Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: DVD+R Köptips!

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18

    DVD+R Köptips!

    Hej som vi alla vet funkar Verbatim's skivor riktigt bra. Dock är de väldigt dyra.....

    Men det finns alternativ. Jag har hittat ett och tänkte dela med mig av mitt fynd.

    Intenso heter märket på skivorna(tror de är tysktillverkade).
    Billiga som satan och funkar exakt lika bra som verbatim.

    Jag och ett gäng polare är på vår fjärde leverans och ingen av oss har haft problem med skivorna. Så efter ca 1500+skivor på olika brännare kan jag nästan garantera att dessa skivor har grymt bra kvalite!

    Vi beställer dem härifrån...
    http://www.nierle3.com/s01.php?sid=P...pp=aa&bnr=4844

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mmjepp Visa Inlägg
    Hej som vi alla vet funkar Verbatim's skivor riktigt bra. Dock är de väldigt dyra.....

    Men det finns alternativ. Jag har hittat ett och tänkte dela med mig av mitt fynd.

    Intenso heter märket på skivorna(tror de är tysktillverkade).
    Billiga som satan och funkar exakt lika bra som verbatim.

    Jag och ett gäng polare är på vår fjärde leverans och ingen av oss har haft problem med skivorna. Så efter ca 1500+skivor på olika brännare kan jag nästan garantera att dessa skivor har grymt bra kvalite!

    Vi beställer dem härifrån...
    http://www.nierle3.com/s01.php?sid=P...pp=aa&bnr=4844
    Eller så går man inte på Konsum och köper ett paket Maxell skivor?

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Köpte just ett gäng FUJIFILM DVD-R skivor för att bränna wii-spel, spelar det stor roll vad man har för märke?

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    Det spelar stor roll för hur länge en skiva "håller" innan den blir oläslig. Och det spelar även stor roll hur bra bränningen blir. Dock är det många saker som spelar in...

    1. Bra skivor
    2. Bra brännare
    3. Bra kombination av skiva/brännare
    4. Att bränna skivorna i ungefär halva hastigheten
    5. imgburn
    6. En dator utan spyware och virus som förstör bränningarna genom att belasta datorn när man bränner
    7. När man bränner så gör man inget annat med datorn

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jag fick nyligen erbjudande från "visäljercd" (engelska) om att köpa 300 DVD skivor + ett 4 GB USB-minne för 995:-. Det slog jag självklart till på. Dock fick jag vanliga Azo skivor istället för de utlovade Advanced Azo+ skivorna så nu håller jag på att bråka lite med dom.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av frapp Visa Inlägg
    Det spelar stor roll för hur länge en skiva "håller" innan den blir oläslig. Och det spelar även stor roll hur bra bränningen blir. Dock är det många saker som spelar in...

    1. Bra skivor
    2. Bra brännare
    3. Bra kombination av skiva/brännare
    4. Att bränna skivorna i ungefär halva hastigheten
    5. imgburn
    6. En dator utan spyware och virus som förstör bränningarna genom att belasta datorn när man bränner
    7. När man bränner så gör man inget annat med datorn

    Haha lugn nu...
    Förvisså så bränner jag på Verbatim med ett gammalt häck till LG brännare.
    Bränner alltid i 16x, i Nero, har inge antivirusskydd på datorn samt att jag gör säkert 3 olika aktiviterer på datorn samtidigt. Har aldrig krånglat för mig.

    Jag tycker det där är så himla uppblåst att det skulle ha så stor inverkan, brännare har trots allt en buffert som den utgår efter. Så länge den inte går i botten så ska det med större sannolikhet vara ok. Dessutom har de flesta brännare idag Buffert Underrun Protection!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Grossen Visa Inlägg
    Haha lugn nu...
    Förvisså så bränner jag på Verbatim med ett gammalt häck till LG brännare.
    Bränner alltid i 16x, i Nero, har inge antivirusskydd på datorn samt att jag gör säkert 3 olika aktiviterer på datorn samtidigt. Har aldrig krånglat för mig.

    Jag tycker det där är så himla uppblåst att det skulle ha så stor inverkan, brännare har trots allt en buffert som den utgår efter. Så länge den inte går i botten så ska det med större sannolikhet vara ok. Dessutom har de flesta brännare idag Buffert Underrun Protection!
    Jo men om du kollar på diverse forum samt i programvaror som kollar "kvaliteten" av bränningen så ser du ganska stora skillnader beroende på skiva, hastighet etc. Blir ofta ojämna drops.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jo men om du kollar på diverse forum samt i programvaror som kollar "kvaliteten" av bränningen så ser du ganska stora skillnader beroende på skiva, hastighet etc. Blir ofta ojämna drops.
    Men jag förstår fortfarande inte problematiken!
    Hur kommer det sig att jag ALLTID motstridit rekomendationerna gällades hur bräningsfasen ska gå till väga, och alltid framstått med lyckat resultat.
    Jag ska för nyfikenhetsskull testa att bränna ett spel med en riktigt B-skiva.
    Anledningen till att jag tidigare använt mig av Verbatim är att dessa har vi på jobbet, och det är = gratis.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Grossen Visa Inlägg
    Men jag förstår fortfarande inte problematiken!
    Hur kommer det sig att jag ALLTID motstridit rekomendationerna gällades hur bräningsfasen ska gå till väga, och alltid framstått med lyckat resultat.
    Jag ska för nyfikenhetsskull testa att bränna ett spel med en riktigt B-skiva.
    Anledningen till att jag tidigare använt mig av Verbatim är att dessa har vi på jobbet, och det är = gratis.
    Nej men du missar själva poängen. Visst Verbatim tillverkade av Tayo Yuden är antagligen de bästa skivor som tillverkas. Men även om du får en "succesfull burning" så betyder det inte att den har blivit "perfekt" bränd och att den kommer att fungera för all framtid. Ibland märker man att man får en lyckad bränning men att skivan ändå kan hacka eller vara lite trög emellanåt. Man märker att läsare kan behöva söka lite extra länge innan den kan hanteras.

    Men så länge grejerna funkar så brukar inte jag bry mig heller. Men det är rätt kul att kolla forum etc där brännarguruna sitter med screenshots och liknande och beklagar sig över hur dåliga bränningarna blir.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Jag har testat rätt många olika märken och vissa skivor börjar funka sämre efter ett tag. (can't read disc osv). Funkade skitbra i början men efter 1-2månader blev dem skumma... Konstigt då de bara legat i ett case men men...

    Verbatim och Intenso skivorna har jag dock inte haft problem med änsålänge i mitt wii.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mmjepp Visa Inlägg
    Jag har testat rätt många olika märken och vissa skivor börjar funka sämre efter ett tag. (can't read disc osv). Funkade skitbra i början men efter 1-2månader blev dem skumma... Konstigt då de bara legat i ett case men men...

    Verbatim och Intenso skivorna har jag dock inte haft problem med änsålänge i mitt wii.
    Det är lite det jag menar. Att bara för att du får en lyckad bränning så ska man inte tro att den kommer att fungera oklanderligt i all framtid. En dålig bränning samt dåligt media kan leda till problem efter ett tag.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Det är lite det jag menar. Att bara för att du får en lyckad bränning så ska man inte tro att den kommer att fungera oklanderligt i all framtid. En dålig bränning samt dåligt media kan leda till problem efter ett tag.
    Skumt att sånt händer alla andra men inte mig.
    Har en drös med PS2 lir som jag inte äns kan minnas när jag bränt.
    Är några omärkta crapskivor från classe och dessa hoppar igång lika väl som de gjorde för 3-4 år sen.
    Jag har spenderat mycket pengar på sprit, brudar och snabba bilar. Resten har jag slösat bort!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Grossen Visa Inlägg
    Skumt att sånt händer alla andra men inte mig.
    Har en drös med PS2 lir som jag inte äns kan minnas när jag bränt.
    Är några omärkta crapskivor från classe och dessa hoppar igång lika väl som de gjorde för 3-4 år sen.
    Nog kan jag hitta skivor jag brände för 10 år sedan som fortfarande funkar klockrent. Jag kan även hitta skivor jag bränt som inte en enda läsare vill veta av utan står och spinner tills man tror skiten ska flyga i luften.

    Här är en bra tråd:

    http://club.cdfreaks.com/f43/how-qua...-716-a-135625/

    Dock krävs inloggning.

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Grossen Visa Inlägg
    Skumt att sånt händer alla andra men inte mig.
    Har en drös med PS2 lir som jag inte äns kan minnas när jag bränt.
    Är några omärkta crapskivor från classe och dessa hoppar igång lika väl som de gjorde för 3-4 år sen.

    Jag har också testat crap skivor på ps,ps2,xbox och det funkar utmärkt... Dock verkar wiin's läsare vara jävligt känslig.. Har aldrig haft problem med att en konsoll inte ska läsa skivorna förutom med wiin....

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mmjepp Visa Inlägg
    Jag har också testat crap skivor på ps,ps2,xbox och det funkar utmärkt... Dock verkar wiin's läsare vara jävligt känslig.. Har aldrig haft problem med att en konsoll inte ska läsa skivorna förutom med wiin....
    Beror väl lite på vilken läsare man får också. Till Xboxen var det väl Thomson och Philips som var smått värdelös och hade problem att läsa medans Samsungen var guld. PS2:an hade väl många läsare med laserproblem.

    Men samtidigt säger jag inte att läsarna inte kan läsa skivorna. Jag har själv märkt att äldre skivor kan bli lite "tröga" (även nya vid taskig bränning) men att dom funkar trots allt.

    Men köper man kvalitetsskivor som Verbatim så brukar det oftast funka bra =)

Liknande diskussioner

  1. Problem med DVD Decrypter. Obs, noll koll.
    By Fistmeister in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 19:08
  2. Ny DVD?
    By Earth Bone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:28
  3. V12 med crystal + subzero laddar ej dvd längre
    By drummelpicard in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 22:54
  4. DVD filmer.
    By Miikeey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 18:53
  5. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •