Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Lista med spel som fungerar med iXTREME 1.2?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Lista med spel som fungerar med iXTREME 1.2?

    1. Hittar ingen lista med spel som fungerar med iXTREME 1.2. Var? Posta gärna länk, tack!
    2. Finns det något sätt innan man laddar ner ett spel att veta att det kommer att fungera med iXTREME 1.2?

    Jag har läst och läst på forumet faq etc.
    Kan inte den listan ligga lätt åtkomlig högst i något forum.
    För bl.a. http://www.nforce.nl/ listar väl bara fungerande spel rent allmänt, eller?

    /user

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Brukar ju stå i spelets nfo-fil.
    Annars finns det en spalt med iXtreme-compatible här:
    http://www.abgx.net/filename/?ch=6
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Du måste letat i många timmar då just en sådan tråd finns på detta forum...
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30279
    Har dock ej orkat uppdatera listan de senaste veckorna men folk har postat de senaste spelen som funkar...Sen funkar alla de nya spelen med Ixtreme 1.2!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Brukar ju stå i spelets nfo-fil.
    Annars finns det en spalt med iXtreme-compatible här:
    http://www.abgx.net/filename/?ch=6
    ? Brukar ju stå i spelets nfo-fil.??
    Jag frågade om det fanns något sätt att få veta om spelet fungerar för ixtreme INNAN man laddar ner det ( och kan läsa .nfo filen) För inte kan man väl läsa .nfo filen innan man laddat ned, mig veterligen. Jo en del vänliga lägger visserligen upp den som bild, men det är bara ett fåtal.
    Jag har läst FAQ'n Innan jag postade det första inlägget. Hade svaret till mina frågor funnits där hade jag inte behövt skriva detta. Jo ett svar av mina två frågor fanns där. ( jag provade bara http://www.nforce.nl/ och inte http://www.abgx.net/filename/?ch=6 )

    När man köper en ny xbox360 med ixtreme 1.2 så vill man väl i nästa steg hitta spel som fungerar med denna splitternya konsol. Därför detta inlägg.
    Vänligen/user

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    "mickys "
    Du har nog kvalificerat dig på topp tio av mina favoritpersoner!! Jättetack!
    /user

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av user491 Visa Inlägg
    ? Brukar ju stå i spelets nfo-fil.??
    Jag frågade om det fanns något sätt att få veta om spelet fungerar för ixtreme INNAN man laddar ner det ( och kan läsa .nfo filen) För inte kan man väl läsa .nfo filen innan man laddat ned, mig veterligen. Jo en del vänliga lägger visserligen upp den som bild, men det är bara ett fåtal.
    Jag har läst FAQ'n Innan jag postade det första inlägget. Hade svaret till mina frågor funnits där hade jag inte behövt skriva detta. Jo ett svar av mina två frågor fanns där. ( jag provade bara http://www.nforce.nl/ och inte http://www.abgx.net/filename/?ch=6 )

    När man köper en ny xbox360 med ixtreme 1.2 så vill man väl i nästa steg hitta spel som fungerar med denna splitternya konsol. Därför detta inlägg.
    Vänligen/user
    De flesta torrent-trackers (alla jag laddar från i alla fall) lägger upp nfo-filen så att man kan klilcka på den och läsa den direkt i webbläsaren.
    Annars kan du ju klicka på torrenten och i din klient välja att bara ladda hem nfo-filen. Det tar ju 1 sekund.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Aha, ok. Jag skall fundera och undersöka det du skriver. Återkommer. Men stora tack för svar tillsvidare! /user

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    vet ej om du var ironisk :-)
    Alla nya spel sedan ca 6 månader funkar med Ixtreme 1.2 så det behöver du inte oroa dig för...sen finns det eventuellt spel som inte har varit bra gjorda och på så viss har folk blivit bannade.... Jag har dock klarat mig.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av user491 Visa Inlägg
    ? Brukar ju stå i spelets nfo-fil.??
    Jag frågade om det fanns något sätt att få veta om spelet fungerar för ixtreme INNAN man laddar ner det ( och kan läsa .nfo filen) För inte kan man väl läsa .nfo filen innan man laddat ned, mig veterligen. Jo en del vänliga lägger visserligen upp den som bild, men det är bara ett fåtal.
    Jag har läst FAQ'n Innan jag postade det första inlägget. Hade svaret till mina frågor funnits där hade jag inte behövt skriva detta. Jo ett svar av mina två frågor fanns där. ( jag provade bara http://www.nforce.nl/ och inte http://www.abgx.net/filename/?ch=6 )

    När man köper en ny xbox360 med ixtreme 1.2 så vill man väl i nästa steg hitta spel som fungerar med denna splitternya konsol. Därför detta inlägg.
    Vänligen/user
    Alltså om du går in på länken som Enlund skickade:
    http://www.abgx.net/filename/?ch=6

    Så har du ju alla nfos till höger i en spalt. Det är ju bara att klicka där så kan du läsa nfon som gruppen släppt och de flesta skriver ju där om dom är stealth patchade. Då behöver du inte ladda hem varken release eller nfo innan. Eller vad menar du?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Först av allt;
    Jättetack för alla bra och konstruktiva svar!
    Jag kanske använder fel torrenttracker.
    Att bara ladda ned .nfo filen. Perfekt ! Tack!
    Jag var inte ironisk. För läget är följande:
    I veckan fick jag konsolen med ixtreme 1.2, pioneerbrännare 112D samt 20 dl skivor.
    Hade 4 spel färdigt:
    Lego.Star.Wars.The.Complete.Saga.PAL.XBOX360-SWAG
    Need_for_Speed_ProStreet_PAL_XBOX360-SPARE
    Stuntman_Ignition_PAL_XBOX360-SPARE
    Tomb_Raider_Anniversary_USA_XBOX360-PROTOCOL
    (läste nyss ?Allmänt forum användande? för jag vet inte om man kan skriva titlarna på spel här)
    Brände de tre första spelen av ovanstående med både DVDFab Platinum samt Nero 8.0.3.0
    Inget startade/fungerade. I .nfo från SPARE står det ? Prepatched, stealth image + iXtreme compatible?.
    Vad/var är felet?
    Enda som jag kan tänka mig nu är brännarprogram så nu har jag även SlySoft CloneCD 5.3.1.0.
    Kan dock inte bränna och testa än med det för barnen är uppe och det skall bli en julklapp till familjen är det tänkt.
    Jo ?permani? , nu har jag ju http://www.abgx.net/filename/?ch=6 så det skall nog lösa sig. Tack i alla fall.
    Bara jag får igång ett spel så skall det nog lösa sig.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av user491 Visa Inlägg
    Enda som jag kan tänka mig nu är brännarprogram så nu har jag även SlySoft CloneCD 5.3.1.0.
    Kan dock inte bränna och testa än med det för barnen är uppe och det skall bli en julklapp till familjen är det tänkt.
    Jo ?permani? , nu har jag ju http://www.abgx.net/filename/?ch=6 så det skall nog lösa sig. Tack i alla fall.
    Bara jag får igång ett spel så skall det nog lösa sig.
    nero bränner inte med layerbreak vad jag vet.. så de skivorna kan du kasta. i faq'en står det hur du bränner med clonecd. sök lite här på forumet om layerbreak annars.. finns en hel del trådar om detta, då det är en återkommande fråga.. klart barnen ska ha spel i jul

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Layerbreak. Ok. Skall läsa mig till allt om detta. Behöver även en bra torrenttracker. Adress alltså.
    Nero verkar inte ha layerbreak har jag hitintills kommit fram till. Många tack /user

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Allt du behöver veta står i FAQ'n

    Bra torrenttrackers är t.ex RevolutionTT och Torrentleech. Dock kan du bara få konto på RevTT om du blir inbjuden av en befintlig medlem, Torrentleech har stängt för nya medlemmar totalt.
    Men piratebay har ju en hel del spel....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Respekt

    Ok. I get it.
    Respekt: 5 eller som för mig: 0.
    Hur kan man öka den siffran?
    Om man kan det.
    Om det inte redan har framgått så är min avsikt att lära mig det som behövs, och när jag ändå har farten uppe så lär det bli en hel del till. Även kommentarer om vad jag själv anser. Hoppas att detta kommer att tas konstruktivt. Nummer 1 är att konsolen skall vara klar till jul med ett antal spel för alla åldrar. Även för mig. Hade hoppats på Crysis men det är bara för pc, än så länge.

    Återkommer när jag testat med clonecd.

    /user

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det finns en liten våg-symbol uppe till höger i listen på varje inlägg.
    Om du tycker att den som har skrivit, har skrivit något som du tycker är väldigt bra kan du klicka på den och skicka lite "respekt".
    Tycker du att personen som skrivit beter sig som en idiot kan du klicka på den och skicka lite "diss". Plus eller minus alltså.
    Oftast tycker man ingenting och klickar inte på symbolen alls.

    Så vill du ha bättre än 0 så är det bästa tipset att lära dig en massa om 360'n. Var hjälpsam mot andra medlemmar och skriv inte massa dumheter som folk retar upp sig på :-)

    Sen påverkar även hur många inlägg man skrivit i forumet.... vet inte exakt hur....

    EDIT: Crysis till 360'n är under utveckling.... http://screenshots.teamxbox.com/gallery/1396/Crysis/p1/
    Last edited by Enlund; 2007-12-02 at 11:32.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    yay! crysis till 360
    har någon nån aning om när det kommer? under 2008?

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Yipeee! Första spelet är igång! Felet jag gjorde var att inte ha rätt brännarprogram. Nu kör jag med CloneCD och julen är räddad! Barnen kommer att vara er hjälpsamma väldigt tacksamma!

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Grattis!
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Eftersom allt fungerade enligt riktigt bra support via detta forum och det är lite tid kvar till jul passar jag på att ställa ytterligare frågor.
    Ja, dvc-dc. Crysis längtar jag efter. Har inte en susning om när. Kanske till våren.
    Lite dumma frågor:
    För detta är väl ett forum och dumma frågor är tillåtna.
    Har nu en ny consol och jag undrar nu vad jag vi behöver hårddisken till.
    Tips efterfrågas.
    Varför är det bra att spela online?
    Kan tyckas en Extremt idiotiskt fråga när jag har en tråd om ixtreme, men jag frågar iallafall.
    Jag skall förklara i förväg.
    Jag/vi/familjen har länge tänkt köpa en consol. För det blir mycket billigare i längden än att uppdatera alla datorer med grafikort, ram-minne, cpu etc.
    Jag tänker framåt. Det är svaret.
    D.v.s. om jag har betalat uppemot 6 lakan? för spel så vill jag den dagen jag själv vill spela inte vara begränsad till något. Har consolen möjlighet att spela online den dagen, ja då skall jag också kunna det. Ingen skall banna min egen consol.
    Nu tror jag att jag kan det. Efter julhelgen får ni veta hur det gick för jag skall absolut testa alla funktioner. Skall bli grymt skoj.
    För att nämna förnamnet. Tror att jag siktar in mig på Colin Mc Rae som jag redan kan i ?den verkliga världen? Ha
    /user

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av user491 Visa Inlägg
    Ja, dvc-dc. Crysis längtar jag efter. Har inte en susning om när. Kanske till våren.
    vad jag läst så blir det ett "nytt" crysis till konsol. tydligen blir det inte ens någon portning av spelet som finns till pc. varken 360 eller ps3 har maskinvara att klara av tekniken som crysis till pc använder därav det beslutet. du kan googla på det så kanske du finner mer info.. detta läste jag för någon vecka sen. time will tell..

    Har nu en ny consol och jag undrar nu vad jag vi behöver hårddisken till.
    spara savegames, demos, xbox 1 spel, om du laddar något från live.

    Varför är det bra att spela online?
    kul, utmaning, tävling? många föredrar att spela med varandra eller mot människor än att spela mot ai (dator). svårt att svara bra eller inte på den. tycker du hellre om att spela schack mot dator eller människa? kanske förklarar det bättre..

    Tror att jag siktar in mig på Colin Mc Rae som jag redan kan i ?den verkliga världen?
    colin dirt är jävligt skoj, frustrerande och kräver koncentration..

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Eftersom jag redan har berättat hur det gått från den dagen jag fick consolen i händerna känner jag mig manad att fortsätta berätta. Ikväll har jag testat nätmöjligheten, och medans jag väntade på min kära så provade jag bara på skoj att plugga in min mobil, och vad ser jag om inte alla filer på den! Coolt. Nätet funkar också. Xboxlive. Är så himla nöjd måste jag säga. Dessutom funkar också spel som inte utlovar stealth-mode i .nfo-filen. Undrar lite dock varför hårddisken (HD:n) inte har mer än 14 gigs kapacitet när det utlovade är 20. Men det är en parentes. Nu är nästa projekt att testa consolen med hdmi och i vardagsrummet med 5.1 ljudanläggningen och en annan tv.
    För det blir nog den vi skall köra på på julafton.....Om det kommer en tomte i år....
    Hoppas det!

    /user

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    user491: Du får inte tillgång till 20GB liksom när du inte får tillgång till hela 250GB när du köper en ny hårdisk på 250GB, utan får istället 232GB.

    Resterade utrymmet är reserverat för system-filer osv.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    tänk på att du kanske har något demo eller trailer-filmer på hårdisken när du köper den. ta bort detta skräp och du får mer utrymme..

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag misstänker att XBOX stödet kan äta lite utrymme också, eftersom ett XBOX spel tycker att det skall finnas diverse temporära partitioner X/Y/Z på 700MB styck t.ex.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  2. xbox 360 Ixtreme 1.0 - hur vet jag om ett spel fungerar?
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 22:01
  3. Fler som har problem med Xenops i en V5
    By Stefan_87 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 22:54
  4. Bränna XBOX spel som fungerar på X360?
    By xarph in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 20:34
  5. X-BIT med spel som inte fungerar.
    By Currybullen in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 02:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •