Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: xbox live äter upp min tid

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    xbox live äter upp min tid

    Xbox live
    Vet ej om denna tråd passar här eller i spelsnack (där det inte händer lika mycket som här). Gissar dock på här.
    Håller på med förberedelserna för årets julklapp till barnen/familjen. Ny consol 360, fått igång spel brännare funkar fint. Etc. Nästa steg; (för jag vill prova så att allt funkar innan 24:e) xbox live.
    Vad jag förstår så ingår en månad med xbox live guld. Nu undrar jag om den månaden börjar ticka direkt jag kopplar upp mig via consolen, eller hur funkar det? D.v.s kan jag testa att allt funkar utan att ?äta? av den fria månaden? Efter månaden lär man ha xbox silver ett år och nu undrar jag om man kan spela över nätet med detta silver? Vad kostar det per månad? Gick in på http://www.xbox.com/sv-SE/live/ men inte får man där veta på ett snabbt sätt vad det kostar.
    Om man inte har varken guld eller silver; kan man ändå spela över nätet mot en kompis via ipnummer? D.v.s. kan jag preja bort brorsan i en annan stad i Sverige över nätet i Colin Mcrae? Eller som jag även tänker, kan barnen köra mot sina klasskompisar. Kan vi om detta fungerar, göra detta även om han(brorsan el. annan) bara har xbox (inte 360 alltså)?
    Säkert finns det en hel massa inlägg och svar om detta i faq. Men jag tar en chansning att det finns någon annan vänlig själ därute som kanske också förbereder en julklapp.
    Enda problemet nu är att barnen börjar bli riktigt duktiga på att leta.
    Får snart bli i grannens garage.
    Vänligen/user

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    om du har akiverat ditt live och valt gold (gratis månad) så tickar den på.
    kostar/kostade ca: 70kr i månaden om du signar upp dig med visa direkt på live, eller så kan du köra 3mån, 6mån eller 12 mån.
    du kan köpa 3 mån kort för under 200kr här och där eller årskort.

    du kan inte spela 360 mot xbox, bara samma maskin mot varandra.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Tack för svar på en del av frågorna!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Som tOPO säger så börjar Xbox Live "ticka" så fort du aktiverat det, dvs. genom att skriva in din Hotmail-adress osv.

    Skillnaden mellan Live och Guld är att med Guld kan du; spela online, ladda ned demos, videoklipp osv. en vecka _före_ Silver-medlemmarna och har ibland total exklusiv tillgång till vissa nedladdningar. Som svar på din fråga, så kan du alltså inte preja bort brorsan i en annan stad i Sverige över nätet i Colin Mcrae om du har Xbox Live Silver. Xbox Live Guld kostar runt 350-400:-/år. (Och om man nu skulle vilja, 69:-/mån.)

    Du kan köra Xbox mot Xbox 360, bara om det gäller _samma_ spel. Te.x Halo 2 - så kan du köra med din X360 mot en annan Xbox-användare. (Spelet måste alltså vara ett Xbox-spel, som är kompatibelt på båda konsolerna)
    Last edited by master_c3; 2007-12-06 at 01:21.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Om jag inte minns helt fel, så är gratismånaden den månaden du aktiverar kontot. Alltså oavsett om du aktiverar den förste eller den trettiförste december, så omvandlas kontot till Silver den första januari.

    Tänk på att Guld bara gäller på en profil. Alltså om du och barnen har varsin profil så måste ni köpa ett Guld-konto var.

Liknande diskussioner

  1. Uppdatering av Xbox Live
    By bikerunner in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 23:19
  2. Xbox Live
    By koala__ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 17:03
  3. Ladda ner från Xbox live!
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 01:28
  4. xbox live / xbox 360 live
    By blip33 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:58
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •