Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Söker tips till märkligt fel.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0

Söker tips till märkligt fel.

Har haft mitt Wii med Wiikey nära ett halvår och spelat ett tiotal spel ganska friskt. Min konsoll slutade dock för någon månad sedan att läsa brända spel.
    Jag lämnade tillbaka Wii:t till affären där jag fick mitt chip monterat och de fixade en sladd som var glapp.
    Min konsoll fungerade efter det i ca: 15 minuter men efter en omstart hade jag åter samma problem. Jag gick besviken tillbaka till affären, men till min förvåning fungerar mitt Wii perfekt där. Han testade flera kopierade spel utan komplikationer.
    Åter hemma provade jag igen men det fungerar verkligen inte. Inget av de 12 spel som fungerat felfritt innan, fungerar nu. Gammal som nybränd, RVD+R som DVD-R spelar ingen roll.
    Någon som har tips på vad jag kan göra/prova?

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18
    du kan bryta dig in på nätterna i din affär för att spela :P

Nej men gå dit och fråga vad han har brännt på för slags skivmärke...

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Jo det är klart men det jag mer är nyfiken på är varför mina spel helt plötsligt inte fungerar.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av t00b Visa Inlägg
    Har haft mitt Wii med Wiikey nära ett halvår och spelat ett tiotal spel ganska friskt. Min konsoll slutade dock för någon månad sedan att läsa brända spel.
    Jag lämnade tillbaka Wii:t till affären där jag fick mitt chip monterat och de fixade en sladd som var glapp.
    Min konsoll fungerade efter det i ca: 15 minuter men efter en omstart hade jag åter samma problem. Jag gick besviken tillbaka till affären, men till min förvåning fungerar mitt Wii perfekt där. Han testade flera kopierade spel utan komplikationer.
    Åter hemma provade jag igen men det fungerar verkligen inte. Inget av de 12 spel som fungerat felfritt innan, fungerar nu. Gammal som nybränd, RVD+R som DVD-R spelar ingen roll.
    Någon som har tips på vad jag kan göra/prova?
    Vilken transformator användes när du var i butiken och testade, var det din egen eller butikens? Om det inte var din egen, så är det kanske den som är trasig och blir för varm efter en kvart och din Wii slutar att fungera.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Det fungerar inte ens första kvarten.

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av t00b Visa Inlägg
    Det fungerar inte ens första kvarten.
    Du missuppfattar nog tipset, det handlar inte om vilken tidsenhet transformatorn håller, utan att den kanske helt enkelt blir för varm och därmed inte klarar av att spela upp nåt spel.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, jag tänkte svara samma sak, gå till butiken och prova både med din egen och butikens transformator.

Händer oss lite då och då att våra kunder kommer in med "trasiga" xbox 360 som fungerar utmärkt, då får dom åka och hämta nätdelen också så brukar allt fungera fint efter att vi bytt ut den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Skall prova detta, tack för tipset.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Har nu provat med annan transformator och det fungerar fortfarande inte. Mina skivor fungerar perfekt på poolarens Wii med Wiikey. Det kani nte vara så att det är damm eller något annat bös som behöver tas bort. Kan väl vara så att affären har en "monsterbrännare" som bränner bättre än mina två dvd-brännare?
    Några tips? väldigt tacksam för svar.

Liknande diskussioner

1. Fifa 2007 till Xbox 360 - tips?
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 21:05
  2. Xbox till xbox hotswap,tänkte testa de
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 01:08
  3. Söker NAS koncept till XBMC
    By Backen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 20:36
  4. Söker GBA emulator till GameCube