Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med bränning

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Problem med bränning

    Hej jag håller på och bli tokig snart!

    Såhär ligger det till, jag har inga som helst problem med hur man bränner .dvd filerna etc utan problemet är att jag inte kan bränna i någon lägre hastighet än 4x. Har provat med 4x och bränningen funkar fint och spelet funkar på 360n men hänger sig mitt i spelet vilket jag misstänker har med farten som jag bränner i med att göra. Jag har brännt spel innan i 2x med samma brännare som jag har idag så förstår inte varför jag inte kan göra det nu, den ända skillnad jag har från förut är att jag sitter på Vista idag och inte XP. Programmen jag provat är DVD-Decrypter och CloneCD. När jag väljer en lägre hastighet slutar det med att den bränner i 4x ändå. Har senaste firmwaren till brännaren också..

    Lite information av vad jag har:
    Samsung/Toshiba SH-S182D Brännare
    MediaRange DVD+R DL 2.4x

    Har även provat på en splittrans ny Asus DRW-1814BL men samma problem där. Skulle vara evigt tacksom om någon hade en ide på vad det kan va!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Byt till imgburn och verbatim
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok ska ta och göra det, trodde dessa CD's skulle va ok eftersom dom hette Xbox360 Compatible. Men det är väll som man brukar säga, man får vad man betalar för.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Japseye Visa Inlägg
    Ok ska ta och göra det, trodde dessa CD's skulle va ok eftersom dom hette Xbox360 Compatible. Men det är väll som man brukar säga, man får vad man betalar för.
    precis. att det står att de fungerar med xbox, betyder inte att de fungerar bra. tyvärr så finns det alldeles för många olika typer/märken skivor och många av dem är ren skit. märkesskivor är en bra början om saker inte fungerar.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inte första gången det poppar upp skivor som skall vara kompatibla med specifika konsoller, det började med de där svarta cdskivorna som skulle vara så bra för playstation m.m.

    Oftast är det helt enkelt någon driftig säljare som inser att det finns pengar att tjäna på att köpa in ett stort parti av de billigaste skivorna som går att hitta, om man trycker dit påståenden om att dom är speciellt framtagna för xbox eller playstation osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    För mig har MediaRange funkat bra.

Liknande diskussioner

  1. Problem med nyare spel
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:52
  2. Problem med chippat Wii, grafikglitchar
    By slowdown in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 06:47
  3. Fler som har problem med Xenops i en V5
    By Stefan_87 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 22:54
  4. Problem med olika bios och ny HDD
    By goure^ in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 18:00
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •