Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Köpa Xbox 360 - vilken som helst?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Köpa Xbox 360 - vilken som helst?

    Hej.

    Har hört att man måste ha tur för att få "rätt" xbox. Dvs alla går inte att flasha, stämmer detta?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    nej. alla går att flasha
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Nya 360s med HDMI

    Det är inget lur med de nya 360s som har HDMI? Och alla dessa med HDMI går också att flasha? Är på jakt efter ett Premium/Pro med HMDI eftersom det verkar reas ut gamla utan och det borde ju syfta på att de vill göra slut på lager med äldre. Men givetvis måste det gå att flasha
    Last edited by UrbanBox; 2007-12-01 at 18:43.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av UrbanBox Visa Inlägg
    Det är inget lur med de nya 360s som har HDMI? Och alla dessa med HDMI går också att flasha? Är på jakt efter ett Premium/Pro med HMDI eftersom det verkar reas ut gamla utan och det borde ju syfta på att de vill göra slut på lager med äldre. Men givetvis måste det gå att flasha

    Alla går att flasha dock finns det en modell som heter Hitatchv79 som du måste "chippa" för att kunna flasha. Dock sitter bara denna i 10% av alla HDMI maskiner. Men detta medför endast att det blir dyrare och givetvis ingen garanti. Är du osäker så är det bäst att du köper en färdig "moddad" av psxcare direkt för då får du garanti och så...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    bytte till mig en xbox 360

    EB games byt in din ps2+5 spel och du kan köpa en 360 arcade för 799

    eller pro/hdmi eller pro/utan hdmi (eller heter den modellen premium) men med spelen viva pinata och forza2 för 1499

    eller xbox 360 halo edition med hdmi för 1699.

    jag bytte in min ps2 hade inga spel men köpte 5 begagnade där för 145 kr

    så total summan ett nytt xbox 360 arcade för 799+145 endast 944 kronor och vad tyst och fint den låter, det sitter en benq läsare i den om någon undrar.

    jag bytte in till en arcade för dom hade slut på alla andra hdmi modeller.

    men köper man till en hårddisk så är det ju en pro hdmi


    nu har man 2 360 ett för sina backupper och ett annat för att spela online med sina original. julen börjar tidigt i år

    ps är det nån som vet hur man på ett enkelt sätt kan få ut optiskt ljud ur hdmi modellerna eller vet var man köpa en kontakt som möjliggör detta

    läste den här sidan men jag har ingen lust att slakta min component kabel
    http://www.chadledford.com/?p=50
    Last edited by rolle; 2007-12-01 at 19:53.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Efter mer detektivarbete och 360drives.com ser jag att det är väldigt många maskiner som har HDMI. På Siba här i stan har dom flera boxar med Viva/Forza bundle men det står inget om någon HDMI på lådan. Hade för mig att det var markerat på lådan om det var HDMI, eller är det ändrat?

    Valet står emellan garanterat HDMI ifrån EB Games eller Premium Bundle på Siba. Prioritet är givetvis att smidigt kunna flasha här hemma. Och efter svar här så blir man ju rädd för att EBs HDMI maskin har 79.

    Siba ger mig öppet köp 30 dagar så jag kan öppna och kolla vad jag fått för kylning/dvd-läsare. Men hur det är med EB det är en annan fråga.

    Så, borde jag vara nöjd med konsollen på Siba? Kan det trotts allt vara HDMI i det Premium paketet? Själv trodde jag att det var just tack vare att dom vill bli av med konsoller utan HDMI som gjorde att det kördes Viva/Forza bundle?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Viva+Forza bundlen är oftast refurbade (hopplockade reservdelar) äldre xboxar, det kan vara vilken dvdläsare som helst i dom men INTE hdmi.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tack för svaret Hansi. Var precis och hämtade upp en och tillverkning var 2006-09!!! Får väl kika runt lite mer.

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 utan HDMI, Tv med Full HD. Vad göra?
    By caprice in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 23:01
  2. Köpa flashad 360?
    By Mitchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 10:25
  3. Köpes Xbox 360 xtreme "Bannad"
    By Haggwe in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 11:56
  4. Fläktvolym på xbox 360
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 18:40
  5. xbox live / xbox 360 live
    By blip33 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •