Hur bra fungerar xbmc mot en nätverkshårddisk? Jag kör idag via en usb disk utan problem men det vore smidigt att bara koppla in en disk till routern. Kan xbmc hitta den sharen?
tackar / Johan
Hur bra fungerar xbmc mot en nätverkshårddisk? Jag kör idag via en usb disk utan problem men det vore smidigt att bara koppla in en disk till routern. Kan xbmc hitta den sharen?
tackar / Johan
Verkar som det funkar bra. Här är en lista över testade NAS enheter. Har någon erfarenhet av detta så skriv gärna endå.
http://www.xboxmediacenter.com/wiki/...ached_Storage)
När jag streamar dvd-filmer som ligger ouppackade(rarfiler - img) på min nätverkshårddisk, så händer det ganska ofta att det hackar till i ljud o bild, ibland stannar det helt. Frågan är vari problemet ligger, är det NAS:en som är för långsam, eller laggar det i routern, eller xbmc?
Konfig är:
Xbmc från nov -07
Nas: Lacie ethernet mini disk gigabit
Router: D-link dir-655 med QOS-engine igång.
Pröva och höja buffern för streamad video .....
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Bookmarks