Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: KreonChecker

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0

KreonChecker

Tänkte bara om det är någon som hört något mer?

Jag har testat alla releaser jag har bränt ut genom att loada dom i mulleter och sedan köra extract ss och sedan kolla i kreonchecker... Inte en enda har varit BAD... Dock läser man i det forumet om massor av folk som har haft bad... Vad beror detta på? Dåliga skivor? Programmet? DVD-läsare?

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=632202

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av RedUlf Visa Inlägg
    Tänkte bara om det är någon som hört något mer?

Jag har testat alla releaser jag har bränt ut genom att loada dom i mulleter och sedan köra extract ss och sedan kolla i kreonchecker... Inte en enda har varit BAD... Dock läser man i det forumet om massor av folk som har haft bad... Vad beror detta på? Dåliga skivor? Programmet? DVD-läsare?

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=632202
    jag funderar också lite på detta. då det inte var många som blev bannade så antar jag att alla inte har problemet. frågan är om folk med dåliga skivor / brännar firmwares kan få skivor som genererar läsfel därav bad ss etc.. det verkar som en folk får både ok och ej ok ss på samma spel.

sen verkar det som kreon backuper har tendensen att bli bad och det rekommenderas att göra backups med 360 dvdn.. tänker följa detta ämnet och gå igenom mina spel..

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    lägger ut listan igen när man är 100 på kreoncheckern. det sägs den rapporterar vissa "good" games som "bad".. dock får inte jag någon "bad" hur jag än bär mig åt.. haha.. hursomhelst så är ny xdvdmulleter på g som ska innehålla det kreoncheck gör.. det skulle också ordnas med onlinedatabasen.. som jag fattade det så är det vissa folk som lägger upp crc av bad scene-isos..

ny ixtreme är på väg, den ska vad jag läste fixa "bad" kreon om man råkade bränt en sådan.. trevligt..

från #fw idag..
    update coming soon for iXtreme fw (Sammy/Hitachi/BenQ)
    Last edited by int21; 2007-12-06 at 05:31.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    funkar den där kreon checker? Får good kreon rip på alla jag testar...även på sample filen till senaste heroes avsnittet.... hmmm kan väl ej vara rätt?

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Behövs det något speciellt för att kunna använda kreon checker?
    För när jag ska starta upp kreon checker så ploppar det fram en ruta där det står "dll corrupted" Har sökt runt lite snabbt på google utan resultat!

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    jo jag funderar också på om den verkligen fungerar =)

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    verkar som massor klagar på mass effect...jag testade mass effect och fick bra rip av Kreon som även andra på xbox-scene har fått....vissa får olika svar beroende på vilken version de har av dvdmulleter, kreon programmet mm....verkar ej gå att lita på alls.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    Jag tror det säkraste är att låta boxen stå en vecka eller två tills Commondore4Eva och gänget har undersökt allt och kommit med ett uttalande.

KreonChecker och Mulleter verkar inte gå att lita på
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0
    Kan vara en dum fråga, men måste ju fråga för att få svar...

Vad är egentligen vitsen med allt om KreonChecker och Mulleter? Jag har givetvis läst en massa om att det kan vara dåliga releaser som gjort att folk blivit bannade ifrån live. Men om vi förutsätter att en release ifrån en grupp är ok, finns det isåfall något att oroa sig för?

Kan tex olika brännare bränna en "sämre" version som leder till att MS lyckas identifiera den? Och är det verkligen bekräftat att Xboxen själv lagrar information om vad för typ av media som spelats i DVD-spelaren för att sedan skvallra av sig så fort man kopplar upp till live?

Mest nyfiken på om detta berör alla eller bara dem som vill ha tillgång till live.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner