Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Flash --> Orginal

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18

Flash --> Orginal

Tjena.

Funderade på 2 saker..

1.
    Jag har ju flashat mitt xbox, men man kan ju byta tillbaka till orginal så att säga...
    Om jag byter tillbaka slipper jag risken att bli bannad då? eller kan jag bli bannad iaf pga att den loggat massa info etc etc etc..

2.
    Jag har en BenQ flashat... är det någon som har en BenQ som blivit bannad?
    har ju läst i bann tråden men inte hittat nåt ang BenQ, men man kan ju inte va "säker" bara för man har det...

Vad jag lästa så är det dom nyare releaserna som är felet, man är inte noga med vad man bränner ut, dom viktiga filerna finns inte i Mullet databasen för spelet är för nytt, så man ska alltså vänta med att ladda ner spelen eller iaf vänta med att bränna ut dom, så att informationen kommer in i Mullets databas..?

tack på förhand

// Fredrik
    Last edited by fjeddy; 2007-11-25 at 23:37.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    1. Ja om du redan kört så har det loggats antagligen.

2. Ja hörde att BenQ även blivit bannade. Osäker om det stämmer.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    1. Ja om du redan kört så har det loggats antagligen.
    Jo, men vad är det som loggad då?.... Eftersom jag byter till orginal borde jag ju inte kunna bli bannad... Eftersom kör man med orginal så kan man ju inte bli bannad.... :S
    Utförligare förklaring ifall någon har

tack på förhand

//Fredrik

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av fjeddy Visa Inlägg
    Jo, men vad är det som loggad då?.... Eftersom jag byter till orginal borde jag ju inte kunna bli bannad... Eftersom kör man med orginal så kan man ju inte bli bannad.... :S
    Utförligare förklaring ifall någon har

tack på förhand

//Fredrik
    förenklat.. allt du stoppar in i din box loggas.. när du sen har en hög med felaktig info som tyder på backups. blir det ban. så om du kört en backup som "markerats" och sedan kör orginal hela livet så har ändå en backup registrerats..

vad de kollar är ss, lästider etc. allt detta står ju i ixtreme readme'n och lite varstans.. tex här http://www.xbins.org/xblive/
    Last edited by int21; 2007-11-27 at 16:37.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Fast ere någon som listat ut vad det är den loggar, och vart och hur ännu? Lite osäker på det dära.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    förenklat.. allt du stoppar in i din box loggas.. när du sen har en hög med felaktig info som tyder på backups. blir det ban. så om du kört en backup som "markerats" och sedan kör orginal hela livet så har ändå en backup registrerats..

vad de kollar är ss, lästider etc. allt detta står ju i ixtreme readme'n och lite varstans.. tex här http://www.xbins.org/xblive/

Killen jag flasha de hos sa att om man byter till orginal igen, så ska man inte bli bannad...?

Min teori är ifall ja flashar då blir ju boxen en helt annan (den får ju ett annat värde) och där loggas det ja sätter i...
    sen om ja byter tillbaka till orginal så får ja ju som en helt annan "box" = det jag sätter in då loggas på orginal "Minnet" eller va man ska säga.... stämmer inte det?

Om det stämmer så betyder det ju att jag kan byta till orginal utan att bli bannad..

/Fredrik
    Last edited by fjeddy; 2007-11-28 at 03:00.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    stämmer inte fjeddy. däremot så måste du ha spelat ett visst spel som man inte ännu är säker på vilket för att kunna bli bannad överhuvudtaget. teorin är iaf. att det är en eller flera releaser som har varit 'tainted' så att säga.. så har du inte haft din 360 flashad särskilt länge så är det nog inte så stor risk att nån info loggats eller så.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Nej det är väl ungefär som att en brottsling går och rakar skallen. Inte försvinner brottsregistret bara för att han ser lite annorlunda ut.

Liknande diskussioner

1. Större HD med överflashat original bios HUR??
    By Validus in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 14:28
  2. Flashbios -> Unkown flash
    By hannez in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 22:25
  3. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 10:28
  4. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 11:23

Bookmarks