Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: w-0000-0021 x-0000-F001 y-00C2-03E0 Z-0000-0000 lösning!

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22

w-0000-0021 x-0000-F001 y-00C2-03E0 Z-0000-0000 lösning!

efter att ha läst att vissa har problem att connecta till xboxlive efter att deras konsol har varit i tyskland så öppnar jag denna tråd , hade själv detta problem, (min konsoll kom tillbaka från weiterstadt dom hade bytt ut moderkortet) , hittade lösningen efter att ha googlat några timmar på internet.

supporten på microsoft hördes ut som frågetecken när jag förklarade mitt problem på felkoderna
    w-0000-0021
    x-0000-F001
    y-00C2-03E0
    Z-0000-0000

den koden som gör att man inte kan koppla upp mot liv är y koderna dom signalerar att det är ett fel på eepromen, trolig orsak att man bytt ut något på konsolen men inte resettat eepromen så att alla hårdvara låses ihop

hittade lösningen på denna sidan
    http://www.xboxlivetheguide.co.uk/Ne...9a866945b1eb2e

hoppas att det hjälper vissa kanske många som nu får tillbaka sin 360 från weiterstadt, ups lär ju tjäna lite pengar på det här i alla fall.

konstigt att supporten på microsoft inte har någon faq när en kund ringer in och säger dessa koder

jag fick ringa supporten 4 gånger den fjärde gången var det jag som förklarade felet för supporten och inte tvärtom

fick i alla fall inskickat den och utbytt mot en sprillans ny xbox 360
    Last edited by rolle; 2007-11-30 at 00:38.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    18
    Har samma problem med ena xboxen, men den andra funkar på live (båda var inne hos MS ungefär samtidigt)

Jag har även ringt till MS 2 gånger utan något resultat, dom säger att "vi kollar på det", ska ringa nästa vecka och gnälla.. får väl skicka in den..

Minns inte exakta felkoder, men det var ungefär samma.. står "Technical configuration error" när man kollar på NAT.. massa 0or osv i error codes..

Lite skumt ändå att det går att spela backuper med flashad firmware

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    det är bara att stå på dig huklen , jag fick som sagt ringa 4 gånger. första gången jag ringde så sa dom att dom skulle vidarebefordra ärendet till deras tekniker och att dom skulle höra av sig inom 3 dagar, fuck that tänkte jag ska jag behöva vänta först 16 dagar på att få tillbaka konsollen, så ska dom dröja ytterligare 3 dagar innan dom ens svarar mig tog reda på detta och vad som orsakade felet.

ringde sedan upp dom och sa att jag tycker att det är oskäligt att jag ska behöva vänta i flera dagar veckor för att dom har strulat till det i tyskland.

men det kanske är ett fel hos din internet leverantör sa dom, nej det är det inte sa jag för den hittar default gateway den hittar dns servern den har fått en publik internet adress, hade det varit fel på hos min isp så hade jag fått en apipa adress sa jag en 169.x.x.x adress, jag vet detta jag är nämligen utbildad nätverkstekniker,

ah uhm sa dom då ja vi får väl skicka in den då,

det är oftast noobs som sitter i supporten som gör att man får vänta i evigheter på att få tillbaka sina grejer.

om det är y koderna som det är något fel på så är det en felaktig hårdvarulåsning .dom ska ta tillbaka den på en gång du ska inte behöva vänta

ps ja lite skumt är det att man kan spela backuper, kanske är det ett bevis på att dom inte kan se att man har flashat firmware, dom kan ju se det om dom läser ur firmwaret , men dom kanske inte märker det så lätt menar jag, och märkte dom inte det när den var inne hos dom, så lär dom ju inte märka det över internet, det måste vara något på backuperna som dom märker vad vet jag
    Last edited by rolle; 2007-11-30 at 01:15.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner