Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Byta WIID mot WIIKEY när man har 1års garanti på chippet

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0

Byta WIID mot WIIKEY när man har 1års garanti på chippet

Kan man byta WIID mot WIIKEY när man har ett års garanti och man inte är nöjd? Det går ju inte att uppdatera WIID och är FÖRBANNAD !
    Nu har jag inte chippat det här utan i en affär där dom installerar chippet på plats. Jag är så onöjd med WIID att det inte är klokt!
    Man kan ju inte köra super mario galaxy. Och troligt viss inte dom andra mario spelen som kommer. Zelda spelen orar jag mig inte för. Dom är så bra att jag köper dom ^^ Skulle jag tagit WIIKEY istället för WIID hade jag slupit detta.
    WIID kostade 100kr mer och det var ju ingen störe skillnad på WIIKEY och WIID, så jag tog WIID eftersom jag tyckte jag skulle ha det bästa. Men så går ju inte ***skapet att uppdatera. Men med WIIKEY går det ju.
    Hoppas jag får bra svar och inte dåliga. Ni kan ju säga hur det är här. Då måste det ju nästan vara samma där.
    Last edited by WIID; 2007-11-28 at 01:29.

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Av det jag läst.. verkar Wiinja vara det chippet som har minst problem av alla.. wiikey har ju en handfull problem med spel och cyclo-wiz har lite probz med vissa PAL-spel (fast ska vara fixad via en patch update?). Någon som vill säga emot? Gör det gärna, för att jag är själv ute o sveper information så jag kan be psxcare chippa mitt wii

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    wiid är ju uppgraderbart men de som gjorde wiid verkar dött eller nått för det har inte kommit nån update sen i april i år

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Wiid är vad jag förstått en mer eller mindre lyckad klon av wiinja deluxe, troligen inte gjord i samförstånd med wiinja utan bara som ett enkelt sätt att kunna få ut ett fungerande chip på marknaden och tjäna snabba pengar.

Eftersom dom isåfall inte vet hur sitt eget chip fungerar och wiinja gjort sina uppdateringar så att dom inte fungerar på wiid så är nog wiidprojektet överdrivet och tillverkaren ute på nya äventyr med sina ca$h....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Exakt hur går det till när man blir bannad från Live?
    By Moldernado in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 02:59
  2. Hur vet man att man har dl på brännaren?
    By horvallius in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 23:37
  3. Hur vet man vilken chipp man har?
    By Totti in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 20:37
  4. när man gjort xbmc som dash
    By g0ddy in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 21:27
  5. Evo-X bios när man har Enigmah?
    By PTR in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-28, 17:39

Bookmarks