Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: När kommer Infectus Argon-chippet

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17

    Question När kommer Infectus Argon-chippet

    Tja!

    När kommer ni ha Infectus nya chip Argon för montering i Wii i lager?

    /Olle

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har för mig att det släpps om c:a 2 veckor
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Vad är det för skillnad på det chippet då? Är det något man bör vänta på innan man beställer?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    ersättare för D2C Key, Infectus har 13 kablar som ska lödas dit istället för 31 dock endast för D2C.

    Wiis av äldre version tex D2B etc får använda Wii/Cyclowiz osv

    /Robie

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Det ska även vara uppdateringsbart. Vet inte exakt hur smidig denna process kommer vara dock (Inte genom dvd-skiva verkar det som allefall). Här är den officiella specen:


    1. Work on all D2C WII boards*
    2. 13 wires connection
    3. 100% UPDATABLE! Trought the on board JTAG connector*
    4. ACTEL processor
    5. Direct Boot from Wii games (extreme compatibility, more than Wiikey/D2Ckey)
    6. Dirct boot for every GC game
    7. Multiple disc support
    8. Audio streaming for GC Games supported
    9. Partial regional Patch (work on 80% of games)

    *All ARGON arrive with a flat cable for external reprogramming with INFECTUS2 or a special and cheaper INFECTUS USB ACTEL programmer.

    Har även läst att uppdateringar bara kommer släppas om de verkligen behövs.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
    5. Direct Boot from Wii games (extreme compatibility, more than Wiikey/D2Ckey)
    Alltså, vilka spel finns det idag som t.ex. Wiikey/Wiinja Deluxe INTE startar?
    När man kör från samma region alltså?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Alltså, vilka spel finns det idag som t.ex. Wiikey/Wiinja Deluxe INTE startar?
    När man kör från samma region alltså?
    Bra fråga; vet inte. Funktionen som jag personligen mest verkar bra är uppdateringsfunktionaliteten. Men lite krångligt att måste ha et programmerar-kort för det bara..

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Ja jag funderade med på det.
    Men vilket som, är det 13 istället för 31 kablar att installera så tar man ju klart hellre denna...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Men blir det någon skillnad i pris om man jämför med D2Ckey? Är det här nya såpass att man bör vänta på att de kommer istället för att beställa D2Ckey nu?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    amerikanska brända GAMECUBE spel funkar dåligt eller inte alls på mitt D2Ckey chipp, men allt annat ja prövat (wii spelen) läser 100% utan hack/fördröjd ladningstid än sålänge på verbatim dvd- med imageburn...
    Skulle gärna ha 100% import GC support så ja slipper byta component på TVn för att spela på GAMECUBEn t.ex

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns väl något hack som heter gcos som brukar förbättra resultatet med gc...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det finns väl något hack som heter gcos som brukar förbättra resultatet med gc...
    Tack Hansi!
    Har testat GCOS bootskiva från wiinjas hemsida på mitt D2Ckey chip, och kan spela amerikanska GC spel med progressive scan om jag kör autoboot & sedan håller in B knappen direct efter för att aktivera progressive scan manuellt.
    (finns även möjlighet att bränna flera GCspel på 1 skiva me ett annat program som heter.. GCOS MultiGame Creator V4F!)

    Nu slipper ja använda Cuben! yes!

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av TaxiTitan Visa Inlägg
    amerikanska brända GAMECUBE spel funkar dåligt eller inte alls på mitt D2Ckey chipp, men allt annat ja prövat (wii spelen) läser 100% utan hack/fördröjd ladningstid än sålänge på verbatim dvd- med imageburn...
    Skulle gärna ha 100% import GC support så ja slipper byta component på TVn för att spela på GAMECUBEn t.ex
    Det verkar konstigt, för på mitt Wii med D2Ckey funkar alla NTSC GC spel hur bra som helst... Jag använder imageburn och TDK DVD-R.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av snowbiz Visa Inlägg
    Det verkar konstigt, för på mitt Wii med D2Ckey funkar alla NTSC GC spel hur bra som helst... Jag använder imageburn och TDK DVD-R.
    väldigt skumt... de flesta startar inte & t.ex mario golf NTSC U går bara i 50hz när ja inte kör GCOS.
    Kan du köra P-scan utan att de blir 576i?
    Ja kör verbatim- Å imageburn. väldigt mysko borde inte kunna va såhär.

Liknande diskussioner

  1. När kommer dom bra spelen?
    By Drotz-2000 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-04-22, 22:05
  2. ps2 chip när kommer det??
    By Ringo star in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-02-04, 12:39
  3. När kommer ni lägga upp allt från tävlingen i TTT
    By Roniez in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-11-24, 21:00
  4. När kommer andra omgången PS2or?
    By Hmm... in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-18, 12:30
  5. När kommer Tony Hawk 2?
    By DeLaZoN in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-09-18, 11:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •