Jeg har nettopp kjøpt meg en chippet Xbox og ønsker å sette den opp fra scratch ettersom den inneholder mye uønsket.
Har søkt igjennom forumet, men finner ikke nøyaktig hvordan jeg skal gjøre tingene som jeg vil.
Til å begynne med, min Xbox informasjon.
Serienr: 4xxxxxxx 45105.
Hyundai DuoX2 Chip.
120GB Hard-disk.
Av hva jeg har funnet frem ved hjelp av google så er dette en Xbox v1.6b, stemmer det?
Det er allerede installert EvolutionX på den, men jeg har flere problemer med den.
For det første så har jeg problemer med å få startet EvoX. Når jeg trykker på power-knappen så starter det vanlige "media centeret" opp. Må starte om Xbox-en flere ganger for å få i gang EvoX.
I tillegg så henger Xbox-en når jeg prøver å starte spill. Om jeg prøver flere ganger så får jeg startet spillet til slutt.
Har ordnet klokken slik at den er korrekt. Det slo meg nå at jeg ikke har prøvd å switche mellom PAL og NTSC.
Men jeg ønsker å gjøre følgende:
1) Formatere hard-disken.
Må jeg ta ut og unlocke hard-disken for å så formatere den?
Hvordan går jeg så frem når alt innholdet på den er slettet?
2) Flashe om BIOS-en. Installere EvolutionX på nytt.
Når jeg går inn på Innstillinger på EvoX som allerede er installert så står det følgende:
BIOS Version Unknown
Kernel 1.00.5838.01
000000640 E1 D5
Har prøvd å laste opp Evolution M8plus (M8plus_16.bin | 512kb) og flashe BIOS-en via 'FlashBIOS' inne i den eksisterende EvoX.
Da får jeg bare opp "Unknown Flash Type". Brukte EvoTool til å endre til 'Quick', men da fikk jeg opp "Flash Not Writeable".
Hva kan må jeg gjøre for å få den flashet? Jeg har lest noe angående FlashBIOS og har hentet hjem 'FlashBIOS v303'. Hvordan går jeg frem for å bruke dette?
3)Installere linux på Xbox-en.
Dette er ikke noe jeg har tenkt å gjøre med det første, men jeg har lyst å installere Debian etterhvert. Hva er korrekt fremgangsmåte?
På forhånd takk.
Bookmarks