Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Funderar på att skaffa mig en XBox360 premium

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Funderar på att skaffa mig en XBox360 premium

    Hej jag har kollat runt lite på trådarna på forumet och som topicen säger så går jag i banorna om att skaffa en 360 och flasha den själv. Anledningen till att jag skapar en ny tråd är att jag e lite osäker på hur "färsk" informationen var i dom andra trådarna och har lite frågor nu:

    1. Är det fortfarande vanligt att boxarna pajjar och att man får circle of death eller var det kallades... eller är det mest gammal skåpmat som MS har löst på nyköpta boxar?

    2. Går det att flasha vilken DVD-ROM som helst som skulle sitta i utan att behöver löda dit switchar och grejer? såg nån guide där man skulle skrapa sönder nån ledning på kretskortet och löda dit en knapp?

    3. Om man kör iExtreme och bara releaser som man kollat upp är patchade och klara så är risken att boxen blir bannad inte så stor?

    4. Och sist om boxen skulle bli bannad så är det inte som med ett brickat wii att det inte går att spela alls?....offline singlepalyer funkar fortfarande?
    Last edited by Hashi; 2007-12-04 at 13:33.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    1. JA
    2. Ja går flasha alla (tror jag)
    3. Borde inte vara så stor då men en del blev ju bannade nyligen ändå.
    4. JA offline funkar fortfarande. Bara LIVE som försvinner.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    1. JA
    2. Ja går flasha alla (tror jag)
    3. Borde inte vara så stor då men en del blev ju bannade nyligen ändå.
    4. JA offline funkar fortfarande. Bara LIVE som försvinner.

    2. Ja går flasha alla (tror jag)

    Alla går att flasha direkt utan hitatchi79fl där behöver du ett chip..
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

    Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Playtoy Visa Inlägg
    2. Ja går flasha alla (tror jag)

    Alla går att flasha direkt utan hitatchi79fl där behöver du ett chip..
    Hur vanligt är det att man får en sån om man köper en ny Xbox idag?

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    vet inte om nån kan ge dig en siffra på det.... Hansi kanske.... men de flesta som köper en ny 360 nu verkar få BenQ
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hashi Visa Inlägg
    Hur vanligt är det att man får en sån om man köper en ny Xbox idag?

    10% av hdmi boxarna ska vara detta... Kan va mer nu men för ett tag sen så var det så...
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

    Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hmm ok...vore sjysst om Hansi kunde svara med och stilla min oro lite nu . Om jag har otur så går det inte att flasha alls då?...hur svårt är det att chippa om jag nu skulle få en hitatchi79fl? (har chippat mitt wii med wiikey)

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla 360 jag fått levererade senaste veckorna har varit Hitachi v79, det gäller premium/pro paketet med forza, halo edition och arcade.....ja vi har det jobbigt här just nu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Julklappstips om funkar: Gör som mig!

    Citat Original inlägg av Hashi Visa Inlägg
    Hej jag har kollat runt lite på trådarna på forumet och som topicen säger så går jag i banorna om att skaffa en 360 och flasha den själv. Anledningen till att jag skapar en ny tråd är att jag e lite osäker på hur "färsk" informationen var i dom andra trådarna och har lite frågor nu:

    1. Är det fortfarande vanligt att boxarna pajjar och att man får circle of death eller var det kallades... eller är det mest gammal skåpmat som MS har löst på nyköpta boxar?

    2. Går det att flasha vilken DVD-ROM som helst som skulle sitta i utan att behöver löda dit switchar och grejer? såg nån guide där man skulle skrapa sönder nån ledning på kretskortet och löda dit en knapp?

    3. Om man kör iExtreme och bara releaser som man kollat upp är patchade och klara så är risken att boxen blir bannad inte så stor?

    4. Och sist om boxen skulle bli bannad så är det inte som med ett brickat wii att det inte går att spela alls?....offline singlepalyer funkar fortfarande?
    Jag har kunskap och erfarenhet av riktigt finlödning.
    Jag valde ändå premium ixtreme 1.2 hemskickat, funkar perfekt efter en sladd efter vägen via fel brännarprogram.

    Detta har jag nyligen inköpt:


    Xbox 360 Premium XTREME HDMI, Pioneer brännare 112D, dl-skivor från psxcare; Verbatim.

    Ordnat;
    Brännarprogram: CloneCD 5.3.1.0

    Och via länken http://www.abgx.net/filename/?ch=6 där det listas spel som är 'stealth' säkra, lika med = ixtreme 1.2 så är man igång på det mesta.
    Det finns kvar en hel del att lära, men via detta har man ett spel igång.
    Inget säkert utlovas dock via detta inlägg.

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. Funderar över att köpa ett xbox 360 men finnns det chip?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 18:15
  3. Ännu en härlig "Jag funderar på att chippa mitt Wii" tråd!
    By blutt in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 11:05
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •