Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 36

Diskussion: PSP Slim v 3.71 M33?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    PSP Slim v 3.71 M33?

    Tjena!
    Jag ska snart köpa en PSP Slim och tänkte fråga om man kunde uppgradera den till v3.71 M33?
    Eller är det bara till vanliga?
    Om inte vad är den senaste versionen?

    EDIT:
    Om jag testar själv att uppgradera den kommer jag kunna få den Unbrickad av PSXCARE alltså PSP Slim?

    Av
    Hase14
    Last edited by Hase14; 2007-11-27 at 20:19.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Man kan uppgradera till 3,71 m33. Men vad jag har hört så måste du använda pandora tricket och en fet psp.
    Alternativet är ju att du köper den färdigflashad från psxcare.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Ja, men blir typ lite dyrare kan ju alltid testa själv blir den brickad så kan jag bara åka till Skanstull och unbricka PSP Slim för 300:-

    Finns det en guide om Pandora sak?

    Jag kollde olika filmer på Youtube. Dom hade redan installer i minneskorten :S Finns någon bra guide?
    Last edited by Hase14; 2007-11-27 at 22:14.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag köpte ett Pandora-Batteri från PSXCARE och använde internet för att skapa Pandora-stickan och det fungerade kanon. Har nu 3.71 M33-3 utan problem på min PSP Slim. Pandora-Batteri = Bra Investering!

    Lycka Till! :-)

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Min polare har 3.71 orginal från SONY. HAn undrar hur han ska fixa 3.71 M33

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    Ja, men blir typ lite dyrare kan ju alltid testa själv blir den brickad så kan jag bara åka till Skanstull och unbricka PSP Slim för 300:-

    Finns det en guide om Pandora sak?

    Jag kollde olika filmer på Youtube. Dom hade redan installer i minneskorten :S Finns någon bra guide?
    *Suck*
    Egentligen ska man uppmana foklk till att använda sökfunktionen. Jickstick

    Om du scrollar ner en bit på tråden så slipper du regga dig på psplife för att se länkar och annat.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Tar PSXCARE imon brickade PSP Slim? Om jag kommer med min PSP Slim brickad + att jag vill fixa Custom Firmware M33 3.71 till Slim blir det för 300:- ?

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Det kan du läsa om här
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Det kan du läsa om här
    Jag vet, men är det inte bara för PSP Tjocka? Kommer man också kunna spela alla spel?

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=655 ( PSP Slim )

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    Jag vet, men är det inte bara för PSP Tjocka? Kommer man också kunna spela alla spel?

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=655 ( PSP Slim )
    Ewps mitt fel
    Om du menar nerladdade spel så, ja det kan man
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi använder samma pandorabatteri och filer både för tjocka och slimma psp. Samma pris, och det spelar ingen roll ifall den är brickad eller bara skall få custom firmware installerad.

    I med minneskort, i med batteri, tryck på X och vänta i ett par minuter.

    På tjocka PSP installerar vi v1.5 kernel så att äldre homebrew som kräver detta fungerar. På slim får man klara sig utan sådana äldre homebrew.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Kommer snart till PSXCARE med min PSP Slim. När jag laddar ner spel och sätter in man ska lägga in .ISO filen i Games?

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    Kommer snart till PSXCARE med min PSP Slim. När jag laddar ner spel och sätter in man ska lägga in .ISO filen i Games?
    Näpps. När du har ett custom firmware på din PSP formaterar du ditt minneskort genom PSP'n.
    Då skapas en mapp i roten av ditt minneskort som heter ISO. Däri ska .iso/.cso ligga
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Vilken psp föredrar ni? PSP Tjocka eller PSP Slim för att crack köra nerladdade spel.

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jag föreslår (personligen) att du använder en Tjockis. Men det är för att jag aldrig haft en slim och har fått för mig att de är krångliga att använda.
    Tjockisen har tydligen lättare för homebrews.
    Detta är du en smaksak totalt.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Jag föreslår (personligen) att du använder en Tjockis. Men det är för att jag aldrig haft en slim och har fått för mig att de är krångliga att använda.
    Tjockisen har tydligen lättare för homebrews.
    Detta är du en smaksak totalt.
    Japp
    Tjocka om du vill kunna köra Hemkokade applikationer + spel och Slim om du bara skall köra ISOs o vissa hemkokade samt få TV-Ut
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Så Slim om jag ska bara köra ISO..... OK
    Men kommer alla spel att funka till PSP Tjocka 3.71 M33 och PSP Slim 3.71 M33 (Bara för ISO?) Om jag har fattat rätt.

    Måste jag också ha en UMD skriva i när jag ska spela nerladdade spel?

    Är ISO och CSO samma sak? Om jag lägger in .CSO fil i min ISO map kommer spelet att funka?
    Last edited by Hase14; 2007-12-03 at 18:37.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    Så Slim om jag ska bara köra ISO..... OK
    Men kommer alla spel att funka till PSP Tjocka 3.71 M33 och PSP Slim 3.71 M33 (Bara för ISO?) Om jag har fattat rätt.
    Ja det skall de göra, sen då de kräver högre FW är det bara att uppgradera till en fräsch Custom av högre variant
    Nästa på tur just nu är 3.73 som precis blivit dekrypterad men inte omvandlad till Custom ännu
    Brukar i regel inte ta mer än en vecka efter Sony släppt sina officiella FWs så har någon vänlig själv trollat till en Custom

    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    Måste jag också ha en UMD skriva i när jag ska spela nerladdade spel?
    För att vara 99% säker, Ja.. Men man kan trolla med fejk UMD med i en Restore meny i din Custom PSP... Sony Drivern eller M33 är rätt finfint

    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    Är ISO och CSO samma sak? Om jag lägger in .CSO fil i min ISO map kommer spelet att funka?
    ISO är en Rå Spelfil, CSO är en komprimerad ISO.
    ( Likna det med en musikfil och en komprimerad MP3 fil. )

    Du lägger båda i ISO mappen på ditt minneskort som du givet formaterat i din PSP efter den begåvats med en Custom FW, Även vid uppdateringar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Lär bli PSP Tjocka när jag ska köpa om några dar Kommer förbi med mina polare till PSXCARE och fixar CF 3.71 M33. Har varit hos PSXCARE 1 gång flashade min 360

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    Lär bli PSP Tjocka när jag ska köpa om några dar Kommer förbi med mina polare till PSXCARE och fixar CF 3.71 M33. Har varit hos PSXCARE 1 gång flashade min 360
    Hehe jopp. Om du inte har något emot att den väger ett halvt hektor (?) med än slim så go for it
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Hehe spelar roll :P Men vad är Kernel 1,5? någon som kan förklara?

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    Hehe spelar roll :P Men vad är Kernel 1,5? någon som kan förklara?
    Kernel 1.5, min gode vän, är den lilla gulliga saken som Sony hatar och vill få bort.
    Det är tack vare denna lille goding som du kan spela homebrew spel, använda homebrew apps och får oss att älska PSP scenen.
    Jag vet inte varför Sony inte vill att folk ska njuta av sina PSP men... De får dom ta

    Här har du Wiki förklaringar.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Psp_homebrew#1.50_homebrew
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Turbis du är bäst Svarat mesta på mina frågor Har typ 1 fråga till funkar det hära minneskortet till PSP Tjocka?
    http://www.expert.se/productimages/large/128674_2.jpg

    Vill ha ett minneskort på 4 gb billigt som möjligt

    EDIT:
    När jag kommer till PSXCARE ska jag ta med mig minneskorten så allt blir fixat direkt?
    Last edited by Hase14; 2007-12-03 at 21:53.

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    Turbis du är bäst Svarat mesta på mina frågor Har typ 1 fråga till funkar det hära minneskortet till PSP Tjocka?
    http://www.expert.se/productimages/large/128674_2.jpg

    Vill ha ett minneskort på 4 gb billigt som möjligt

    EDIT:
    När jag kommer till PSXCARE ska jag ta med mig minneskorten så allt blir fixat direkt?

    Alla Pro Duo kort fungerar i en PSP, 4GB fungerar bäst tycker jag då dessa allokeras fullt ut i 1.50 kernel som bara har stöd för max 4GB pg.av mjukvaru begränsningar, Men köper man ett 8Gb kort så allokeras bara de första 4GB på din PSP om du kör 1.50 läge, men kör du normalt o inte Homebrew och inte i 1.50 läge så läser den hela 8Gb ja.

    Personligen har jag fler snabba 4GB kort än några slöa 8Gb kort, men smaken som baken. JAg kör mycket hemkokt o orkar inte med allt strul
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Tack Pendragon =)

    Men när jag kommer till PSXCARE med min PSP och dom fixar ska jag ha med mig mitt minneskort så att dom fixar mapparna som ska vara t ex. ISO?

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    Tack Pendragon =)

    Men när jag kommer till PSXCARE med min PSP och dom fixar ska jag ha med mig mitt minneskort så att dom fixar mapparna som ska vara t ex. ISO?
    Behövs inte, du pluttar in den i din PSP sen o formaterar påväg hem så är det klart då du är hemma sen

    Efter man flashat om sin PSP med Custom FW är det alltid bra att formatera sitt minneskort, även vid framtida uppgraderingar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Hur formaterar man sitt minneskort genom PSP? Efter man har gjort det kommer en map som heter ISO?
    Last edited by Hase14; 2007-12-04 at 17:54.

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    Hur formaterar man sitt minneskort genom PSP? Efter man har gjort det kommer en map som heter ISO?
    1. Genom menyerna i Settings!
    2. Ja + några till mappar om man kör Custom Fw
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    När man köper ett skal får man bara med fram? Får man också till bak?

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hase14 Visa Inlägg
    När man köper ett skal får man bara med fram? Får man också till bak?
    Beror på vad som säljs!
    Står det "Fram och baksida" så är det ju rätt solklart eller hur
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. PSP Slim & Lite Piano Black med M33 Hjälp
    By DiZZy69 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 10:01
  2. PSP Slim 3.71
    By Muschke in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 10:40
  3. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  4. PSP Slim och M33
    By BigChill in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 07:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •