Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: Super Mario Galaxy, läser inte...

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18

    Super Mario Galaxy, läser inte...

    jag har läst massor av olika trådar om folk som har problem. men ingen har exakt samma problem som jag...

    Jag kör updateringen 1.9g går igenom båda laddningarna. hör homers röst"You're all nuts" när jag trycker A på GC-dosan. sedan när konsolen har startat upp och jag sätter i Galaxy-skivan. Så kommer inte Galaxy upp och när jag går in i Disc-channel så vill den att jag ska updatera. alltså precis likadant som innan jag updaterade. ska man sätta i skivan innan man startar om Wii:t?

    Har 3.1E på konsolen.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Updaten måste köras för att du ska kunna spela... Det är kopieringsskyddet som installeras. Men med Updaten så klarar du testet.
    Se bara till att du kör PAL på PAL så ska det inte vara några problem..

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Updaten måste köras för att du ska kunna spela... Det är kopieringsskyddet som installeras. Men med Updaten så klarar du testet.
    Se bara till att du kör PAL på PAL så ska det inte vara några problem..
    jag skrev att jag går igenom båda laddningarna. alltså updaten också. Det är inte det som är fel...Ska man ta ut update-skivan och sätta i Galaxy innan man startar om? eller är det någon viss update man måste ha på Wii:t för att kunna spela galaxy?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Du måste installera uppdateringen som finns på Galaxy-skivan också. Det är alltså inget problem du har.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    jag skrev att jag går igenom båda laddningarna. alltså updaten också. Det är inte det som är fel...Ska man ta ut update-skivan och sätta i Galaxy innan man startar om? eller är det någon viss update man måste ha på Wii:t för att kunna spela galaxy?
    Kanske var klumpigt uttryckt av mig. Men jag menar updaten på Galaxy skivan. Den måste du köra... Se bara till att du kör PAL på PAL maskin...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Kanske var klumpigt uttryckt av mig. Men jag menar updaten på Galaxy skivan. Den måste du köra... Se bara till att du kör PAL på PAL maskin...
    Så man ska köra updaten? blir den inte brickad då?

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Körde updaten...men den höll på typ i en 20 minuter och den gav ifrån sig höga ljud. den liksom stannade där den var färdig. Så jag stängde av och nu får jag unreadable disc. alla andra spel funkar dock.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    sry för tripple-post...men fick det att funka nu. körde Firmware-skivan igen och prövade, då funkade det.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Nice...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Det funkar dock inte klockrent...när jag har stängt av konsolen och spela igen så kommer det upp en svart ruta med...ERROR kommer ej ihåg nummer 110 eöer nåt. "An unauthorized Device have been detected" tror jag att det står. eller en annan svart ruta. MEn om man sätter i 1.9g-skivan och kör updaten igen så funkar det. Finns det någonting jag kan göra? om någon har råkat ut för samma sak?

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag undrar också....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    Det funkar dock inte klockrent...när jag har stängt av konsolen och spela igen så kommer det upp en svart ruta med...ERROR kommer ej ihåg nummer 110 eöer nåt. "An unauthorized Device have been detected" tror jag att det står. eller en annan svart ruta. MEn om man sätter i 1.9g-skivan och kör updaten igen så funkar det. Finns det någonting jag kan göra? om någon har råkat ut för samma sak?
    Det där felet brukar man väl få upp om man _inte_ har 1.9g updaten installerad. Låter ju precis som att det blir nåt fel så att den tappar bort den vid reboot eller inte installerar den korrekt. Prova bränt den på annan skiva?

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Det där felet brukar man väl få upp om man _inte_ har 1.9g updaten installerad. Låter ju precis som att det blir nåt fel så att den tappar bort den vid reboot eller inte installerar den korrekt. Prova bränt den på annan skiva?
    Installationen går perfekt. men det verkar ju som det, jag har brännt på en RW-skiva, tycker inte det borde spela någon roll.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    Installationen går perfekt. men det verkar ju som det, jag har brännt på en RW-skiva, tycker inte det borde spela någon roll.
    Är inte skivan repig eller så då? Testa gärna att bränna ut den på en vanliga -r eller +r skiva istället för rw. Vad står det att du har för biosversion?

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har ett annat problem med Galaxy...
    Kommer till första minibossen (Dino) och efter 3:de träffen stannar spelet. Felmeddelande som säger att det inte går att läsa skivan och att man ska kolla operating manual.

    Har läst på något annat ställe att man ska ta ut skivan och putsa av den med typ en T-shirt och sedan ska det vara att fortsätta men det funkar inte för mig.
    Har provat olika grejjer men får samma resultat 5 ggg. Har ni något mer tips, eller någon som råkat ut för samma grej?

    /V

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av VickZen Visa Inlägg
    Har ett annat problem med Galaxy...
    Kommer till första minibossen (Dino) och efter 3:de träffen stannar spelet. Felmeddelande som säger att det inte går att läsa skivan och att man ska kolla operating manual.

    Har läst på något annat ställe att man ska ta ut skivan och putsa av den med typ en T-shirt och sedan ska det vara att fortsätta men det funkar inte för mig.
    Har provat olika grejjer men får samma resultat 5 ggg. Har ni något mer tips, eller någon som råkat ut för samma grej?

    /V
    Har du problem med andra spel också eller gäller det bara detta? Gäller det bara Galaxy är det väl stor risk att du har nåt knas med skivan. Inga uppenbara repor eller smuts? Bra märke, typ Verbatim och inte skräp som Princo eller Rico etc?

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Verbatim -R skiva, har inte kommit så långt i andra spel. (Chippade igår) Har fått ner RayMan Ravin Rabbids och Boogie hittills och de verkar funka.

    Först hittade jag en fettfläck som jag fick bort, tycker mig se en liten repa nu. Är det superkänsligt med sånt alltså?

    /V

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av VickZen Visa Inlägg
    Verbatim -R skiva, har inte kommit så långt i andra spel. (Chippade igår) Har fått ner RayMan Ravin Rabbids och Boogie hittills och de verkar funka.

    Först hittade jag en fettfläck som jag fick bort, tycker mig se en liten repa nu. Är det superkänsligt med sånt alltså?

    /V
    Det kan vara om den sitter på fel ställe och är tillräckligt djup. Beror även lite på vilken information (data) som ligger i det repade området. Jag har haft skivor som varit så repade att man tror dom blivit överkörda av en gräsklippare och ändå funkar perfekt. Sen har man andra som har nån liten repa och det blir läsfel direkt. Prova bränna om det så kommer det säkerligen att funka kanon.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ska testa det... Tack för hjälpen!!!
    /V

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    Hejsan!
    Jag har Chip yaosm, och har brännt ett antal spel nu och allt fungerar bra men när jag nu skall bränna in Mario Galaxy (wii-wiizard) så fungerar det inte.
    Jag kan se en bild sedan när jag trycker start fungerar det ej och då står följande: #001 unathoized device has been detected.....
    Någon som vet vad det kan vara för fel? snälla hjälp mig...

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av nixxz Visa Inlägg
    Hejsan!
    Jag har Chip yaosm, och har brännt ett antal spel nu och allt fungerar bra men när jag nu skall bränna in Mario Galaxy (wii-wiizard) så fungerar det inte.
    Jag kan se en bild sedan när jag trycker start fungerar det ej och då står följande: #001 unathoized device has been detected.....
    Någon som vet vad det kan vara för fel? snälla hjälp mig...
    Mario Galaxy har ju ett nytt kopieringsskydd som har tvignat i princip alla oavsett chip (utom d2ckey) att uppdatera med ny firmware. Vet ej om det finns till ditt chip.

    Felmeddelandet du får upp (#001 unathoized device has been detected) tyder på att chipet ej kan hantera det kopieringsskyddet i nuvarande skick.

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    Okej, då kommer det skyddet komma på många spel framöver och om jag inte kan uppdatera mitt chip kommer det inte gå att använda typ då?

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av nixxz Visa Inlägg
    Okej, då kommer det skyddet komma på många spel framöver och om jag inte kan uppdatera mitt chip kommer det inte gå att använda typ då?
    Det finns väl en viss risk för det ja. Dock är ju skyddet knäckt så dom försöker nog komma på något ännu bättre kopieringsskydd så våra trevliga hackers får arbeta ett par minuter till för att knäcka det också.

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    ingen som vet om det finns en uppdatering till yaosm??

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av nixxz Visa Inlägg
    ingen som vet om det finns en uppdatering till yaosm??
    Kolla denna:

    http://psx-scene.com/forums/yaosm/61...y-support.html

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    läst men förstår inte riktigt, skall jag ladda hem zip filen och bränna in den på en skiva och köra den på wiin och uppdatera?

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    20
    Nej

    Zip filen innehåller hex filer som du programmerar pic processorn med.
    Den kan du inte uppdatera via DVD:n utan du måste sätta chippet i en programmerare.

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    hur kan man se vilken version man har nu?

Liknande diskussioner

  1. Hjälp mig! Perfekta hjälpmedel hjälper inte.
    By solwretep in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 13:54
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 10:36
  3. Super Paper Mario med WiiD
    By djwiizard in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 22:15
  4. Installerat EZI o ps2an läser inte skivorna!
    By Skuh-Zee in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 16:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •