Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: har 2 frågor

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    har 2 frågor

    Heej som ni nog förstår så har jag 2 frågor ^^ har nyligen köpt ett 360 och har kanske tänkt att flasha det ,

    men om jag flashar det och har inte någon internet kabel i och vill inte köra live finns det nån chans att jag kan bli bannad eller ? det jag mest tänkte med deta var att om jag skulle vilja skicka in det till MS senare så att inte koden är bannad. eller det är så jag har förståt det genom att läsa i forumet att dom inte tar emot det om "livekoden" är bannad


    hade då tänkt köra 5.3 eller vad det är så man kan spela alla spel


    sen har jag en annan fråga har tagit brorsans data eftersom han har åkt till england för att jobba. han trodde man kunde bränna dual layer på hans brännare
    men han visste inte finns det något sätt att kolla deta ?

    tackar för svar och hoppas att ni står ut med min dåliga svenska^^ och hoppas ni har förståt vad jag menade

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Kommer du aldrig koppla upp dig mot Live blir du aldrig bannad från Live. Enkelt och logiskt :-)

    Oftast finns det en liten DL-symbol på fronten på brännaren. Finns det inte det så kan du t.ex.gå in i control panel > system > device manager och klicka på DVD/CD-ROM drives. Har du tur ser du redan där att brännaren klarar DL annars får du avläsa där exakt vad brännaren heter och googla.
    Sen kan man ju kolla vad brännaren klarar med lite olika program, men sättet ovan är ju rätt enkelt....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tackar så mycket för svaren Enlund och brännaren kunde bränna DL =) vågar man flasha själv är frågan är inte så kunnig men värkade inte så svårt tyckte jag :P

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Vad menar du med alla spel? Det finns en massa toppspel inklusive väldigt gamla titlar som fungerar på Ixtreme. Blackcats har väldigt mycket om du letar efter sådant. Rätt trist att köra på vanligt Xtreme om du sedan får för dig att köra live någon dag.

Liknande diskussioner

  1. WiiKey frågor, tacksam för snabb hjälp.
    By Ralucard in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 18:35
  2. Har problem med dead rising - första Platinum skivan
    By profetenmohamme in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 10:25
  3. Hej! Har ett smart xx lt opx chip
    By toker73 in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 13:00
  4. Har lite frågor ang. XBOX 360.
    By joensson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 16:33
  5. Nybliven xbox-ägare har några enkla frågor.
    By bjornsva in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 00:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •