Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Vågar man updatera sin xbox360 imorrn?

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18

Vågar man updatera sin xbox360 imorrn?

Som dem flesta vet så kommer det ju en updatering till dashboarden imorgon. Ska jag updatera med mitt flashade xbox? riskerar jag att bli bannad ??

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    ja det gör du. det gör man alltid.

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Om du uppdaterar riskerar du att bli bannad.
    Om du inte uppdaterar så kan du inte gå in på live, så då skulle du lika gärna kunna vara bannad.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Om man kopplar ur sin DVD medans man uppdaterar då? Lika stor risk att bli bannad då?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Ichmil Visa Inlägg
    Om man kopplar ur sin DVD medans man uppdaterar då? Lika stor risk att bli bannad då?
    ja.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Hur kan det vara det? Skickar DVDn någon sorts information som sparas i 360 eller som MS kan se sen eller hur funkar det?

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Vill 360 ens starta med DVD urkopplad? Får man inte bara ett felmeddelande då?

Det finns ingenting du kan göra. Har du kört dåliga backuper så loggar 360n det. Det hjälper inte att ta bort hårddisken, loggarna sitter på ett flashchip inne i 360t. Bara tanka uppdateringen och se om du blir bannad. Blir du det så får du antingen köpa en ny 360 eller nöja dej med att köra offline.

Tillägg: det är inte själva flashningen i sej som MS kollar, utan det är om backuperna saknar eller har felaktig stealth sektor.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Åfan okej, då vet jag!
    Min startade utan DVD inkopplad, testade 2 gånger.
    Men om jag väl har uppdaterat och äger lite på Live är det stor risk att man blir bannad då? Är det större risk med nyare spel än gamla?

Kom på att jag bara hade SATA sladden urkopplad när jag startade.. så den andra kabeln var ansluten till 360.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    hur lång tid brukar det ta att samla in info kring dessa dashboard-updates? dvs när vet man att det är säkert att fortf lira LIVE och slippa (eller behöva) uppdatera sitt firmware ?

för jag sitter nämligen här o väntar på sån info så jag äntligen sedan kan beställa min 360. e ju frustrerande o vänta då man så jäkla gärna vill ha 360n NU

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    hur lång tid brukar det ta att samla in info kring dessa dashboard-updates? dvs när vet man att det är säkert att fortf lira LIVE och slippa (eller behöva) uppdatera sitt firmware ?

för jag sitter nämligen här o väntar på sån info så jag äntligen sedan kan beställa min 360. e ju frustrerande o vänta då man så jäkla gärna vill ha 360n NU
    det kan vara väldigt olika.. först måste man få några fall för banning.. sedan spekulera.. kika vidare.. etc. etc. ska du sitta och vänta på information hela tiden kan du lika gärna köpa något annat för pengarna..

det är klart att man inte vill bli bannad.. men håller man sig till sunt förnuft och inte kastar sig på saker så fort det är nytt eller man är osäker så är risken att bli bannad liten.. hålla sig borta från stortitlar några dagar efter släpp tex.. köra på äldre dash och skippa live tills den nya är "safe" osv. orkar man med detta så är det inga problem. jag tänker inte uppdatera tills jag vet mer.. jag har ändå en del spel att roa mig med under tiden..

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    någon som har updaterat inu?

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Jepp. Jag har inte stött på några problem än så länge men det kanske kommer senare. Hoppas att det INTE gör det såklart.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18

Lightbulb

Citat Original inlägg av Ichmil Visa Inlägg
    Åfan okej, då vet jag!
    Min startade utan DVD inkopplad, testade 2 gånger.
    Men om jag väl har uppdaterat och äger lite på Live är det stor risk att man blir bannad då? Är det större risk med nyare spel än gamla?

Kom på att jag bara hade SATA sladden urkopplad när jag startade.. så den andra kabeln var ansluten till 360.
    Grattis! Då är det förmodligen ännu större riskt att du blir bannad, teorin va iaf förut att det loggas också och skickas iväg via Live nästa uppkoppling (eftersom om xboxen startar utan inkopplad DVD är det ju garanterat att du varit o skruvat i den)..
    står skrivet flera gånger innan i forumet och det är därför man inte bör använda 360in som strömkälla när man flashar.. sen om de stämmer är en annan femma men kan mycket väl va så..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Även jag uppdaterade utan problem,,,,

Men det ringde en snubbe,,,Bill G nånting hmmm undra vad han ville? (kanske låna pengar)
    Last edited by Itchi; 2007-12-04 at 22:31.

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    det är oklart om xboxen sparar några loggar på något flashminne i 360, och om så vore fallet så skulle det ju innebära (offline förstås) jag startar upp ett ostealthat spel. då loggas det på flashminnet ok?, efter det så startar jag upp 1000 original spel, då borde ju flashen tömmas och den första loggen vara borta.

nej kära vänner jag tror (detta är min teori och många andras) när folk säger jag spelar bara backups offline men jag blev bannad ändå

dom spelade offline ja, men nätverkskabeln var i 360, bara för att du inte var inloggad så betyder det inte att 360 inte skickar loggar tillbaka till redmond virginia eller var nu xboxlive servrarna finns, inget sparas i alla fall på hårddisken, eller gör det det? hade varit intressant att veta om någon utan hårddisk blivit bannad (hårddisken av vid inloggning till live)

felkoder såsom uppstart av box med dvdläsaren borttagen tror jag däremot sparas såsom alla övriga felkoder om dessa skickas eller bara är till för tekniker att läsa ut vid en eventuell reparation , vem vet.

något som jag är förvånad över är att om du drar ut strömsladden till 360n och sätter tillbaka den igen så måste du ställa klockan på nytt.

så spela backuper offline och dra ur strömsladden så är du säker ? vem vet , men allt är bara spekulationer då vi inget vet

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av rolle Visa Inlägg
    något som jag är förvånad över är att om du drar ut strömsladden till 360n och sätter tillbaka den igen så måste du ställa klockan på nytt.

så spela backuper offline och dra ur strömsladden så är du säker ? vem vet , men allt är bara spekulationer då vi inget vet
    Klockminnet är säkerligen drivet av en kondensator, som på moderkort till pc brukar det vara ett batteri.. har hört vissa mac laptops kör kondensator (laddar ur sig snabbare)..

skulle dom logga urkoppling av dvd drive, felaktiga spel osv tror ja nog dom använder något mer permanent och skyddat..
    alltså ej hdd eller minneskortet (krävs något av dom för att överhuvudtaget kunna skapa ett live konto o logga in)...

enligt c4eva's loggar på va orginalfirmwaren gör så skulle man kunna tolka det som att den skickar "live" till live.. inte helt 100%
    måste komma fler rapporter på folk som kört utan nätverkskabel och med felpatchade spel som sen kopplar upp sig (utan och spela) innan det går o få något vettigt svar..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Säker: Kör moddat 360 med Live, kör bara backuper från välkända releasegrupper och sidor, alternativt rippat själv.
    Säkrare: Kör moddat 360 med Live, kör bara backuper som du rippat själv.
    Säkrast: Kör backups offline på moddat 360, och originalspel på Live på ett separat moddat 360.

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    körde precis update... har inte kört så många spel dock... dock inga original och det funkade fin fint..

assassins creed
    cod4
    guitar hero 2 och 3

sen har jag även startat några fler spel... har alltid kollat ison före bränning och skivan efter bränning i mulleter... fonkar fint..

peppar peppar säger jag bara =)

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Jag uppdaterade och var på LIVE ladda ner arcad spel och har spelat arcad spel igår och idag , Och blev aldrig bannad

Har Samsung med gammal firmware 5.2 extreme

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Och det går problemfritt nu när jag har uppdaterat, Problemfritt med alla mina spel, innan hade jag probelm med dirty disc error , open try, och fick starta om spel i 10 minuter innan den fungerade, men nu är allt perfekt allt fungerar .
    Konstigt :-)

Liknande diskussioner

1. Hur vet man att man har dl på brännaren?
    By horvallius in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 23:37
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 23:33
  3. xbox1 spel online på sin xbox360?
    By Mahjar in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 17:46
  4. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:44
  5. Kan man göra en perfect backup och spela i sin hdd?
    By T2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 16:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner