte så vackra.. väldigt misshandlade Fick tillbaka 2 reparerade

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Härligt
    Då får man hoppas på en fin tillbaka då! Så ska man börja lira lite Mass Effect, Halo 3, Assassins Creed och längta till GTA4!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Jag fick tillbaka mina egna boxar, inte nya, men utbytt moderkort osv.. dom har även fixat en box som bara var felflashad, men skriven som RRoD, väldigt snälla reparatörer

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tänkte fråga er som har fått era boxar reparerade: är garantiklisterlappen ett måste eller händer det att de lagar boxen utan garantilapp kvar?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Jag har skickat in alla boxar utan "sigill" eller någon garanti kvar överhuvudtaget

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    ja ja den ena är värre än den andra sönderborrade boxar till dom som är oroliga över garantisigillet, det är ju fantastiskt att dom som är orolig över en pappersbit som ej ligger löst över 2 plast tappar , är lika orolig över någon som har lekt extreme home makeover med den vita konsollen, ja jag har själv skickat in min konsoll, bannad utan etikett , men i mitt fall kunde man kanske tänkt han´s konsoll kanske inte hade något sigill, han var offer för ett felaktigt ban, kan man det när man titttar på din.

    det värsta är nog att du får en ny konsoll tillbaka.

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av rolle Visa Inlägg
    ja ja den ena är värre än den andra sönderborrade boxar till dom som är oroliga över garantisigillet, det är ju fantastiskt att dom som är orolig över en pappersbit som ej ligger löst över 2 plast tappar , är lika orolig över någon som har lekt extreme home makeover med den vita konsollen, ja jag har själv skickat in min konsoll, bannad utan etikett , men i mitt fall kunde man kanske tänkt han´s konsoll kanske inte hade något sigill, han var offer för ett felaktigt ban, kan man det när man titttar på din.

    det värsta är nog att du får en ny konsoll tillbaka.
    Värsta? Det är väl det bästa?

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    jo det är väl det bästa och det är bra att garantin finns, jag menar bara när det kommer in boxar som är borrade i och där det finns brytmärken som ser ut som att någon använt en kofot för att öppna konsollen.

    att då konsollen blir utbytt beror nog snarare på att det finns några snälla tyskar nere i weiterstadt , snarare än att man har en garanti på boxen.

    jag försökte lämna in min på elgiganten innan jag skickade in den själv och killen där sa men det är ju brytmärken på konsollen, och dom var minimala, och han skulle skriva med i lappen till microsoft tydliga brytmärken på konsollen.

    vad tror du samma snubbe hade sagt om han sett en konsoll som var borrad i?

    men jag håller med dig det är bra att garantin finns

Liknande diskussioner

  1. AnvÄnda Sin Vanliga Pc Hd I Xbox???
    By phonyanton in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 09:27
  2. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  4. 6.3.2 Fastest way to transfer files between two XBOX Consoles using FXP
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 22:28
  5. skicka tillbaka min xbox till M$
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 15:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •