Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Frågor..

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Frågor..

    Är i tagen att köpa en Xbox360 nu till julen och vill kunna spela annat än orginal på den..

    Jag hade den första xboxen och den var chippad och det funkade jättebra..men med Xbox 360 verkar det mer som att man ska flasha den och inte chippa den..Betyder det att man inte kan "stänga av" flashningen? När jag hade chippet på Xboxen så kunde starta med eller utan chippet aktiverat och slapp då att oroa mig för Xbox Live banning..

    Jag vill kunna ha en Xbox360 där jag kan ladda ned låtar till Guitar Hero via XBOX LIVE Marketplace och då kan jag ju inte få den bannad för att jag har flashat den..hur stora är riskerna att bannas om man har flashat sin maskin?

    Om jag köper en maskin idag så får jag med 100% säkerhet en BenQ läsare va? Är bra eller dåligt?

    Har sett att det finns både NME chipp och Infectus chip..kan man starta utan och med chippen aktiverade? Är de lika framtidssäkra som flashning? Andra för/nackdelar?

    Tack så mycket!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av CorelBlue Visa Inlägg
    Är i tagen att köpa en Xbox360 nu till julen och vill kunna spela annat än orginal på den..

    Jag hade den första xboxen och den var chippad och det funkade jättebra..men med Xbox 360 verkar det mer som att man ska flasha den och inte chippa den..Betyder det att man inte kan "stänga av" flashningen? När jag hade chippet på Xboxen så kunde starta med eller utan chippet aktiverat och slapp då att oroa mig för Xbox Live banning..

    Jag vill kunna ha en Xbox360 där jag kan ladda ned låtar till Guitar Hero via XBOX LIVE Marketplace och då kan jag ju inte få den bannad för att jag har flashat den..hur stora är riskerna att bannas om man har flashat sin maskin?

    Om jag köper en maskin idag så får jag med 100% säkerhet en BenQ läsare va? Är bra eller dåligt?

    Har sett att det finns både NME chipp och Infectus chip..kan man starta utan och med chippen aktiverade? Är de lika framtidssäkra som flashning? Andra för/nackdelar?

    Tack så mycket!

    Nej du kan inte "stänga" av flashningen, dock så är firmwaren stealth så microsoft ser inte vad du har för firmware. Så du ska kunna gå ut och ladda ner låtar till Guitar Hero utan problem. Kör bara CRC-checken innan(sök).

    Köper du en HDMI box så är chansen 90% att du får en Benq 10 % att du får en Hitatchi v79a.

    Ingen ide att chippa än... Flasha
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

    Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

Liknande diskussioner

  1. Frågor ang. NTSC Maskin
    By h3nk387 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 18:02
  2. Frågor före flashning.
    By orphtek in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 15:31
  3. Lite frågor till Hansi ang wiikey chippning
    By Estima in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 19:02
  4. 2 frågor
    By wick in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 15:21
  5. frågor till er som importerat en ps3
    By dominion in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •