Xbox live
Vet ej om denna tråd passar här eller i spelsnack (där det inte händer lika mycket som här). Gissar dock på här.
Håller på med förberedelserna för årets julklapp till barnen/familjen. Ny consol 360, fått igång spel brännare funkar fint. Etc. Nästa steg; (för jag vill prova så att allt funkar innan 24:e) xbox live.
Vad jag förstår så ingår en månad med xbox live guld. Nu undrar jag om den månaden börjar ticka direkt jag kopplar upp mig via consolen, eller hur funkar det? D.v.s kan jag testa att allt funkar utan att ?äta? av den fria månaden? Efter månaden lär man ha xbox silver ett år och nu undrar jag om man kan spela över nätet med detta silver? Vad kostar det per månad? Gick in på http://www.xbox.com/sv-SE/live/ men inte får man där veta på ett snabbt sätt vad det kostar.
Om man inte har varken guld eller silver; kan man ändå spela över nätet mot en kompis via ipnummer? D.v.s. kan jag preja bort brorsan i en annan stad i Sverige över nätet i Colin Mcrae? Eller som jag även tänker, kan barnen köra mot sina klasskompisar. Kan vi om detta fungerar, göra detta även om han(brorsan el. annan) bara har xbox (inte 360 alltså)?
Säkert finns det en hel massa inlägg och svar om detta i faq. Men jag tar en chansning att det finns någon annan vänlig själ därute som kanske också förbereder en julklapp.
Enda problemet nu är att barnen börjar bli riktigt duktiga på att leta.
Får snart bli i grannens garage.
Vänligen/user
Bookmarks