Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Live med bara Arcade spel?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

Live med bara Arcade spel?

Jag vill fixa Live Gold är redan med i Live Silver.
    jag har Firmware extreme 5.2.

Här är 2 frågor:

1. Om jag BARA spelar Live Arcade spel de små spelen som man kan ladda ner från LIVE, och möta andra spelare som är uppkopplade på LIVE. altså utan skiva i Xboxen, blir man bannad då?

2. När jag köper Live gold 1 månad får man såna där POINTS så man kan ladda ner de små Arcade spel,eller är alla free med LIVE GOLD? För att när jag kör med LIVE SILVER så står det typ 400 POINTS behövs för att ladda ner arcade spelet.

Väntar på svar är sugen på LIVE GOLD ARCADE spel. Specielt TRACK & FIELD :-)

Så fort jag får svar ska jag köpa GOLD :-)
    Last edited by coolcool; 2007-12-07 at 15:46.

Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av coolcool Visa Inlägg
    Jag vill fixa Live Gold är redan med i Live Silver.
    jag har Firmware extreme 5.2.

Här är 2 frågor:

1. Om jag BARA spelar Live Arcade spel, altså utan skiva i Xboxen, blir man bannad då?

2. När jag köper Live gold 1 månad får man såna där POINTS så man kan ladda ner de små Arcade spel,eller är alla free med LIVE GOLD? För att när jag kör med LIVE SILVER så står det typ 400 POINTS behövs för att ladda ner arcade spelet.

Väntar på svar är sugen på LIVE GOLD ARCADE spel. Specielt TRACK & FIELD :-)

Så fort jag får svar ska jag köpa GOLD :-)
    1. Du kan ju bli bannad, men det måste vara mindre chans. Jag tror inte på att det sparas loggar i konsolen om man spelar brända spel. Isf spelar det ju ingen roll vilket firmware man har om det ändå sparas! och när man drar ut stömmen måste man ställa om klockan och datum, så då borde ju loggarna också försvinna eller??

2. låter frågan gå till nån annan

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    1. Du kan ju bli bannad, men det måste vara mindre chans. Jag tror inte på att det sparas loggar i konsolen om man spelar brända spel. Isf spelar det ju ingen roll vilket firmware man har om det ändå sparas! och när man drar ut stömmen måste man ställa om klockan och datum, så då borde ju loggarna också försvinna eller??

2. låter frågan gå till nån annan
    Nej men det är väl det som är själva grejen och det som är sagt. Alltså att livebanningen inte beror på vilken FW du har utan snarare dålig media/rip. Det enda iXtreme FW:n gör är väl att INTE tillåta dig köra igång spel som inte är stealth patchade. Vad jag har förstått så kan du väl lika gärna ha någon tidigare FW version (inte iXtreme) så länge du bara spelar "live kompatibla" backuper så är du väl lika säker som om du hade iXtreme.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Om jag bara kör tex LIVE Castlevania spelet, Track and Field , Pac-man.

Man laddar ner spelet på LIVE på sin xbox och sen kan spela mot andra på live,
    och jag undrar om det fungerar bara spela de ARCADE spel på LIVE utan att bli bannad?

LIVE GOLD ARCADE SPEL utan skiva i xboxen, bara laddade på XBOX

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av coolcool Visa Inlägg
    Om jag bara kör tex LIVE Castlevania spelet, Track and Field , Pac-man.

Man laddar ner spelet på LIVE på sin xbox och sen kan spela mot andra på live,
    och jag undrar om det fungerar bara spela de ARCADE spel på LIVE utan att bli bannad?

LIVE GOLD ARCADE SPEL utan skiva i xboxen, bara laddade på XBOX
    Så länge du har gjort en modifikation av 360n så kan du ju aldrig vara riktigt säker. Men om du bara spelar original eller nedladdade demos så bör du ju vara "säkrare" men du har ju ingen garanti. Finns väl ingen som kan svara exakt hur det funkar, sen vet man ju inte om MS hittar på nya sätt att banna.

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Du får inga spel gratis för att du köper Gold. Gold är för att man ska kunna spela online.

Vill du köpa XBLA-spel så får du köpa dej ett MS points-kort.

Men varför ska du ha en moddad 360 om du inte ska köra kopior?

Eller har du tänkt köra kopior utan att vara uppkopplad till live, och köpa originalspel från live? Kör du dåliga kopior loggas det och rapporteras nästa gång du loggar in på live. Nej det hjälper inte att köra en annan hårddisk när du spelar kopior, loggarna sparas på ett flashchipp inne i 360n. Flashminne är bestående även om konsollen är strömlös.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Du får inga spel gratis för att du köper Gold. Gold är för att man ska kunna spela online.

Vill du köpa XBLA-spel så får du köpa dej ett MS points-kort.

Men varför ska du ha en moddad 360 om du inte ska köra kopior?

Eller har du tänkt köra kopior utan att vara uppkopplad till live, och köpa originalspel från live? Kör du dåliga kopior loggas det och rapporteras nästa gång du loggar in på live. Nej det hjälper inte att köra en annan hårddisk när du spelar kopior, loggarna sparas på ett flashchipp inne i 360n. Flashminne är bestående även om konsollen är strömlös.
    Ja, jag har tänkt spela kopior utan att vara uppkopplad till live,
    och arcade spel på live.

Och därför undrar jag om jag blir bannad om jag kör de på marcedplace som man köper arcade spel, man köper dem och de laddas hem i själva xboxen och sen om jag vill möta någon på live vill jag koppla upp mig och bara spela Arcade spel mot någon.

Men kopior håller jag utanför Live.

Har Extreme version 5.2

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Spelar ingen roll att du inte är uppkopplad till Live, 360 loggar felaktiga kopior och rapporterar nästa gång du går in på Live.

Tror själv inte att det spelar nån roll om du bara använder Live till arcadespel, konsollen rapporterar ändå när du loggar in på live.

Liknande diskussioner

1. xTreme 5.3 - LIVE med orginal spel?
    By phantastic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:13
  2. Xbox live - förlänga med 1 år om man nu kör månadsvis?
    By banan1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 18:06
  3. Vad blir fel med slax live cd?
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 13:56
  4. Mitt Gamecube startar inte varken med eller utan spel (\/iper Xtreme usb)
    By Poxuz in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 22:41

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner