Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem med nyare spel

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Problem med nyare spel

    Tjena.
    Någon mer än jag som har problem med nyare spel på samsung med gammal flash...xtreme 5.2 tror jag att vi fick i dem när det begav sig, både jag och min grabb. Alla spel som kommit ut sedan mitten på november uppför sig likadant, både på min och grabbens maskiner:
    När spelet laddas varvar skivan upp, för att sedan vrål-skrika till, som om skivan vobblar inne i läsaren och nån broms slår till. Efter det så hör man att skivan snurrar i lägre hastighet och spelet laddar som vanligt. Det enda spel som skiljer sig från andra är Xbox Live Arcade. Efter att man spelat det så vrålskriker det varje gång man går tillbaka till huvudmenyn. De spel jag bränt är:
    Xbox live arcade
    Assassins.Creed.PAL.X360-Allstars
    Scene_It_Lights_Camera_Action_USA_XBOX360-SuperX360
    Beowulf_USA_XBOX360-SuperX360
    Need_for_Speed_ProStreet_PAL_XBOX360-SPARE
    Min tanke var att det skulle kunna vara nåt nytt sätt grupperna använder för att vara "mer" kompatibla med ixtreme 1.x och att det inte fungerar riktigt som det skall med gamla versioner av xtreme 5.2 eller vad den hette då.
    Kan ju vara så att både hans och min läsare blivit kass exakt samtidigt men knappast troligt. Brände dessutom ut Halo_3_XBOX360-CCCLX efter beowulf och den fungerar utan minsta problem, så att brännaren behöver bytas ut är inte heller troligt.

    Som sagt, någon annan som har problem, eller är jag kanske den enda som fortfarande sitter med gammal flash?

    Tacksam för hjälp

    Har:
    samsung SH-S182D brännare
    Samsung ...25 i den ena ..28 i den andra boxen
    både verbatim / Arita med RITEK skrivyta --- har ingen betydelse vilken av skivorna jag använder
    IMGBURN 2.3.2.0
    Vet hur jag skall både packa upp med winrar & bränna med booktype och layerbrake så det är inte problemet.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Tjena.
    Någon mer än jag som har problem med nyare spel på samsung med gammal flash...xtreme 5.2 tror jag att vi fick i dem när det begav sig, både jag och min grabb. Alla spel som kommit ut sedan mitten på november uppför sig likadant, både på min och grabbens maskiner:
    När spelet laddas varvar skivan upp, för att sedan vrål-skrika till, som om skivan vobblar inne i läsaren och nån broms slår till. Efter det så hör man att skivan snurrar i lägre hastighet och spelet laddar som vanligt. Det enda spel som skiljer sig från andra är Xbox Live Arcade. Efter att man spelat det så vrålskriker det varje gång man går tillbaka till huvudmenyn. De spel jag bränt är:
    Xbox live arcade
    Assassins.Creed.PAL.X360-Allstars
    Scene_It_Lights_Camera_Action_USA_XBOX360-SuperX360
    Beowulf_USA_XBOX360-SuperX360
    Need_for_Speed_ProStreet_PAL_XBOX360-SPARE
    Min tanke var att det skulle kunna vara nåt nytt sätt grupperna använder för att vara "mer" kompatibla med ixtreme 1.x och att det inte fungerar riktigt som det skall med gamla versioner av xtreme 5.2 eller vad den hette då.
    Kan ju vara så att både hans och min läsare blivit kass exakt samtidigt men knappast troligt. Brände dessutom ut Halo_3_XBOX360-CCCLX efter beowulf och den fungerar utan minsta problem, så att brännaren behöver bytas ut är inte heller troligt.

    Som sagt, någon annan som har problem, eller är jag kanske den enda som fortfarande sitter med gammal flash?

    Tacksam för hjälp

    Har:
    samsung SH-S182D brännare
    Samsung ...25 i den ena ..28 i den andra boxen
    både verbatim / Arita med RITEK skrivyta --- har ingen betydelse vilken av skivorna jag använder
    IMGBURN 2.3.2.0
    Vet hur jag skall både packa upp med winrar & bränna med booktype och layerbrake så det är inte problemet.
    Jag har också problem med dem nyare spelen. Speciellt assassins. Har samma uppsättning som dig..

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Är det samma problem med skrikandet från boxen? Spelen funkar annars, inga skitiga skivor eller så för mig, men man tror ju att maskinen skall sprängas varje gång den tjuter till, eller i alla fall gå sönder. Någon som har en aning om vad felet kan vara?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Har också bara fått problem med AC av de 10 spelen jag lånat

Liknande diskussioner

  1. köpt premium med hdmi, problem med ljudet.
    By Raymond in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 19:12
  2. Problem med att bränna/få igång ett spel.
    By Alfahanen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 16:30
  3. Problem med ett spel
    By Mattilainen in forum PC - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 17:27
  4. problem med Burnout4 och VGA kabel
    By dzl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 10:52
  5. Problem med ExecFTP (hur göra backup på sparade spel?)
    By Bornhall in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 16:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •