Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: bli nekad lagning på sin 360

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23

bli nekad lagning på sin 360

Om xboxen är flaggad, kan man inte skicka den på lagning ändå ? För min är flaggad men nu fick jag 3RLOD. Vad ska jag göra? Jag har ju garanti hos elgiganten, kan ju flasha tillbaka den och gå dit med den. Elelr ska jag ringa Microsoft?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Elgiganten har troligen fått order från MS att inte ta emot boxarna så jag vet inte om du kommer att lyckas.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Nej det verkar som att i princip alla butiker har fått order av MS att inte acceptera några returer av 360s (får dom göra så egentligen? Inget lagbrott?) så det är nog bara att ringa MS. Tydligen ska man ju inte ge upp om det inte går första gången. Var väl nån kille på detta forum som lyckades på 4:e eller 5:e försöket tror jag.

En annan fråga. Hur skulle ni göra i mitt fall som har köpt en livebannad box (om den skulle gå sönder vill säga). Jag personligen har ju aldrig haft den uppkopplad, aldrig ens haft en TP-kabel kopplad till den. Skulle jag på något vis kunna argumentera för att jag aldrig har haft den kopplad mot live och spela helt förskräckt om MS support säger att den är flaggad? Ev säga att jag köpt den av nåt företag etc som gått i konkurs så jag inte kan gå dit heller? Vad tror ni?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Det är säljaren/butiken som är ansvarig. De kan inte kräva av dig som kund att du ska reklamera vara hos deras leverantör.
    Be att få tala med en chef. Fråga om de känner till konsumentköplagen.
    Du kan ju skriva ut den och ta med den.
    http://www.konsumentverket.se/Docume...yr_A4_2007.pdf
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    Om man har en flashad som blir bannad och man flashar tillbaka till orginal och gör allt snyggt så det inte går att se på klistermärket eller brytmärken eller något. Om man betalar de där 75 dollarna eller vad det kostar...kan de då se att man har fiflat med boxen?

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    Jag har bytt box 2 gånger funkade för mig i alla fall 1års garanti i butik

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0
    Måste faktiskt hålla med om att det låter helt befängt att man inte skulle ha garanti ifrån butik. Är ju trotts allt inte MS som sätter garanti vilkoren här i sverige. Kanske dags att börja se sig om efter dessa 3åriga drulle försäkringar som många har så ont av. Elektronik-kedjor och försäkringsbolag har nog ganska svårt att bevisa att man varit inne och flashat om man gjort det snyggt och prydligt. Och om inget annat skulle hjälpa kan man ju alltid kasta lådan ifrån balkongen och hävda att det var en fylle grej.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    ska till elgiganten snart då, hoppas man får en benq

Liknande diskussioner

1. Trasig flashad 360 ska in på lagning - checklista
    By Krotch in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 18:14
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden