Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 54 av 54

Diskussion: Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18

    Lightbulb

    Citat Original inlägg av haze54 Visa Inlägg
    *suck* (obs min xbox360 är ej orginal )

    Efter ett gäng timmar på forum och läsande hit o dit så har jag ännu inte lyckats få in senaste uppdateringen..(eller hur jag ska göra)

    jag har inte haft min xbox igång på ca 1 månad eller mer,, men idag så skulle jag dra igång xboxen och hade iofs ett spel i (juiced 2) sedan efter det kom jag inte in på live... dvs jag kunde aldrig köra uppdateringen som kom härom dagen.. läste några som sa att man kunde bränna skiva med update på och boota från den.. men MS har sin gamla 2007-05 version fortfarande kvar på sidan (den engelska sidan) hittade på ett annat ställe en fil som hette UPDATE-2.0.6683.0-HDD jag testade att packa in den i en zipfil med filnamnet "$SystemUpdate_12-2007.zip" och sedan in på en cd eller dvd... inte heller detta gick, måste jag bränna i ett specielt format eller något , det framgår inte så mkt från microsoft "howto" tycker jag... eller om man ska packa upp till en katalog eller ej... lite "luddigt" tycker jag allt det är , är det någon annan som kanske kan svara på vad man kan göra nu för att få in den senaste uppgraderingen.. ?
    packa upp, lägg på en dvd eller cd (den har lättare o läsa dvd).. lägg i boxen, stäng av/på.. så borde de starta..

    MEN, DivX/XviD uppdateringen läggs in från Live när man försöker spela upp en film.. följer alltså inte med dashboard uppdateringen..
    antagligen pga av extrakostnader per enhet som dom betalar till DivX..

    och jo visserligen det finns en fil "på nätet" med codecen som man kan lägga in på hdd'n via SATA adapter men ryktas om att den är låst som med arcade spelen.. dvs funkar ej.. (rätta mig om jag har fel)..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  2. #32
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    hehe inte för mig, då jag inte äger en 360
    btw, är det frivilligt att ladda ner de nya dashboard versionerna eller gör 360n det automatiskt när man kopplar upp sig till LIVE ?
    Ja, det är "frivilligt". Man behöver inte uppdatera om man inte vill, men gör man inte det får man inte heller logga in på live.

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    tack för svaret s-p-d!


    jag har döpt zip filen till detta "$SystemUpdate_12-2007.zip" , lag det i root på en cdrw skiva eller dvdr skiva , men det vill inte boota endå...

    eller ska det packas upp , eller vara ngt specielt format på cd/dvd skivan när man bränner den ?

  4. #34
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av haze54 Visa Inlägg
    tack för svaret s-p-d!
    eller ska det packas upp , eller vara ngt specielt format på cd/dvd skivan när man bränner den ?
    läs om mitt svar
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  5. #35
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    vilken del i svaret syftar du på...

    jag vill inte köra divx/xvid uppdateringen, jag ville köra den generella.

    jag har lagt det på cd/cdrw/dvd/dvdrw

    det enda jag är osäker på är namnet på zip filen eller , ska det packat upp och läggas till skivan ?

    att det inte skulle fungera pga att filen som jag tankat hem är låst på något sätt kan jag förstå vad det gäller divx/xvid, men inte "standard" uppdateringen som kom den 4:e dec. (för som jag har förstått det så är det alltså 2 st skilda uppdateringar..)

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av haze54 Visa Inlägg
    det enda jag är osäker på är namnet på zip filen eller , ska det packat upp och läggas till skivan ?
    Citat Original inlägg av s-p-d
    packa upp, lägg på en dvd eller cd (den har lättare o läsa dvd).. lägg i boxen, stäng av/på.. så borde de starta..
    svaret är ja.

    http://rapidshare.com/files/74216557...6683.0-HDD.rar
    http://rapidshare.com/files/74293128...Addon.rar.html
    Last edited by int21; 2007-12-10 at 17:28.

  7. #37
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    som sagt.. läs om mitt svar, speciellt första delen:

    packa upp, lägg på en dvd eller cd (den har lättare o läsa dvd).. lägg i boxen, stäng av/på.. så borde de starta..
    $SystemUpdate och filen default.xex ska ligga i rooten på skivan och inte packat ^

    kan eventuellt också fungera från ett USB minne (bara hört rykten om det ej testat med usb)
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    default.xex ? den har jag aldrig sett någonstans ? ännu ngt som jag lyckats missa?

    Tack för att du har tålamod med mig

  9. #39
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    En jättekul grej ja upptäckte nu är att DivX/XviD codecen inte verkar fungera om man inte är uppkopplad på live!
    Och detta gäller även om man laddat ner codecen via live tidigare... yay
    får upp följande efter att jag blockerat 360in i firewallen och startat om den:
    A media update is required to play
    this content. To get this update,
    sign in to Xbox LIVE and play the content again

    Status code: 51-C00DF236
    unblockar den och kopplar upp på live, då spelas divx/xvid igen... blockar och startar om igen, samma felkod..

    nån som får samma? isåfall innebär det ban = inge mer divx/xvid
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    unblockar den och kopplar upp på live, då spelas divx/xvid igen... blockar och startar om igen, samma felkod..

    nån som får samma? isåfall innebär det ban = inge mer divx/xvid
    intressant.. ms gör allt för att få folk att sluta leka med sina boxar antagligen.. har inte orkat slänga inte nyaste update än, kan tyvärr inte kolla xvid online.. själv har man en stationär dvd som kör xvid

  11. #41
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    sådär , nu har jag upgraderat iaf , dock inte divx/xvid grejjen. men jag fick exakt den där felkoden när jag skulle kolla på ett avsnitt heroes som var i avi format.

    jaja, jag tror tyvärr du har rätt i det där med live och divx/xvid stödet...

    jag hajjar bara inte hur microsoft kan vara så okonsekventa , dom har updatering o hämta för dom som inte kör live eller har internet , dvs man kan ta hem en update fil , men sedan för att använda divx/xvid så måste man ha internet och vara online...

    verkar inte så logiskt tyvärr...

    Vad det gäller MS och licenser och strukturen för dem så ändrar dom sig från år till år, så vi får väl hoppas att dom ändrar sig snart ang denna update som sedan kräver att man är "online".


    jaja, får väl köra wmv filer då helt enkelt..

  12. #42
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Man får den där errorkoden när det är första gången man försöker spela en divx/xvid, då får man även en option att ladda ner uppdateringen om man är ansluten till Live.. då fungerar det ju tills man kopplar ur nätverket och startat om xboxen..

    efter lite googlande verkar de va fler som stött på det där men då att det berodde på att man uppdaterat på en annan xbox o satt i hdd'n i sin offlinebox (min nuvarande hdd är från förra xboxen som dog).. det som folk verkar fått att fungera är att gå in under "System Items" och deleta updaten samt allt annat..

    det testade jag me, samt även att rensa hdd cachen och sen ladda ner updaten.. funkar online men inte offline efter omstart fortfarande
    min gissning är att det är gamla "ipod" AAC uppdateringen som ja drog ner på förra xboxen som av nån anledning fortfarande är DRM låst till gamla moderkortet...

    nån som vet vad man ska rensa för att "börja om" när det gäller låst content?
    ..gamerprofilen lutar det åt? känns surt o behöva deleta den o recovra för att få igång skiten, funkar det ens att ladda sina gamla sparningar om man gör så, nån som vet?
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17
    Mitt xbox klarar av divx/xvid uppspelningen även offline...
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

    Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Playtoy Visa Inlägg
    Mitt xbox klarar av divx/xvid uppspelningen även offline...
    Har du uppdaterat den online?

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Jocce_84 Visa Inlägg
    Har du uppdaterat den online?
    Jupp. Tog sedan med xboxet till husvagnen och där har jag inget internet och har suttit och kollat genom USB-stickan på film..
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

    Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

  16. #46
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Precis, din xbox 360 är ju inte bannad från live som min vart , dvs jag laddade ner uppdateringen manuellt. iaf dash uppdateringen (dock inte codec uppdateringen).

    om någon med bannad xbox360 lyckats få in nya codecen och kan köra xvid/divx offline läge , hojta till gärna

  17. #47
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av haze54 Visa Inlägg
    Precis, din xbox 360 är ju inte bannad från live som min vart , dvs jag laddade ner uppdateringen manuellt. iaf dash uppdateringen (dock inte codec uppdateringen).

    om någon med bannad xbox360 lyckats få in nya codecen och kan köra xvid/divx offline läge , hojta till gärna
    Verkar ju va DRM problemet precis som med arcade spelen så det är inte möjligt idag, men om 360'in blir helt knäckt så.. men då kommer vel xbmc eller liknande att ta över med bättre resultat


    Med risk för att bli tjatig, någon som vet hur man rensar "DRM cachen" så ja kan uppdatera min codec till rätt maskin id?
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  18. #48
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Ganska coolt att det fungerar att spela upp dixx/xvid. Dock är gamla xboxen fortfarande överlägsen som mediacenter i mina ögon.

  19. #49
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    30
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av abz0r Visa Inlägg
    har testat divx med den nya updaten och kvaliten är sådär,, blir betydligt bättre bild när jag kopplar datorn till plasma tvn o kör 1080p dvi-hdmi ,, 360 e inställd på 1080i men kvaliten är ruskigt dålig! kör samma fil på 360n som på datorn,, 360n skalar inte upp eller?
    tydligen så skalar 360'n endast upp via hdmi o inte component

  20. #50
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    ok nu har jag i testsyfte även provat deleta gamer profilen och tatt recover för att se om det hjälpte.. och de gjorde det inte.. funkar fortfarande inte o spela offline, DRM skiten ligger ingrävd djupt eller tom i gamerprofilen jaja va ju inte så jätteupphetsande ändå men kunde ju va smidigt o kunna köra i nödfall om man har med sig boxen..
    bra o veta om ni flyttar över hdd'n eller profilen till en ny xbox så funkar de förmodligen inte o spela divx/xvid osv..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    fortfarande ingen som har en lösning på hur man får in de seanste codes:arna att lira om man har bannad xbox360 ?

    tänkte se om någon vet något nytt mest..

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Här är sidan för updaten.. om man vill tanka ner bränna osv alltså..

    http://www.xbox.com/en-US/support/sy...temupdates.htm

    DOCK!

    fattar jag inte följde, deras guide steg för steg för att bränna updaten...

    "To create a DVD or CD:
    3. Drag the zipped $SystemUpdate zip folder to the CD Folder. If the CD write window doesn't open by default, drag and drop folder on the CD/DVD RW drive
    ."

    Jag tar det som att de vill att man ska bränna den ZIPPAD som när man tankar ner den alltså. Bränner den exakt som det står, stoppar i xboxen..

    "Mixed Media CD" eller vad det står... händer inget när man trycker på Mixed Media CD eller startar om osv..

    Blir väll till o packa upp som någon skrev innan o tok bränna igen !

    *testar*

  23. #53
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    om jag har live o accepterat alla frågor om update, har jag denna då? hmm

  24. #54
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    pimmen: ja det har du.. dock så drar inte divx / xvid uppdateringen igång förrän du ska kolla på en divx eller startar media browsningen. "har jag hört" men det kanske inte stämmer?



    nu ska jag testa den där uppdateringen.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. WiiKey update v1.9b
    By Haxxor in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 09:01
  2. Xbox 360 System (suprise) update 7 aug
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 12:07
  3. spring update 2007
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 19:45
  4. TVersity och Spring update 2007
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 08:28
  5. Nya Spel 2007
    By Ramses in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 16:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •