Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Corrupted Data

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19

    Corrupted Data

    Hejsan.
    Jag och en polare som va inne idag och fixade CF till psp (jag hade slim and light och han hade en fat and ugly) och när vi skulle prova att dra över en iso fil så fick vi en jävla massa corrupted data filer i hans game mapp på XMB'n.
    Provade renamer men den funkade bara visst om man hade en /PSP/GAME/ mapp vilket han inte hade. Har provat att dölja dom via rec. mode samt att göra en formatering både i windows och i psp'n.
    Några förslag?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    En liten update. Jag provade att stoppa in hans minneskort i min psp och det fanns fortfarande typ 200 corrupted data i games. Provade att formatera men fortfarande samma sak.
    Så det verkar som att det är minneskortet som det är fel på, eller?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    .iso ska ligga i mappen ISO i roten av minneskortet

    Edit

    Kan vara så att du glömt packa upp den. Om det är många små filer som är exakt lika stora förutom den sista, så måste du öppna en av dem med winrar ta "Extract" och filen som blir till ska du lägga i ISO

    Edit igen

    Kan ha fått tag i ett piratkort, man vet aldrig
    Last edited by Turbis; 2007-12-07 at 08:28.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    (jag hade slim and light och han hade en fat and ugly)
    Slim and Light = Anorektisk o bantad maskin som inte klarar lika mycket som muskelpaketet FAT

    Okej TV-UT men men.... Finns hack för en FAT för att få ut bild på en tv där med

    Som Turbis sade, ISO i ISO katalogen du fått fram då du formaterat ditt MS i din PSP, o villken version av FW kör du ?
    Har du en UMD skiva "Spel" i din PSP eller kör du NO UMD emulering?

    Slim har inte 1.50 kernel support så kör du Homebrew på en Slim o Anorektisk så förstår jag att du har problem.
    Jag har iaf en e-loader på min Slim som verkar funka fint med TYRIAN porten Deniska kodat nyligen
    Last edited by Pendragon; 2007-12-07 at 11:54.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Som sagt, den som det är fel på är en gammal en (fat and ugly) och självklart har jag packat upp iso'n. Funkar alldeles utmärkt på min psp.
    Han kan spela spelen med man måste scrolla förbi ca 200 korrupta filer.
    Vi va inne på psxcare igår och flasha den så det blir väl senaste FW'n.
    Har flashat skiten ca 10 ggr (både i windows, min psp och hans psp) men fortfarande samma =(
    Kortet är inte pirat eftersom det har funkar tidigare (innan han flasha), han har haft musik och bilder där tidigare.

    EDIT:
    Som Turbis sade, ISO i ISO katalogen du fått fram då du formaterat ditt MS i din PSP, o villken version av FW kör du ?
    Har du en UMD skiva "Spel" i din PSP eller kör du NO UMD emulering?
    Vi provade med no umd, funkade på min iaf.
    Men som sagt, spelen funkar på hans, det finns bara massor av extra filer
    Last edited by Xager; 2007-12-07 at 12:42.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Som sagt, den som det är fel på är en gammal en (fat and ugly) och självklart har jag packat upp iso'n. Funkar alldeles utmärkt på min psp.
    Ingen större skillnad! Vad kör du för Firmware på sin Slim o din FAT ?

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Han kan spela spelen med man måste scrolla förbi ca 200 korrupta filer.
    Vi va inne på psxcare igår och flasha den så det blir väl senaste FW'n.
    Har flashat skiten ca 10 ggr (både i windows, min psp och hans psp) men fortfarande samma =(
    Har du flashat skiten så bör du nog vara liiiite tydligare vad just skiten är, din PSP eller Minneskort.
    PSP enheter Flashar man, Minneskort Formaterar man.
    Man Formaterar Minneskort i sin PSP utan PC via menyerna i Settings I DIN PSP! Annars kan du gott hålla på till dödagar

    Efter du "Formaterat" Minneskortet i din PSP om den kör Custom FW 3.52 M33-4 eller senare M33 så dyker det upp en ISO katalog, lägg dina ISO + CSO filer i den, försöker du köra Homebrev se till att de har stöd för just din PSP..

    Du är ju ninte direkt tyyyyyydlig med om det är ett ISO. CSO eller Homebrew du försöker köra heller.

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Kortet är inte pirat eftersom det har funkar tidigare (innan han flasha), han har haft musik och bilder där tidigare.
    Så bara för att det funkat tidigare är det inget pirat???
    Piratkort kan fungera ett tag sen strula.
    Kika på min guide för att få reda på hur man märker att ett kort är Pirat lite lättare om man inte har en aning. http://www.youtube.com/watch?v=0bJDXAmgamE

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Vi provade med no umd, funkade på min iaf.
    Men som sagt, spelen funkar på hans, det finns bara massor av extra filer
    Som jag skrev förut, samma samma men smalare o TV ut på Slim men utan stöd för Homebrew.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Vi har formaterat det flera gånger inte flashat, typo där.
    Men iaf, spelen ligger på rätt ställe (dom funkar) så det är inte det som det är fel på men det där med FW'n, tror att vi har 3.71 M33 om jag inte har helt fel.
    Det jag försöker köra är .cso och .iso med även när kortet är helt ny formaterat (utan några extra filer på kortet) så finns den korrupta datan där.
    Sorry om jag har varit lite otydlig
    Last edited by Xager; 2007-12-07 at 13:07.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Vi har formaterat det flera gånger inte flashat, typo där.
    Men iaf, spelen ligger på rätt ställe (dom funkar) så det är inte det som det är fel på men det där med FW'n, tror att vi har 3.71 M33 om jag inte har helt fel.
    Det jag försöker köra är .cso och .iso med även när kortet är helt ny formaterat (utan några extra filer på kortet) så finns den korrupta datan där.
    Sorry om jag har varit lite otydlig
    Ingen fara
    Du kör M33 3.71 på Slim och Feta har du provat att kasta in uppgraderingen till 3.71 M33-3, den skall vaa lite stabilare.

    Och är det PSP spel du försöker köra igång eller PS1 spel ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ingen fara
    Du kör M33 3.71 på Slim och Feta har du provat att kasta in uppgraderingen till 3.71 M33-3, den skall vaa lite stabilare.

    Och är det PSP spel du försöker köra igång eller PS1 spel ?
    PSP spel, har provat med en .cso och en .iso (.iso'n funkade inte pga av umd grejen)
    Dock har jag ingen som helst aning om hur man byter FW, va som sagt inne på psxcare igår och flasha båda. Kollade nu och vi har 3.71 M33-2.
    Tack för alla snabba svar iaf =)

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Det visade sig (med hjälp utav Pendragons Guide) att han faktiskt hade ett piratkort, hans farsa köpte det i butik med förpackning men det är ju ingen garanti har jag förstått.

    Tack så jätte mycket för hjälpen
    Last edited by Xager; 2007-12-09 at 01:19.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Det visade sig (med hjälp utav Pendragons Guide) att han faktiskt hade ett piratkort, hans farsa köpte det i butik med förpackning men det är ju ingen garanti har jag förstått.

    Tack så jätte mycket för hjälpen
    Klart du har garanti, jag råkade köpa två piratkort av en nasare på ******* som fortfarande sålde skiten men till ett billigare pris "300 kr"o för att vara lite schysst så erbjöd jag mig att byta korten mot samma summa jag köpte dem för eller en polisanmälan.

    Efter lite om och men så gav farsan till killen som sålde korten som var på träningsläger med sig och betalade 2*600 kr + utlägg för bensin, var tvungen att åka till Täby C.

    Efter det gjorde jag guiden och guiden är baserad på "Piratkorten" Sony Higspeed 80/80 som på den tiden låg på 1.800 kr Styck för 2GB versionen.
    Köpte ett par 4GB kort för 600 kr styck inklusive frakt för pengarna jag fick tillbaka o är så nöjd så

    Så har du köpt "Piratkort" om de är plagierade av ett känt märke "Sony" så kan du kontakta Sony och uppge Butik, info och se om de vill hjälpa dig, eller gå tillbaka till butiken o lägga fakta på bordet, visa min guide o visa själva samt hälsa

    Som konsument har man rätt bra med skydd på sin sida i sådana tillfällen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Det visade sig (med hjälp utav Pendragons Guide) att han faktiskt hade ett piratkort, hans farsa köpte det i butik med förpackning men det är ju ingen garanti har jag förstått.

    Tack så jätte mycket för hjälpen
    Hehe tyckte väl jag det verkade lite skumt
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Förresten, läste din benämning av Fat som "Fat & ugly", IMO så är "Fat & Ugly" mycket snyggare än den nya
    Skinny & Anorectic är ett mer passande namn på slim
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Förresten, läste din benämning av Fat som "Fat & ugly", IMO så är "Fat & Ugly" mycket snyggare än den nya
    Skinny & Anorectic är ett mer passande namn på slim
    Haha xD

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Förresten, läste din benämning av Fat som "Fat & ugly", IMO så är "Fat & Ugly" mycket snyggare än den nya
    Skinny & Anorectic är ett mer passande namn på slim
    Jag brukar säga detsamma då den är "Bantad" på IR-port + 1.50 kernel stöd
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Data could not be read.
    By Kitsunegari in forum Nintendo DS
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 15:33
  2. Error 98020: Disconnected from network during data transmission?
    By xepez in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 17:17
  3. Data
    By maddiy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 20:41
  4. Bättre bild på data skärmen?
    By Bibbee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 22:15
  5. Corrupted Data?
    By Hyndis in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 14:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •