Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ersätta XBMC med PS3 ?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0

Ersätta XBMC med PS3 ?

Hej,

Jag har en gammal XBOX som endast används med XBMC. Jag tycker att den har varit klockren.

Nu funderar jag på att köpa en PS3'a till jul och undrar om någon vet om man kan få liknande funktionalitet med en PS3'a ?

Jag skulle vilja ersätta min XBOX med PS3'an om det går att stömma video via nätet.
    Jag spelar idag iso- eller divx direkt från en SMB-share på en linuxmaskin.

Det vore naturligtvis kul om det också gick att titta på det fotoalbum som ligger på samma maskin.

/J

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    För tillfället är gamla xboxen svårslagen. PS3 kan i dagsläget inte spela upp divx filmer och även om det kommer gå hyffstat snart så är det svårt att säga exakt villka filmer som kommer att fungera. Enligt vad jag förstår så är det t.ex. inte så troligt att det kommer gå att köra avi. Jag är själv mycet sugen på en PS3:a men innan den är knäckt fullt ut så anser jag det vara ett nerköp jämfört med mitt xbox och xbmc.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Du kan streama det mesta med ex Tversity men jag tror inte att iso kommer att fungera. Problemet är att det även blir transcoding eftersom xbox med xbmc klarar formaten direkt på maskinen så det kräver sin maskin att koda om allt. Jag har hittils bara kört XviD:s i avi container och det fungerade hyffstat. Det var dock med Nero 7. Satsa på en TviX istället.

edit:

Nero 7 var det visst.

Sen kan man undra om du inte menar XviD och IMG?
    Last edited by razor1394; 2007-11-26 at 18:53.

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Kan man inte helt enkelt köra en mediaspelare i Linux? Så slipper man transcoda.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Ja men hur kul på en skala är det att behöva använda tangentbord och mus med en htpc när man ska spela upp film? Jag tycker iallafall själva htpc känslan försvinner när man inte kan använde fjärren. Dessutom har du underscan/overscan problemet som gör att du inte kan utnyttja hela skärmens yta sålänge du inte kan modifiera kärnan en bit.

Jag gjorde som du sa och körde med VLC och mPlayer men det blir så drygt i längden och då har jag tangentbord och mus direkt vid sidan inkopplad i en kvm switch. Och nu ska vi inte tala om alla buggar som drabbar mPlayer och VLC när man kör med PS3. Med den prestandan man får utav GNU/Linux på PS3 kan man lika gärna köpa en billig htpc.

Liknande diskussioner

1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 20:09
  2. Problem med streaming i XBMC
    By wappen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 16:45
  3. Kan xbox med hd-kabel mäta sig med htpc?
    By kenta777 in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 00:34
  4. XBMC med nätverk. Behöver akuthjälp!
    By Mindbomb in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 02:08
  5. Ingen bild med chippet avaktiverat!
    By The_Crow in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:53

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner