Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: 360 tillbaka från Tyskland (rrod) -frågor!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22

    360 tillbaka från Tyskland (rrod) -frågor!

    Fick just tillbaka min box. På medföljande handling står det att moderkortet är bytt, vad betyder det i praktiken? Att jag har ett nytt console ID?
    Sedan ser det ut som det sitter en ny Hitachidrive i för det sitter skyddsplast på utsidan, men det står inte i pappret att den är bytt. (Har inte kollat vilken modell). Kan MS ha anledning att byta driven till en annan, och varför vill dom inte informera om det isåfall?
    Om man får nytt moderkort, borde man inte få nytt serienummer? Vad är det igentligen som hänger i hop med serienummret, i mitt fall känns det just som det är plasthöljet.
    Betyder ett nytt moderkort att boxen tolkas som ett nytt console ID på LIVE?
    I övrigt upplever jag boxen som mkt tystare nu, kan det stämma?

    Bara undrar!

    (fick 1 mån guld på Live som kompensation :\ )

    GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av GroGGmanneN.se Visa Inlägg
    Fick just tillbaka min box. På medföljande handling står det att moderkortet är bytt, vad betyder det i praktiken? Att jag har ett nytt console ID?
    Sedan ser det ut som det sitter en ny Hitachidrive i för det sitter skyddsplast på utsidan, men det står inte i pappret att den är bytt. (Har inte kollat vilken modell). Kan MS ha anledning att byta driven till en annan, och varför vill dom inte informera om det isåfall?
    Om man får nytt moderkort, borde man inte få nytt serienummer? Vad är det igentligen som hänger i hop med serienummret, i mitt fall känns det just som det är plasthöljet.
    Betyder ett nytt moderkort att boxen tolkas som ett nytt console ID på LIVE?
    I övrigt upplever jag boxen som mkt tystare nu, kan det stämma?

    Bara undrar!

    (fick 1 mån guld på Live som kompensation :\ )

    GroGGen
    Är det verkligen nödvändigt att korsposta? Räckte det inte med ett inlägg med exakt samma fråga?

    http://forum.psxcare.com/support/sho...t=32268&page=2

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Ja din xbox har ett nytt serienummer/konsolid på live, det var skyddsplast på en av mina boxar också, har inte kollat vilken modell det är eller övrigt.

    För att DVDromen ska fungera med ditt nya moderkort har dom antagligen bytt ut den mot en som redan har samma nyckel som ditt moderkort.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av GroGGmanneN.se Visa Inlägg
    Fick just tillbaka min box. På medföljande handling står det att moderkortet är bytt, vad betyder det i praktiken? Att jag har ett nytt console ID?
    Sedan ser det ut som det sitter en ny Hitachidrive i för det sitter skyddsplast på utsidan, men det står inte i pappret att den är bytt. (Har inte kollat vilken modell). Kan MS ha anledning att byta driven till en annan, och varför vill dom inte informera om det isåfall?
    Om man får nytt moderkort, borde man inte få nytt serienummer? Vad är det igentligen som hänger i hop med serienummret, i mitt fall känns det just som det är plasthöljet.
    Betyder ett nytt moderkort att boxen tolkas som ett nytt console ID på LIVE?
    I övrigt upplever jag boxen som mkt tystare nu, kan det stämma?

    Bara undrar!

    (fick 1 mån guld på Live som kompensation :\ )

    GroGGen
    Fick just hem min och de hade gjort exat samma sak med min, bytt moderkort (det var bockat) och driven till Hitatchi från samsung (ej i bockad), provade att logga in på liven och det funkade.

    Edit: Groggmannen, om du öppnar boxen och ser vilken hitatchi drive du har fått kan du väl skriva det i denna tråd, tack på förhand.
    Last edited by p_son77; 2007-11-27 at 18:05.

Liknande diskussioner

  1. Vad göra, 360 lr ps3?
    By PhR34k in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 09:09
  2. 360 Ljud!
    By SuFFix in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 43
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 00:14
  3. Program att plock tillbaka spel från PS2
    By Brollan1 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 23:36
  4. En del frågor från en förvirrad person
    By Flamboyance in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 11:58
  5. Frågor om X-Box från Asien och Spel från Asien ?
    By DeltaZero2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-04-26, 20:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •