Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Lite frågor om Slim!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Lite frågor om Slim!

    Tjena tänkte åka och köpa en Slim & lite å veckan och eventuellt komma förbi på psxcare och fixa en custom firmware!

    1. Undrar hur det fungerar med filmer på PSP:n: Fungerar inte XVID filmer osv?
    för vanliga AVI filmer kan ju inte vara så lätta att komma över, eller?
    Och hur är kvalitén på AVI filmerna man drar över?

    2. Sen har jag förstått att Homebrews inte fungerar på Slimmen? gäller det alla eller finns det någon lista? eller dylikt man kan nosa runt i

    3. När man själv ska uppgradera firmwaren själv, är det krångel eller klarar vilken
    idiot som helst det?

    4. Även tänkt tanken att importera en lite roligare Slim & lite från play-asia.com .. en annan färg då eftersom det finns så få i Sverige..
    Nån med erfarenhet av detta och som vet ungefär vad man kan räkna med som + på priset man betalar

    Det var det jag undrade just nu, hade säkert kunna google å ha mig men känner mig lat idag haha .. förlåt iaf om nån skulle ta illa upp!

    Hoppas nån kan hjälpa.. tack så länge!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av dingo123 Visa Inlägg
    Tjena tänkte åka och köpa en Slim & lite å veckan och eventuellt komma förbi på psxcare och fixa en custom firmware!
    Eller så köper du en färdigmoddad från PSXCare Smaken som baken


    Alla dina andra frågor har redan besvarats på forumet många ggr men vi kör en favvis i repris.
    Citat Original inlägg av dingo123 Visa Inlägg
    1. Undrar hur det fungerar med filmer på PSP:n: Fungerar inte XVID filmer osv?
    för vanliga AVI filmer kan ju inte vara så lätta att komma över, eller?
    Och hur är kvalitén på AVI filmerna man drar över?
    PSP har ingen inbyggd Codec för Div-X eller X-vid eller sånt tjaffs, det den har stöd för är .MP4 + .AVI

    Citat Original inlägg av dingo123 Visa Inlägg
    2. Sen har jag förstått att Homebrews inte fungerar på Slimmen? gäller det alla eller finns det någon lista? eller dylikt man kan nosa runt i
    Kan vara strul med äldre hemkokade ja. Du läser enkelt Info filer o manualer noga innan så reder det sig.

    Citat Original inlägg av dingo123 Visa Inlägg
    3. När man själv ska uppgradera firmwaren själv, är det krångel eller klarar vilken
    idiot som helst det?
    Bara ladda ned en Custom, lägga på minneskortet efter konstens alla regler som du läser dig framm till i de info filer som medföljer

    Citat Original inlägg av dingo123 Visa Inlägg
    4. Även tänkt tanken att importera en lite roligare Slim & lite från play-asia.com .. en annan färg då eftersom det finns så få i Sverige..
    Nån med erfarenhet av detta och som vet ungefär vad man kan räkna med som + på priset man betalar

    Det var det jag undrade just nu, hade säkert kunna google å ha mig men känner mig lat idag haha .. förlåt iaf om nån skulle ta illa upp!

    Hoppas nån kan hjälpa.. tack så länge!
    Tja GARANTIN blir så mycket enklare om något skiter sig om du köper saker här i Sverige om du bor här
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack så mycket för svaren!

    Det låter ju kalas bra det där.

    Men om jag har en film på datorn xvid då sen gör jag om den till mp4.. hur funkar det då?

    Sen undrar jag om någon vet nån sida där man kan beställa lite "speciella" PSPn.. som Simpsons PSPn, fast kanske några andra?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av dingo123 Visa Inlägg
    Tack så mycket för svaren!

    Det låter ju kalas bra det där.

    Men om jag har en film på datorn xvid då sen gör jag om den till mp4.. hur funkar det då?
    Du får konvertera om dem, sök på nätet efter program som konverterar från Div tjosan till .AVI eller .MP4 ( Har för mig att DVD Santa gör det på en timme eller så. )

    Citat Original inlägg av dingo123 Visa Inlägg
    Sen undrar jag om någon vet nån sida där man kan beställa lite "speciella" PSPn.. som Simpsons PSPn, fast kanske några andra?
    Googla eller gör som kidsen, skaffa klisterdekaler eller köp ett extra skal och airbrusha
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okej det låter bra det..

    Haha men jag har försökt å googla hela dagen inte kommit fram till nånting alls.. är väldigt sugen på en annorlunda PSP

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av dingo123 Visa Inlägg
    Okej det låter bra det..

    Haha men jag har försökt å googla hela dagen inte kommit fram till nånting alls.. är väldigt sugen på en annorlunda PSP
    Låt PSXCARE motivlacka en åt dig då, då blir du garanterat ensam o ballste ungen i kvarteret, eller sy en fräck väska till din PSP
    Sett att Leopardrandigt & Zebra sett rätt fräckt ut *rawr*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Låt PSXCARE motivlacka en åt dig då, då blir du garanterat ensam o ballste ungen i kvarteret, eller sy en fräck väska till din PSP
    Sett att Leopardrandigt & Zebra sett rätt fräckt ut *rawr*
    Det har jag funderat på ett tag Skulle bara skaffa bättre fodral till den
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Låt PSXCARE motivlacka en åt dig då, då blir du garanterat ensam o ballste ungen i kvarteret, eller sy en fräck väska till din PSP
    Sett att Leopardrandigt & Zebra sett rätt fräckt ut *rawr*
    Det där var en idé faktiskt Nån som har gjort detta och har en bild kanske?
    Vore häftigt och se !

    Såg ju bilderna på sidan men hittade ingen PSP bild

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av dingo123 Visa Inlägg
    Det där var en idé faktiskt Nån som har gjort detta och har en bild kanske?
    Vore häftigt och se !

    Såg ju bilderna på sidan men hittade ingen PSP bild
    Det skulle ju bero på vilken design man vill ha, man får ju välja själv.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av dingo123 Visa Inlägg
    Det där var en idé faktiskt Nån som har gjort detta och har en bild kanske?
    Vore häftigt och se !

    Såg ju bilderna på sidan men hittade ingen PSP bild
    Sök och du skall hitta en bild på ett custom fodral till en PSP här, både jag o Hansi har skrivit i den tråden
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Svårt att installera CustomFirmware på Slim & Lite?
    By Wildenboy in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 18:19
  2. PSP Slim & Lite Piano Black med M33 Hjälp
    By DiZZy69 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 10:01
  3. Komponentsladd till PSP Slim & Lite
    By Reinkaos in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 10:15
  4. Jag behöver lite info om M3 lite perfect.
    By Endorphin in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 19:48
  5. M3 Simply, M3 Lite eller M3 Pro?
    By venoll in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 14:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •