Finns det nån chans att jag skulle kunna droppa förbi er på psxcare och att ni skulle kunna fixa så att den ser o"fixad" då jag har fått ring of death på den igen. Mångo maskin! Men man älskar den ändå.
Har ni sånna garanti klistermärken osv?
Tack!
Finns det nån chans att jag skulle kunna droppa förbi er på psxcare och att ni skulle kunna fixa så att den ser o"fixad" då jag har fått ring of death på den igen. Mångo maskin! Men man älskar den ändå.
Har ni sånna garanti klistermärken osv?
Tack!
ere inte bara å ringa M$ support å be dom fixa ? :P
iåförsej byter dom väll ut din driven men dom lagar den åt dej även om du har modifierat den.
Så du menar att även ifall den e modiferad så fixar dom den?
Fan jag som trodde dom hade fixat problemet? Vad är detta för skit, vad förbannad man blir. Köpte en demo hos en internetbutik häromdagen, när jag kom hem så var den också död. Åkte o lämna tillbaks den, sen så pajjar men andra xbox.
Men som sagt ni tror inte det är nåt problem o skicka tillbaks den som de e även ifall klistermärket e inge vidare?
hmm hur gör man igentligen om skiten dör kan man byta tillbaks till orginal fw på nått sätt eller måste man få igång den normalt först isf elr annars chansa att dom inte tittar på det när man skickar in det ?
Man byter ju firmwaren på driven och det kan du göra utan xboxen så det spelar ingen roll :P
Men som sagt jag har pratat med Microsoft support och de tar inte emot den om jag inte pröjsar 75? och visar det sig att dom har rätt att den är modiferad så får jag tillbaks stålarna och min gamla xbox men visar det sig att den inte är det så får jag pengarna tillbaks och en ny eller fixad. :/
Är det någon som testat att laga den själv, har läst på några forum där dom byter skruvar och sätter i brickor och byter kylpasta och dom får det att funka?
ja fick red ring of death, jag hade inget klister märke, åsså vare typ gängpaj på varenda skruv, och själva boxen såg ut som skit :P men dom kom och hämtade de, körde till tyskland å fixade problemet samt bytte drive och satte dit en extra kylfläns... dom sa inget om att den va flashad
Edit: men några nya skruv fick jag fan inte!
Är det någon som fått ring of death med den nya kylsystemet?
Japp. Är nere i tyskland nu. Den höll ca 3 veckor, med inte särskilt mycket spelande. Det komiska är att enligt felkoderna är det rostad GPU. Dessutom stod boxen ovanpå en tvbänk utan något runt omkring. Nya kylsystemet är alltså betydligt uslare än original.
Går min sönder igen säljer jag rubbet och köper ett PS3. Någon måtta får det vara!
Ja, min pajja efter nånmånad så skicka jag in den och fick den som pajja nu :P efter ca 1 år. Något förbannad man blir!
Hur kan man se om klistermärket är helt? Liksom, var sitter det
Du lossar på fronten, den man kan byta du vet...
Pratade med supporten idag ifall dom unbannar ifall dom nu ser att den inte är moddiferad.
Jag fick svaret NEJ, när jag ringde innan så sa dem, vi ser att den är moddiferad. Och när jag fråga nu ifall dom nu ser att den inte är moddiferad unbannar ni den då?
Då ba, vi kan inte se varför den blivit bannad..nåt måste du ha gjort för att den ska ha bannats du får läsa användaravtalet.. Hehe jävla tomtar
Sen undrar jag, om nu det står i användaravtalet att man inte får modifera dem, jag har inte skrivit under nåt jävla papper eller läst nåt innan jag köpte den, isåntfall så finns avtalet i kartongen. Och när man öppnar kartongen så har man ju ingen ångerrätt längre eller hur? Så då borde inte deras jävla avtal gälla..
Man borde pratar med konsumentverket.
Jo men då har du redan köpt det!
Det är som om du skulle ta skaffa ett lån på banken och sen sedan skriva under avtal där det står att du inte får använda pengarna och har ränt på 40%, det är klart man ska skriva under avtal innan man gör något och inte efter...
Verkar vara många 360's som går sönder? Gäller detta de nya, eller är det äldre som det sker på?
Har ju tänkt skaffa mig ett Xbox 360 premiuim hdmi edition, men om den lätt går sönder blir man ju lite osäker!? Hörde förut att det var endast de äldre modellerna som det var fel på och att felet ska vara åtgärdat i de nya versionerna! Är detta korrekt eller är det totalfel?
Enligt dem har jag modiferat den och då gäller inte garanti.
Legend13; jag vet inte vad dom menar med nyare modeller men jag köpte en av de första och den pajja efter nån månad så fick jag en helt ny och den har pajjat nyligen efter ca 1 år. Men häromdagen var jag och köpte en ny så jag kan spela live på och när jag kom hem och satte på den så hade den ring of death direkt, visserligen var det en demo men den var som ny.
Jag har lämnat in min 2ggr ... Och nu ska jag få en ny... men den lär ju oxå gå sönder... vilket jävla skit asså
Okej, så du menar att dom bannar för att man spelar brända spel och inte för att man moddat den?
Det går å skicka in.. ändå... iaf för många.. jag skicka in min som den var...
Men om du mekar med en brödrost från onoff.. så ser dem att du har varit och pillrat, klart dem inte tar det på garanti då..
måste ba kommentera att det heter ring of death :P
Alltså, är det bara jag som har haft tur med mitt 360? Jag köpte mitt xbox när det släpptes och jag har inte haft nått problem alls i princip. Ja, den har hängt sig 2-3 gånger det är det enda.
Men det är ändå inte farligt med tanke på att den är 2 år gammal nu ungefär.
För det är väl dom första som släpptes som har haft problem med ring of death?
Fick tillbaks min xbox igen men dem hade lovat mig en ny.. Nu har dem bytt ut moderkort igen. Men nu låter den som en gammal traktor, blir skit varm och fläkten låter satan.
Last edited by Yummii; 2007-12-20 at 12:03.
elektronik och även annat ska fungera. köper du något ska den va testad för att hålla, går den sönder ska man få en ny. det är upp till företaget att kassera dåliga enheter eller sälja dom billigt med tydlig text att de vart reparerade. själva poängen med att laga saker först är ett skämt i de flesta butiker. telefoner ska skickas iväg, felsökas, va borta i veckor.. komma tillbaka, det är fortfarande fel. samma veva igen.. du får en ny efter fyra månader. dålig vara, ny direkt, borde det vara. helt sjukt man ska få reparerade saker när det igentligen är meningen att de ska fungera i flera år.
köper jag jeans som det är hål i, eller sömmarna är dåligt sydda. jag får nya. inte sätter dom sig och lagar.. får jag kall mat eller att den inte lever upp till mina förväntningar på restaurang. jag får ny.
tycker hela det där konceptet med att laga först är ett skämt. att man tänker på kunden första hand är ett skämt, jag har inte betalat för att skicka in saker eller vänta flera veckor på saker som fungerar hur bra som helst för andra.
ms är ett bra exempel på hur jävla snett det kan gå.. företag borde ge tillbaka 1/3 av inköpspriset varenda gång man behöver åtgärda en produkt med garanti.
Bookmarks