Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Frågor innan chipköp

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20

Question Frågor innan chipköp

Hej!
    Jag har ett Wii som har serienr LEH100.... och snart ska jag till thailand och tänkte chippa mitt wii så man kan köpa spel när man är där jag har hört om några wiibricks och undrar om det är något jag måste tänka på innan jag chippar och köper spel i thailand. det är en PAL konsoll

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Varför köpa spel när du kan tanka hem dem? Tvivlar på att spelen kostar mindre än 2,30 vilket är det jag betalar per DVD-skiva...

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    snälla! svara på min fråga istället... jag kan säga att ett spel där kostar typ 2-4 kr
    frågan är: När jag skaffar spel, vad ska jag tänka på? och vilket chipp ska man ha?, jag ska bara spela importspel men jag vill gärna ha någon sorts recovery menu ifall att man brickar eller ngt

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det finns inget chip som räddar dig ifall du brickar din wii...ja det skulle vara om du monterade ett infectus och dumpade din firmware...utöver att du chippar wiin "som man brukar".

Bättre att göra sina egna backupper så att man har KOLL på vad man kör för spel, samt lär sig använda wiibrickblocker på spel som annars skulle kunna skada din wii.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Okej... jag tänkte för de står att det finns någon recovery mode på vissa chipp, som kan göra något "can recover from a bad flash". men de kanske inte har med samma sak att göra. Jag har ett chippat PS2 och när jag har laddat ner och brännt spel så har de typ fungerat en gång sen laggar de sönder och när jag köpt spel i thailand så har de fungerat bra. Tänkte att det kanske var samma sak på Wii. Jag vill helst ha ett billigt chipp som går att spela kopior på, det är det enda jag kommer göra, några tips?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det handlar om att göra recovery på chippets flash, inte på wiins flash. Alla som misslyckats med att uppdatera sina cyclowiz önskar att dom valt ett chip med recovery :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Okej tack hansi då förstår jag lite bättre vilket chipp rekommenderar du då? Ska bara spela kopior på spel...
    Har jag förstått rätt att om man bara spelar PAL spel på en PAL konsoll så brickar man inte?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ta ett wiikey eller ett wiinja deluxe. De flesta väljer wiikey.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner