Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Slim på monitor

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    37
    Respekt
    23

    Slim på monitor

    Finns det nån adapter eller kabel som man kan köpa/göra för att kunna köra en psp slim på en 19" monitor, med antingen Dvi eller Vga?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jag vet inte om det går med en monitor men det ska ju funka med TV.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    37
    Respekt
    23
    Turbis japp det vet jag , men jag vill kunna spela på en monitor, och en monitor stöjder ju 480p och uppåt så de biten kan inte va nåt problem, men vad jag hittar så finns det bara psp tv out kablar med komponent, så frågan är om det finns nån billig adapter. Vet att det finns 1000:- adapters men det är inte intresant utan så billigt som det går ska det va

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Det skulle möjligen vara om det finns en omvandlare.
    Annars får du väl försöka uppfinna en egen Om det finns adapters borde det finnas guider på hur man bygger en egen tycker man ju.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Det skulle möjligen vara om det finns en omvandlare.
    Annars får du väl försöka uppfinna en egen Om det finns adapters borde det finnas guider på hur man bygger en egen tycker man ju.
    Det finns en specialkabel för PSP som heter något med D-Sub och annars kan man köra med Komponentkabeln o en adapter

    PSP PlayStation Portable D-Terminal Cable ( Catalog No. PSP-S170 )


    Official PSP PlayStation Portable D-Terminal Cable
    Enables AV output via D-Terminal
    Cable length: 2.5m
    Suitable only for the new Slim Lime Series (PSP-2000)
    Allow to display videos, photos and play music as well as games on TV
    For playing games, a TV with progressive scan support is required
    Tror t.om Hansi säljer några Component till VGA adapters eller var det tvärtom.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=185&xSec=31
    Last edited by Pendragon; 2007-12-03 at 16:52.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    37
    Respekt
    23
    Pendragon tack för hjälpen , den va en sån kabel jag va ute efter om nån vet nåt ställe där jag kan beställa den så kan ni väll hojta till

    Hansi har ni en sån kabel eller liknande att sälja? att köpa en adapter för +700:- är inte intressant
    Last edited by Lucifer; 2007-12-04 at 10:07.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lucifer Visa Inlägg
    Pendragon tack för hjälpen , den va en sån kabel jag va ute efter om nån vet nåt ställe där jag kan beställa den så kan ni väll hojta till
    Vet inte om den anslutningen fungerar direkt med en vanlig monitor, kika så din monitor har stöd för det först

    Jag skule själv satsa på en http://www.psxcare.com/product.php?xProd=185&xSec=31 + en Komponentkabel, sen kan man ju koppla in andra enheter än just en PSP i den o få ut den via VGA till en Monitor eller Projektor.

    Som tur är klarar min projektor av Progressive "Efter modifiering" och jag har kört min Slim med en Komponentkabel o spelat Bomberman på den
    http://www.youtube.com/swf/l.swf?video_id=cOnp3y9Aues
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    37
    Respekt
    23
    Pendragon som jag sa en adapter för 800:- för att spela lite ibland på en skärm är inte intressant alls utan ett par hundra lappar på sin höjd

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Testa pricerunner eller prisjakt om du vill få till billigare pris. Det är inte speciellt kul att leta åt någonannan
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    37
    Respekt
    23
    Turbis om det hade varit så lätt så hade jag inte frågat , själv klart har jag sökt som en tok på dom ställene jag känner till utan att hitta den , och söker jag på PSP-S170 i google är får jag bará en massa japanka träffar.

    Hansi om du läser detta , har du nån sån kabel på väg hem kanske ? eller nån pirat variant ?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lucifer Visa Inlägg
    Turbis om det hade varit så lätt så hade jag inte frågat , själv klart har jag sökt som en tok på dom ställene jag känner till utan att hitta den , och söker jag på PSP-S170 i google är får jag bará en massa japanka träffar.
    Kan ju bero på att kabeln just nu bara säljs just i Japanland
    Den och S-Videokabeln som verkar vara smått omöjlig att få tag på här i Sverige. *Skratt*

    Vet inte hur många ggr jag tjatat på vissa spelbutiker utom PSXCARE om att ta in en orginalkabel o en butik tog t.om in en kopia "Tredjepart inte Pirat" på Komponentkabeln med Composit inbyggt då deras leverantör inte kunde leverera orginal Komponentkablar
    Jag säger då det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. 2600mAh Batteri i Slim
    By fhogberg in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 23:24
  2. PSP Slim & Lite Piano Black med M33 Hjälp
    By DiZZy69 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 10:01
  3. PlayStation Portable - Silver - SLIM
    By DragonIVE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 10:27
  4. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  5. PSP Slim
    By g64 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 20:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •