Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Är de värt o fixa XBOX 360 Arcade?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    17

    Är de värt o fixa XBOX 360 Arcade?

    Jag kan inte välja om ja ska ha en xbox 360 premium eller en Arcade. Skillnaden i pris är det som gör att det lutar åt arcade. Om ja skulle köpa en Arcade i affär nu är det så att det kommer sitta en dvdläsare i den som går att flasha eller har de tagit in nya versioner dvdläsare?
    Jag kommer inte att använda XBOX Live öht så ja kommer inte ladda ner demos o sånna grejer så då lär ju inte hårddrisken behövas väl? För om man spelar 4-5 spel åt gången så borde det väl räcka för att spara på minnestkortet eller tar de sparade spelen mer plats?
    Va tycker ni man borde satsa på?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Arcade modellen köpte jag den har ju hdmi utgång och den modellen jag köpte lotnr 0740 Team FDOU hade det nya moderkortet falcon med den nya processorn 65nm den alstrar mindre värme och ska därför inte få RROD lika lätt.Den hade även en benq läsare som är väldigt lätt att flasha den är lika lätt att flasha som en samsung

    vill du vara säker på att få en arcade med falcon moderkortet så titta på labeln på själva kartongen där du ser lotnr och team

    står det 175w så är det ett falcon moderkort står det 203 så är det det gamla moderkortet fast köp inte dom i någon Ica affär dom kanske är ompaketerade och ommärkta

    Nackdelen det följer endast med en kompos(k)it kabel så jag fick köpa microsofts egna hdmi kabel för 499 och den bör man nog köpa om man vill ha ut digitalt ljud optiskt.

    jag vet att det går att slakta en componentkabel som bara kostar 2-300 kronor men det blir inte lika snyggt.
    Last edited by rolle; 2007-12-08 at 12:55.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Om du inte vill tanka hem demos och speltillägg från Xbox Live räcker det med minneskortet som följer med Arcade-modellen. Du kan dock inte köra xbox 1-spel på Arcade eftersom den saknar hårddisk.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av rolle Visa Inlägg
    Arcade modellen köpte jag den har ju hdmi utgång och den modellen jag köpte lotnr 0740 Team FDOU hade det nya moderkortet falcon med den nya processorn 65nm den alstrar mindre värme och ska därför inte få RROD lika lätt.Den hade även en benq läsare som är väldigt lätt att flasha den är lika lätt att flasha som en samsung

    vill du vara säker på att få en arcade med falcon moderkortet så titta på labeln på själva kartongen där du ser lotnr och team

    står det 175w så är det ett falcon moderkort står det 203 så är det det gamla moderkortet

    Nackdelen det följer endast med en kompos(k)it kabel så jag fick köpa microsofts egna hdmi kabel för 499 och den bör man nog köpa om man vill ha ut digitalt ljud optiskt.

    jag vet att det går att slakta en componentkabel som bara kostar 2-300 kronor men det blir inte lika snyggt.
    Vill du ha digitalt ljud optiskt är det bäst att köra på komponent eller få tag på adaptern som följer med elite annars måste man skala av komponent/optisk kontakten och det blir inte snyggt. Nu kanske man får med en sån adapter med Microsofts hdmi kabel. Det kanske var det du mena? Bäst resultat får man dock genom att köra endast hdmi och ha en hdmi receiver som klarar att vidarebefodra/koda av ljud via just hdmi, cleant och snyggt.

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 Arcade, benq?
    By nosmaz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 06:00
  2. ljudisolerad låda till xbox 360
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 00:16
  3. Fläktvolym på xbox 360
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 18:40
  4. xbox live / xbox 360 live
    By blip33 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:58
  5. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •