Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Knepiga hängningar och rrod - ibland.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Knepiga hängningar och rrod - ibland.

    Tänkte bara höra om någon annan än jag har varit med om att vissa spel funkar hur bra som helst, hur länge som helst. Medan andra spel låser sig nästan direkt och ger rrod.

    Två spel som hänger sig inom ett par minuter är:
    FlatOut: Ultimate Carnage (c) Empire Interactive *FULLDVD* *PAL* FW
    Forza Motorsport 2 (c) Microsoft Game Studios *FULLDVD* *PAL* GST
    Det är väl egentligen dom enda som har gett mig problem hittills.

    Spel som:
    Colin McRae DiRT (c) Codemasters *FULLDVD* *PAL* *PROPER* DNL
    NBA Street Homecourt (c) EA Big *FULLDVD* *PAL* DNL
    kan jag spela hur länge som helst utan att boxen hänger sig och ger mig den röda ringen.

    Hur kan detta komma sig???
    Finns det fler som har stött på samma problem?
    Jag har verkligen testat att köra tills jag får rrod+hängning och sedan startat om med typ NBA och det har funkat klockrent. Men byter jag tillbaka till t.ex Flatout, så hänger sig skiten igen efter 2 minuter.

    Eller är det helt enkelt så att boxen håller på att dra sina sista andetag? Fast isåfall har den dragit dom andetagen bra länge nu. Det har varit så här i flera månader nu.

    Tänkte testa xclamp-grejen. Funkar den bra, eller är det bara konstgjord andning?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Skicka in skiten bara
    MVH
    Mikael Bäck

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Skulle gärna ha gjort det.. Men när jag ringde supporten, så talade dom givetvis om för mig att mitt serienummer var spärrat. Och jag kunde nog skylla mig själv angående den röda ringen. För hade jag inte varit inne och skruvat sjäv i maskinen, så hade felet aldrig uppstått!?!

    Kan bara skratta åt eländet. Nog f*n vet han på supporten mycket väl att det inte har ett skit att göra med, om jag har öppnat min box eller inte, att jag får rrod.

    Jaja,, jag ska testa xclamp-modden, så får vi se. Annars åker boxen ut, och en ny in.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ring supporten igen, säg "svenska konsumentköplagen" 10-20ggr, säg att du aldrig öppnat den osv
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ringde supporten igen för ca 4 veckor sedan, bara för att än en gång köra huvudet rakt in i väggen!!!
    Blev förbannad och xclamp-moddade boxen. Tänkte att om jag iallafall ska slänga skiten så kan jag väl mecka lite med den först. Och hahaha... boxen har funkat hur bra som helst efter det. Inga frysningar, ingen rrod!

Liknande diskussioner

  1. Testat XB Disc, Platinum DL 8x och Infiniti DVD-R
    By Andreas_Ace in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 15:15
  2. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •