Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Vilket chip bör man köpa?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Vilket chip bör man köpa?

    Hejsan. Jag ska köpa ett Wii + chip i julklapp till mig själv och då undrar jag vilket som egentligen är bäst.

    Jag har både googlat och läst här på forumet men det verkar vara lite olika uppfattningar om det. Det finns ju en myriad av chip att köpa och t.ex. D2CKey kostar ju 500kr mer än WiiKey men är det verkligen bättre?

    Jag vill självklart ha det mest framtidssäkra och om jag t.ex. slipper uppdatera chippet som man behöver med WiiKey så är det absolut värt 500kr extra.

    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Köper du ett nytt Wii så kommer det med stor säkerhet vara D2C-chippet i det och då har du inget val. Då blir det D2CKey som gäller.

    Men inget fel alls med det. Det ÄR bättre, fungerar på ett annat sätt. Är ju ändock 2:a generationen av modchipp till Wiit och den arbetar "on the fly", istället för att bara arbeta när man bootar och sen "somna"....

    Om jag skulle köpa nytt, så skulle jag inte tveka en sekund om vilken jag skulle ha. D2CKey hela vägen.

    I en lite dyster framtid så kommer Nintendo att hitta ett sätt att stoppa alla gamla chipp, så som SMG gjorde första veckan. Dom kommer närmare. Snart kommer dom hitta ett sätt. Då kommer gamla chippen sluta fungera helt och vi lite ohederliga blir tvugna att kränga våra burkar på ******* för att köpa ett nytt....

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Så D2CKey ÄR bättre då? Är inte Cyclo-WIZ något att ha då? Det kostar ju precis lika mycket.

    Eftersom jag har tänkt köpa hela kittet från psxcareshoppen så är det inga problem att köpa ett med WiiKey, det tar bara lite längre tid att få den levererad.

    Finns det inget ställe man kan läsa om fördelar och nackdelar med de olika chippen, eller är det så enkelt att D2CKey är den man SKA ha?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    D2CKey känns mer framtidssäker än de andra...
    baserat på att teknologin bakom är helt annorlunda gentemot de gamla..

    Men som sagt, man vet ju aldrig vad Nintendo hittar på i framtiden för att stoppa piratkopieringar...

    De saker som du SKA ha på chippet är: UPPGRADERINGSBART!!!
    Då har man alltid chansen att få det fixat genom en update av chippet. Som Wiikey och några andra klarade av att leverera när SMG släpptes...
    D2CKey behövde inte uppdateras eftersom den arbetar på ett smartare snabbare sätt. helt anorlunda gentemot generation 1 chippen.

    Som jag sa innan: JAG skulle tveklöst köpa ett D2CKey Wii om jag gjorde en beställning idag...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Ok, så det är helt klart D2CKey jag ska ha då? Är inte cyclowiz något att ha?

    Är det något annat man bör tänka på? Måste man ha speciella skivor att bränna på eller fungerar de flesta? Ja, vad som helst. Jag är helt ny på konsollfronten så alla tips är uppskattade.

    Btw: Är D2CKey uppgraderingsbart som är så viktigt?
    Last edited by Raven6z; 2007-11-25 at 15:55. Anledning: Edit

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    När det gäller D2CKey så är det faktiskt inte dementerat at deet inte är uppgraderingsbart. Lika så inte att det är uppgraderingsbart i nuläget...
    Cyklowiz är uppgraderingsbart och kan spela SMG, så det funkar det är det ingen tvekan om...
    Wiikey funkar det med.
    Winja deluxe funkar det med...

    Sen finns detopensource versioner av chip med som i nuläget fungerar. openWii och YAOSM...

    Men valet och kvalet är upp till dig...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Attans vad jobbigt det här är... Det lutar helt klart åt D2CKey och jag har tittat lite på deras hemsida och det verkar ju lovande.

    Får fundera lite mer på det här.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    ja tänker att D2CKey kommer gå sönder då det har 32 lödpunkter.. astt någon lossnar eller så :S

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Gör det något då? Man får ju 1 års garanti när man köper det från psxcare...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan inte garantera leverans av wii med andra chip än d2ckey.

    Vi fick in några förra veckan, men dom räckte ändå inte till alla som beställt med t.ex. wiikey. Jag räknar inte med att det kommer in fler gamla wii nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Har länge klurat på en grej.
    Kan man byta chip?
    Har ett WiiKey nu, men finns det möjlighet att demontera ner det och installera D2CKey istället?

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Man kan inte montera ett D2CKey på gamla D2A eller D2B konsolerna...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi kan inte garantera leverans av wii med andra chip än d2ckey.

    Vi fick in några förra veckan, men dom räckte ändå inte till alla som beställt med t.ex. wiikey. Jag räknar inte med att det kommer in fler gamla wii nu.
    Räkna med åtminstone en till Hansi Jag kommer nog hälsa på snart med ett gammalt Wii jag köpte vid lanseringen Håller bara fortfarande på att undersöker om Wiinja Deluxe är det som har bäst prestanda vad gäller att spela upp backuper. Cyclowiz verkar ha lite probz med vissa spel, Wiikey har väldigt ofta problem (av det man läst).. återstår väl bara Wiinja Deluxe ~ Har den bäst prestanda?

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Vilken tvkabel får man med till Wii-et och vilken kabel är till vilken sorts tv?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    I WII paketet ingår en compoSKITvideokabel + scartadapter.

    Till en hdtv (lcd/plasma/proj) brukar komponentvideokabel fungera bäst, ger 480P.

    Till en äldre tv brukar RGB scartkabel ge bäst bild.

    Idag fick vi in en ny leverans WII där c:a 15-20st var med D2B chip, det finns nog några kvar för snabb leverans med t.ex. wiikey eller wiinja deluxe.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Är det en sån kabel som fungerar till gamla TV-appareter? Har nämligen en sådan. :P

    Vad kostar en RGB-kabel och fungerar den garanterat till min TV eller är det något man bör kolla upp på baksidan typ?

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=561&xSec=88

    Observera att RGB inte är samma som gul, vit, röd kontakt kopplad till en scart-adapter.

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    RGB kabeln säljer vi för 200:-

    Vi fick in 20st wii med d2b chipset idag igen, så det går ut massor med leveranser av wii med wiikey denna vecka :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Ska man köpa Guitar hero till wii fast de e mono???
    By Apakarta in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 10:29
  2. Vilket chip har jag?
    By slemmuspellus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 00:15
  3. Vilket Chip ska man välja?
    By Dikkie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 23:52
  4. Hur kollar man vilket chip man har?
    By Willov in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 00:27
  5. Vilket bör jag köpa?
    By MGRacing in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-02-04, 19:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •