Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: X clamp mod, förstår inte "shim" delen

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17

    X clamp mod, förstår inte "shim" delen

    http://rbjtech.bulldoghome.com/pages.../XClampIII.htm

    Följer denna guiden. Förstår dock inte steg 10, det för att förhindra så kraftig värmeutveckling. Han skriver om en shim som sitter på the die och samarbetar med den stora flänsen. Fattar inte vad det är och hur den ska sitta? Ngn som vet?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Har inte använt detta själv, men är det inte den där "aluminium"-biten som microsoft använde för längesedan som satt under kylflänsen?

    Folk avråddes för att låta den sitta kvar eftersom den inte gjorde någon nytta, men jag är inte helt 100%, men att den ska förhindra "värmespridning"? Det är ju kyflänsen till för, och om gpu/cpu får bättre kontakt med kylflänsen, med kylpasta emellan, borde väl göra bättre?

    Bara mina spekulationer

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Ok
    Jag har vanliga M5 skruvar nu i konsollen, alltså jag har tagit bort X-clampsen.

    Jag fick 3ROL direkt när jag skulle testa första gången, jag fick det andra gången, så jag överhettade den genom att ta bort vita plast tunneln och nu så funkar den bra, startar och allt, spelat några minuter.

    Har en pappbit i vindtunneln för att skilja åt flänsarna och jag har dremlat bort nätet i chassit, dock inte i det vita skalet.
    Hur länge tror ni detta kommer nu att hålla?

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av roobarb Visa Inlägg
    Ok
    Jag har vanliga M5 skruvar nu i konsollen, alltså jag har tagit bort X-clampsen.

    Jag fick 3ROL direkt när jag skulle testa första gången, jag fick det andra gången, så jag överhettade den genom att ta bort vita plast tunneln och nu så funkar den bra, startar och allt, spelat några minuter.

    Har en pappbit i vindtunneln för att skilja åt flänsarna och jag har dremlat bort nätet i chassit, dock inte i det vita skalet.
    Hur länge tror ni detta kommer nu att hålla?
    Så du fixa det själv? Jag började läsa guiden igår. Men ska jag vara helt ärlig fatta jag noll! Snacka svår engelska sen bilderna säger mig inget. Det jag förstog är att man ska byta skruvarna som håller fast cpu och kylfläns och sedan sätta längre med brickor och muttrar för att få mellanrum mellan de olika delar som moderkort osv. Stämmer det? Och samt byta kylpasta?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av roobarb Visa Inlägg
    Ok
    Jag har vanliga M5 skruvar nu i konsollen, alltså jag har tagit bort X-clampsen.

    Jag fick 3ROL direkt när jag skulle testa första gången, jag fick det andra gången, så jag överhettade den genom att ta bort vita plast tunneln och nu så funkar den bra, startar och allt, spelat några minuter.

    Har en pappbit i vindtunneln för att skilja åt flänsarna och jag har dremlat bort nätet i chassit, dock inte i det vita skalet.
    Hur länge tror ni detta kommer nu att hålla?
    2 veckor tror jag.. seriöst, hur ska man kunna svara på detta?

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    2 veckor tror jag.. seriöst, hur ska man kunna svara på detta?
    Ptjao någon kanske har gjort modden här för ett tag sen och kan berätta hur länge den hållt?

    Ph34k
    Ja man byter ut x clampsen, och de skruvarna mot M5, man borrar upp hålen i metallchassit, och har flera brickor som distanser istället.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av roobarb Visa Inlägg
    Ptjao någon kanske har gjort modden här för ett tag sen och kan berätta hur länge den hållt?
    ja, men de har inte använt pappbitar och sådant.. det ändrar väl förutsättningarna? men om den kyler bättre så borde det fungera bättre.. vill inte hacka på dig eller något sådant.. försöker bara säga att det är svårt att säga hur länge det funkar. allt beror på hur bra det är gjort, hur mkt stryk boxen tagit innan man fixat det osv. men som jag fattat det så har boxar fungerat problemfritt när det är väl gjort.

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  2. Chip eller inte?
    By SnowJim in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 15:40
  3. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:20
  4. Enigma Evolution-X mod fungerar inte?
    By SPeeD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 12:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •