Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Svart skärm - An error has occurred. Press the Eject Button and remove the disc

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Svart skärm - An error has occurred. Press the Eject Button and remove the disc

    Hej igen

    Fick äntligen igång min WII med backup spel. Efter flera dagar av "trial and errors" och mätande hit och dit. Så fungerade backuper med chiip-v1_0_beta5-atmega8. Men i det euforiska tillståndet jag blev pga att det fungerade, så bestämde jag mig för att programmera om chippet till openwii 2.3a...
    Mycket synd för nu fungerar inget, varken orginal eller backuper allt som händer när jag stoppar in en skiva är följande:
    ?An error has occurred. Press the Eject Button and remove the disc, then turn the WII console off and refer to the WII operations Manual for help troubleshooting.?



    Så jag lödde bort chippet för att se om orginal fortfarande fungerade. Men ack så fel jag hade. Nu funkar inte de heller. Har även gjort rent dvd moderkortet med fluss bortagare.

    Något ännu konstigare är att när man stoppar in strömkabeln så lyser lampan rött. Men när man ska stänga av consolen till standby läge igen så lyser lampan i ett grönt rött sken.

    Mitt wii är en av dem med ett d2b chip med 3 avklippta ben

    /Sebastian

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Jag tycker det låter som du har torterat ihjäl din konsol på ett grymt vis...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Det där har börjat hända mig sedan psx installerade mitt wiikey för någon vecka sedan.

    Hände aldrig med cyclowiz (som jag pajade i en uppdatering)

    Surt. Men när jag startar om Wii funkar det igen.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hejsan

    nu har jag lagat mitt wii. Ställde ner motståndet 10-20 ohm på laserns pot motstånd efter det så funkar den superb. Men det enda chip som funkar är chiip 1.0 beta 5 konstigt nog

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:01
  2. 3.2 Installation of Evolution-X BETA 1.8.2594 using SUPERDISC.ISO (English)
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-02-17, 10:11
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •