Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Trådlös adapter

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Question Trådlös adapter

    Tjenare!

    Jag har ett lite lurigt problem med min adapter...när jag e inne på marketplace o ska ladda ner nåt så går det så jäkla segt o det har det inte gjort innan. Jag har 4 pinnar i signal o det e ju det högsta man kan ha men där e nåt lurigt ändå som gör att speeden e seg.

    Någon som varit med om samma sak eller som kan hjälpa mig?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ingen hjälp alls?
    Hell was made in heaven

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    router och datorer som tankar saker samtidigt? vad har du för hastighet på bredbandet?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag har en Dlink Gaming Router 4300....jag har bredbandsbolagets 100/10mbit. När jag har min dator avstängd så går det segt ändå...kan det vara att min router står för lågt(står på golvet) så att jag ska sätta den högre upp?
    Hell was made in heaven

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av sixpack Visa Inlägg
    Jag har en Dlink Gaming Router 4300....jag har bredbandsbolagets 100/10mbit. När jag har min dator avstängd så går det segt ändå...kan det vara att min router står för lågt(står på golvet) så att jag ska sätta den högre upp?
    nej, du har ju full täckning (4 pinnar). blir det någon skillnad om du kopplar in boxen med kabel istället? funkar det bra då så är det antagligen någon inställning i router ang. det trådlösa. skulle kabel ha samma problem, koppla in utan routern. prova detta och återkom så kan man utesluta lite saker iaf.. btw.. datorn verkar väl fungera bra.. kör du trådlöst på den med?

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Det finns många störningskällor när det gäller trådlöst, saker som stör ut är ju bland annat trådlösa telefoner, microvågsugnar, grannars wifi och värst av alla är såna där trådlösa videolösnigar..

    ett tips är ju att ställa om kanal på routern, kolla först vilka grannarna kör med och välj en ledig.
    tänk på att vissa är överlappande så det finns egentligen bara 3st som inte är "störningsfria" från andra wlan nämligen 1, 6, 11 eller 2, 7, 12 eller 3, 8, 13..
    svårt att förklara äh klistrar in en bild så klarnar de kanske


    ... så kolla va grannarna kör och välj en som inte överlappar enligt bilden helt enkelt
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    du kan ju testa att uppna portar i router om du itne har gjort det, du kan hitta vilka portar som live använder på xbox.com
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Tackar för infon men jag kom på felet,jag fick nergradera firmwaren på routern från 1,8 till 1,6...det stod så på dlinks sida att det var den man skulle ha för att koppla till live....öppnade nårra portar åxå.
    Hell was made in heaven

Liknande diskussioner

  1. Trådlös överföring till xbox..inget internet
    By Toomz in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 22:27
  2. koppla up 360n mot nätet via trådlös accesspunkt
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 18:47
  3. Trådlös nätverks adapter
    By clavgard in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 15:49
  4. Power knapp i trådlös handkontroll ?
    By yeye in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 15:02
  5. Trådlös nätverksadapter
    By golden2 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 15:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •