var ute idag och handlade lite grejer köpte bland annat en ny dvd läsare en samsung sh-d 163b serial ata läsare på inet den kostade ju bara 195 kronor laddaden ner kreon firmware till den ska försöka att göra egna backuper och se om jag kan få dom 100 procentiga. Var även in på ett ställe som byter in spel , bytte in några gamla xbox spel som jag hade och ett par ps3 spel fick 4 xbox 360 spel i inbyte , åkte sedan till siba , där sålde dom perfect dark till 360 för endast 99kronor (hade alla spel kostat så lite så hade man nog inte modifierat sina konsoller)
köpte även ett spel till grabben cod4 ska försöka att göra ett 1:1 backup lyckas det så borde ju det vara säkert .
jag fick tillbaka ett nytt 360 från microsoft tidigare i veckan , det var en helt ny konsoll tillverkningsdatum september 2007, har ingen lust att bli bannad på nytt, visst det är kul att kunna spela alla spel offline, men xboxlive är roligare om man inte lyckas att få crc checken att stämma alltså jämfört med den imagen man gjort med kreon firmwaret mot original skivan, så betyder väl det att det bara är en tidsfråga (om man fortsätter att spela backups vill säga) innan man blir bannad.
ska i alla fall fortsätta att experimentera lite grann och se om det är möjligt att producera 1:1 kopior , och om crc checkarna är 100 procentiga, kan man få 100 procentiga crc checkar? bara undrar.
har hört att microsoft tydligen inte kan upptäcka om man har ett annat firmware i dvdläsaren stämmer det elller bör man flasha tillbaka till original ?
jävla synd detta nu när man äntligen fick tillbaka en ny 360 med en lättflashad benq läsare och alla dessa nya banningar
ps har nu rippat cod4 stealthfiles checked out perfectly crc match ok
så här borde en nfo fil se ut när man laddar ner ett spel
call of duty 4 modern warfare Pal 2007-11-24
ripped with samsung sh-d163B with Kreon Firmware v1.00
result from schtromextract v 3.4
Image crc32 sum matches stealth list! The image has been verified by the stealth team!.
result from xdvdmulleter10
stealthfiles checked out perfectly
crc check
checksum generation complete, without no errors!
Game Call of Duty 4:Modern Warfare
Region Flags:FFFFFFFF
Region Code: Region Free
Media ID:1EDFAC80440C6BD3DB843F83-15E8CF88
!
Bookmarks