Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: cdcovers

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17

    cdcovers

    hallå!

    tänkte höra om någon vet hur jak kan få covers på mina wii spel. Det billigaste sättet och jag bryr mig inte så mycket om kvaliten. visst finns det något man bara kan klistra på?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    DVD-skivor kan man inte klistra etiketter på, då funkar dom inte sen, och man kan inte skriva på dom heller med penna.
    Det finns 2 sätt:


    1. antingen köper man DVD-skivor som är skrivbara och skriver sen på dom i sin bläckstråleprinter som då måste vara av den typ som det går att skriva CD- och DVD-skivor på.

    2. eller man köper DVD-skivor som är "Light-scribe", har ett brännar program som stöder "Lightscribe" typ Nero 7 samt en DVD-brännare som är "LightScribe" och då skriver man på skivan genom att vända på den efter bränningen och stoppa in den på nytt och då skriver brännaren på DVD-skivan.
    Välj och vraka, men alternativ 2 är dyrast.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av WiiMii Visa Inlägg
    DVD-skivor kan man inte klistra etiketter på, då funkar dom inte sen, och man kan inte skriva på dom heller med penna.
    Det finns 2 sätt:


    1. antingen köper man DVD-skivor som är skrivbara och skriver sen på dom i sin bläckstråleprinter som då måste vara av den typ som det går att skriva CD- och DVD-skivor på.

    2. eller man köper DVD-skivor som är "Light-scribe", har ett brännar program som stöder "Lightscribe" typ Nero 7 samt en DVD-brännare som är "LightScribe" och då skriver man på skivan genom att vända på den efter bränningen och stoppa in den på nytt och då skriver brännaren på DVD-skivan.
    Välj och vraka, men alternativ 2 är dyrast.

    Hur f*n kan alt.2 vara dyrast?
    En DVD-brännare med LS kostar ju inte mer än 3-400, en skrivare kostar åtminstone 800 och sen ska du ha patroner på det.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    Om man har en bläckstråle skrivare, så blir alternativ 2 dyrast.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    Jag har brännt mycket filmer och när jag skriver på dom med en penna så kan jag fortfarnade se på dom!
    Någon som kan länka till en Lightscribe brännare samt skivor det fungerar på.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av nixxz Visa Inlägg
    Jag har brännt mycket filmer och när jag skriver på dom med en penna så kan jag fortfarnade se på dom!
    Någon som kan länka till en Lightscribe brännare samt skivor det fungerar på.
    ähh gick ju inte att länka, censur :P
    Last edited by m0rt; 2007-12-05 at 22:44.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    [QUOTE=WiiMii;176843]DVD-skivor kan man inte klistra etiketter på, då funkar dom inte sen, och man kan inte skriva på dom heller med penna.
    Det finns 2 sätt:


    Va??!!
    Det är klart att du både kan sätta på etiketter och skriva på dvd-skivor med pennor som är avsedda för detta. Var har du fått det ifrån att det inte skulle gå?
    Däremot blir det så mycket bättre att köpa en skrivare som skriver direkt på skivan och givetvis då skivor som är avsedda för sådan skrivare.
    Lightscribe-resultatet har jag inte sett själv men hört av folk som har sett, att det blir inte bra alls om man inte kör etikettbränningen minst 2 ggr, vilket tar ca: 1 timme/gång då i alla fall deras brännare kör etiketten i 1 ggr hastighet. Inget bra alternativ alltså att brännaren skall vara upptagen i 2½ timme/skiva med skivor som är 3 ggr så dyra som printable.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    Kan ni länka till en så billig skrivare som möjligt som klarar detta då?

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    Jag får ursäkta, jag formulerade mig fel.
    Jag håller med om vad som står i Game_Freak_se:s inlägg.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •