Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Grafikbugg i VC SMB3

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21

    Grafikbugg i VC SMB3

    testade ladda hem super mario bros 3 till VC, aldrig provat nåt sånt innan.

    Men det blir en typ av grafikfel i vänsterkanten när man spelar, ett streck/fält (1-2cm)på skärmen som har samma färg som bakgrunden går ner i letterboxen men inte uppåt.

    inget fel när mario går från bana till bana i "kartan" bara inne i spelet.

    vad kan detta bero på, aldrig haft några grafikfel i vanliga wiispel
    /Mr Walker - Xbox n00b

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    När jag fått hem min router idag ska jag se om jag hinner ladda ner nåt VC.
    Då ska jag testa.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    För det är så i original spelet till NES... men om det inte syns på ett riktigt NES beror på overscan. Alltså denna delen av spelet syns inte på TV:n.

    Men man tycker att Nintendo kunde ha gjort ett bättre jobb med att fixa till problemet. Förutom detta så lider VC av en hel del buggar som inte ens fanns i original spelen. Jag har inget minne av när jag körde SMB3 till NES att man kunde hoppa rakt igenom de stora ? blocken istället för att träffa dem. Har gjort det 2 eller 3 gånger då jag kört det.

    Jag har varit med om en del andra buggar men inga jag har lagt på minnet, mer än att de existerar.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    japp, faran har rätt - det handlar om overscan. samma sak uppstår ifall man spelar SMB3 med hjälp av en emulator på åtminstone PC. däremot har jag aldrig lyckats hoppa igenom några block i spelet. fast Zelda II är ett annat spel som skiljer sig från originalet. vissa färger är avsiktligt förändrade och vissa sekvenser som flimrade ganska mycket på NESen har "tonats ner" för att försöka förhindra EP-anfall, tro det eller ej... sen finns det en viss förändrad grej med spelmotorn som jag stör mig enormt på också. poängen är att ju mer jag spelar, desto mer missnöjd blir även jag med Nintendos konverteringar.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •