Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Köpte jag "rätt" xbox? Kolla bilden!

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0

Köpte jag "rätt" xbox? Kolla bilden!

Hej!

Vore schysst om någon kunde avgöra om jag fått rätt xbox ur flashnings synpunkt

http://img411.imageshack.us/my.php?i...ge00001vp7.jpg

Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Respekt
    18
    vad menar du med rätt?? enligt http://cache.gizmodo.com/assets/reso...x360drives.jpg
    så har du en Benq men det är ju samsung som är bäst än iaf (enligt mig)

EDIT: Man kan flasha alla drives

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    vad menar du med rätt?? enligt http://cache.gizmodo.com/assets/reso...x360drives.jpg
    så har du en Benq men det är ju samsung som är bäst än iaf (enligt mig)

EDIT: Man kan flasha alla drives
    Som jag förstått det så är det en drive du måste löda på ett chip först för att kunna flasha. Men bra tack så mycket, gjorde ett klipp på elgiganten idag, 2900

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av barbalander Visa Inlägg
    Som jag förstått det så är det en drive du måste löda på ett chip först för att kunna flasha. Men bra tack så mycket, gjorde ett klipp på elgiganten idag, 2900
    Det är ju BenQ så måste inte lödas numera..
    och är det en 360 arcade så är det inget klipp.. dom går för ~2499 kr på andra ställen..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    BenQ > Samsung > Hitachi vad jag förstått.

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    Det är ju BenQ så måste inte lödas numera..
    och är det en 360 arcade så är det inget klipp.. dom går för ~2499 kr på andra ställen..
    Lugn och fin. Det va ett premium

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    det heter väl ändå "en premium" eller "ett premium-xbox".. iåfs hade "en premium-xbox" fungerat lika bra där med.. har lite att göra.. rätta mig om jag har fel hur ligger det till igentligen

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    *blind*

missade hdd'n på bilden där jaja.. lätt hänt efter ngra bira

..och silverfärgen på tray'en
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det heter väl ändå "en premium" eller "ett premium-xbox".. iåfs hade "en premium-xbox" fungerat lika bra där med.. har lite att göra.. rätta mig om jag har fel hur ligger det till igentligen
    Enligt mig heter det "ett premium(paket)" eller en premium(box) då en eller ett inte syftar på premium utan på paket eller box.
    Sen är det dialektalt om man säger ett eller en, t.ex. en gammal diskussion är om det heter en eller ett spik.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    ^ rätt på två punkter. Men det heter en spik, hur fan kan det heta ett spik? har du sett spikEN ,, inte har du sett spikET

och det heter egentligen inte igentligen,,,

/språk nazi over and out

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av abz0r Visa Inlägg
    och det heter egentligen inte igentligen
    my bad hahaha.. fanns en kul tråd om ämnet här.. http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=121712

nu är vi rätt OT i tråden, men frågan om han köpte rätt box är väl besvarad.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av abz0r Visa Inlägg
    ^ rätt på två punkter. Men det heter en spik, hur fan kan det heta ett spik? har du sett spikEN ,, inte har du sett spikET

och det heter egentligen inte igentligen,,,

/språk nazi over and out

I skåne heter det ett spik och sett spiket. Säger man sett spiken betyder det att man undrar om du sett ALLA spiken, alltså i plural. Har du sett det spiket eller de spiken. På andra ställen säger man den spiken i singular. Som sagt dialektalt, inget annat.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    I skåne heter det ett spik och sett spiket. Säger man sett spiken betyder det att man undrar om du sett ALLA spiken, alltså i plural. Har du sett det spiket eller de spiken. På andra ställen säger man den spiken i singular. Som sagt dialektalt, inget annat.
    jag använder "spiken" till både singular och plural. saken är väl att folk förstår vad man menar. säger jag var är spiken så syftar jag på ALLA. har man däremot pratat om en specifik spik eller håller på med ett arbete så antar man ganska automatisk att det gäller en speciell spik. annars skulle det vara enklara att säga. var är spik (ental), var är spiken (flertal). ganska komplicerat det där.. miljön spelar ant. stor roll när man endast använder "spiken".
    Last edited by int21; 2007-12-01 at 20:51.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du köpt en "premium" 360 med HDMI så kallas dom numera för "PRO" och senaste leveransen jag fick så ingick Forza i lådan. Tyvärr var det en hel jävla PALL med bara hitachi v79 så nu får vi sitta och löda löda löda löda......
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    18

re

Är det inte i vanliga premium man får Forza 2 & de andra spelet.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Juurgen Visa Inlägg
    Är det inte i vanliga premium man får Forza 2 & de andra spelet.
    Det finns ett paket med gamla xbox som verkar bestå av hopplockade reservdelar. Dom har alla möjliga dvdläsare osv, men inte hdmi. Dom säljs för runt 3.000:- utan spel eller något mer med forza + viva piñata.

Säljs dom utan spelen så brukar det sitta en massa ful grön tejp på lådan, tittar man under den tejpenså ser man klistermärket där det står att det egentligen skall ingå forza å piñata...

"Pro" paketet med hdmi och Forza har INTE viva piñata med, säljs för runt 3.500:- på stan. Fick en hel pall sådana för någon vecka sedan, alla med Hitachi v79 dvdläsare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Hitachi v.078 problem.
    By DjElmaco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 19:11
  2. Kan någon duktig hjälpa mig (Hitachi GDR-3120L 47DJ)
    By HaxxHaris in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 12:20
  3. Överföra HD-spel via nätverk till PS2
    By slicstik in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 12:48
  4. Ny Xbox eller X-B.I.T Chip ?
    By TwiZteD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 14:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner