Hej!

Är ny på allt detta men efter att ha läst på lite på Internet så köpte jag ett Wii med Wiikey installerat (igår)...

Hade redan dratt ner en del spel och skulle nu testa SMG. Jag har dock samma problem som en annan person beskriver i en annan tråd, nämligen att när jag startar spelet så står det att man har hittat någon otillåten sak och så får jag starta om konsolen...

Han jag köpte konsolen av sa att han hade uppdaterat chippet till den senaste versionen så allt var klart för att börja spela. För vad jag förstod det som (rätta mig om jag har fel) så kunde detta fel bero på att man inte har kört senaste updaten till chippet och konsolen.

Så nu undrar jag bara om det går att kolla vilken version jag har? Och om det nu inte går, är det någon fara att köra updaten igen för att vara säker på att man kör det senaste uppdateringarna? För version 3.1E är jag inte säker på att han nämnde någonting om... Men det är en uppdatering till själva konsolen va?

En sista fråga är också:
När man kör ett nybränt spel och man startar det för första gången så måste man ju installera en uppdatering.. Är det riskfritt att göra detta?

Tack på förhand!

//Vedspis