Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Ladda ner spel till PSP

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Red face Ladda ner spel till PSP

    Nu tar vi det lugnt...är ny PSP-ägare och vill såklart kunna ladda ner spel.

    Har 2.0 på min PSP, vilken är den optimala firmwaren?
    Sen så kommer ju själva ladda-ner-hur-frågan(!), har testat ladda ner lite spel från DC, på vissa mappar står det tex Spiderman USA, Spiderman EU. Spelar det någon roll om det är EU/USA version?

    Läste något gammalt inlägg där det stod att man var tvungen att göra undermappar i /iso rotten, gäller det fortfarande?

    Sen när man väl laddad ner en mapp från DC så är det ju ofta packat, måste man då packa upp allt först?

    Summering:
    1) Firmware 2.0, duger den eller måste jag nedgradera/uppgradera?
    2)Spelar det någon roll om det är USA/Eu version på spelen man laddar ner, om det nu är någon skillnad på dom?
    3) Steg för steg beskriv hur man får den här SKITEN ATT FUNGERA!! Från giltig firmware, nedladdning från dc(format på filerna) till att få över det till PSP!

    Och ja jag har läst ett antal inlägg i detta forum men tycker allt är en jävla röra!!!

    Låter jag irriterad? Mjo så är nog fallet när man är ny gällande nattjobb också, orkar inte tänka, blah!!

    Dock tacksam för hjälp

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    2)Spelar det någon roll om det är USA/Eu version på spelen man laddar ner, om det nu är någon skillnad på dom?
    3) Steg för steg beskriv hur man får den här SKITEN ATT FUNGERA!! Från giltig firmware, nedladdning från dc(format på filerna) till att få över det till PSP!
    2. Nej, custom firmware gör den regionsfri om jag har förståt det rätt
    3. Du kommer antagligen att ladda ner en hel del rar filer (en .rar och en massa .r01 .r02 osv), öppna .rar'en med senaste winrar och packa upp .iso filen. Lägg sedan denna iso fil i /iso/ på ditt memory stick

    Låter någon som kan mycket om saken svara på ettan :P

    EDIT: jag rekomenderar att du laddar ner från en torrent sida med någon torrent klient (tex utorrent), går snabbare och är bättre

    EDIT2:Om den är helt ny så har du orginal FW och måste fixa custom, du kan göra det själv med hjälp av en guide eller lämna in den på psxcare för en trehundring som jag gjort, gjort på 5 min
    Last edited by Xager; 2007-12-07 at 21:25.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    2. Nej, custom firmware gör den regionsfri om jag har förståt det rätt
    3. Du kommer antagligen att ladda ner en hel del rar filer (en .rar och en massa .r01 .r02 osv), öppna .rar'en med senaste winrar och packa upp .iso filen. Lägg sedan denna iso fil i /iso/ på ditt memory stick

    Låter någon som kan mycket om saken svara på ettan :P

    EDIT: jag rekomenderar att du laddar ner från en torrent sida med någon torrent klient (tex utorrent), går snabbare och är bättre

    EDIT2:Om den är helt ny så har du orginal FW och måste fixa custom, du kan göra det själv med hjälp av en guide eller lämna in den på psxcare för en trehundring som jag gjort, gjort på 5 min
    Nej den är ej ny något år gammal..ver 2.0 som sagt...han som jag köpte den av sa att jag inte skulle uppgradera firmware pga att det kunde bli problem att köra filmer osv..men som sagt..inte fan vet jag vad som är rätt.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Hur som helst så måste du fixa custom firmware

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Locopoconoco Visa Inlägg
    Nej den är ej ny något år gammal..ver 2.0 som sagt...han som jag köpte den av sa att jag inte skulle uppgradera firmware pga att det kunde bli problem att köra filmer osv..men som sagt..inte fan vet jag vad som är rätt.
    Nergradera till 1.50 och sedan uppgraderar du till 3.52 m33-4 (Custom firmware)
    Sökfunktionen finns alltid tillgänglig om du behöver hjälp.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Nergradera till 1.50 och sedan uppgraderar du till 3.52 m33-4 (Custom firmware)
    Sökfunktionen finns alltid tillgänglig om du behöver hjälp.
    Bara en fråga, borde inte 3.71 M33-2 vara bättre, borde ju vara det eftersom det är en senare version

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Bara en fråga, borde inte 3.71 M33-2 vara bättre, borde ju vara det eftersom det är en senare version
    Kanske det, men du måste minst ha 3.52 m33-2 för att kunna installera 3.71 m33. Wiseguy
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Nergradera till 1.50 och sedan uppgraderar du till 3.52 m33-4 (Custom firmware)
    Sökfunktionen finns alltid tillgänglig om du behöver hjälp.
    Jo sökte lite på det där förut..men förstod aldrig varför man måste nerdgradera till 1.50?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Locopoconoco Visa Inlägg
    Jo sökte lite på det där förut..men förstod aldrig varför man måste nerdgradera till 1.50?
    Rätta mig om jag har fel men så vitt jag vet så finns det någon bugg som gör så att man kan installera custom FW.

    Och Turbis, du föreslog ju att han skulle fixa så att han hade 3.51 och stanna på det och jag förstår inte varför, borde inte 3.71 vara bättre?

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Rätta mig om jag har fel men så vitt jag vet så finns det någon bugg som gör så att man kan installera custom FW.
    Precis, förutom att det är en exploit mer än en bugg Iaf för oss användare

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Och Turbis, du föreslog ju att han skulle fixa så att han hade 3.51 och stanna på det och jag förstår inte varför, borde inte 3.71 vara bättre?
    Jag föreslog att han skulle uppa till 3.52 eftersom att det inte finns något måste i att uppa vidare till 3.71. Aldrig sa jag att han behövde stanna på det, eller?
    Som jag sa man måste ha 3.52 för att uppa till 3.71 i vilket fall som helst, end of discussion.
    3.71 är inte mycket bättre än 3.52 ändå så spela roll, inget spel kräver mer än 3.52 (om jag inte missat något) just nu.

    Och rätta mig om jag har fel, men är inte detta ett support forum och inte ett ifrågasätt turbis forum? Vad är det du försöker bevisa egentligen?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Ingenting, det lät bara som att 3.71 va inget att ha och att man borde ha 3.51 istället.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    orka hålla på

    Nä nu skiter jag i det här...är det bara att lämna in sin PSP så fixar psxcare skiten? Något man behöver tänka på innan man lämnar in den(minneskort etc)?

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Locopoconoco Visa Inlägg
    Nä nu skiter jag i det här...är det bara att lämna in sin PSP så fixar psxcare skiten? Något man behöver tänka på innan man lämnar in den(minneskort etc)?
    Så vitt jag vet så behöver du inte minneskort eller batteri, tror inte att dom behövde det när jag flasha min. Ring och fråga eller skicka ett mail för att va säker.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Locopoconoco Visa Inlägg
    Nä nu skiter jag i det här...är det bara att lämna in sin PSP så fixar psxcare skiten? Något man behöver tänka på innan man lämnar in den(minneskort etc)?
    Det skulle nog inte skada om du tar med dig batteriet och minneskortet. Men det är nog inget måste
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Det skulle nog inte skada om du tar med dig batteriet och minneskortet. Men det är nog inget måste
    Jo, hellre ta med dom och inte behöva dom än tvärt om... :P

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver inte ta med batteri/minneskort
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Precis, förutom att det är en exploit mer än en bugg Iaf för oss användare


    Jag föreslog att han skulle uppa till 3.52 eftersom att det inte finns något måste i att uppa vidare till 3.71. Aldrig sa jag att han behövde stanna på det, eller?
    Som jag sa man måste ha 3.52 för att uppa till 3.71 i vilket fall som helst, end of discussion.
    3.71 är inte mycket bättre än 3.52 ändå så spela roll, inget spel kräver mer än 3.52 (om jag inte missat något) just nu.

    Och rätta mig om jag har fel, men är inte detta ett support forum och inte ett ifrågasätt turbis forum? Vad är det du försöker bevisa egentligen?
    Personligen tycker jag att 3.52 M33-4 funkar bäst på FETA PSP enheter då det fins stöd för 1.50 Kernel och Slim har ju inte stöd för 1.50 kernel så där är det bara att dunka i det senaste o om någon kommer med en 1.50 kernel mod för SLIM så kommer jag bli överlycklig *Fuskar med E-boot emulering själv på Slim o hatar det...*

    Min uppsättning:
    2 St PSP FAT har begåvats med 3.52 M33-4 = 100% 1.50 kernel stöd.

    1 St PSP FAT har en trasig skärm *skratt* försöker hitta en begagnad med pixelfel som är billig..

    1 ST PSP Slim kör 3.71 M33-3 + E-bootloader för emulerad 1.50 kernel.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Personligen tycker jag att 3.52 M33-4 funkar bäst på FETA PSP enheter då det fins stöd för 1.50 Kernel och Slim har ju inte stöd för 1.50 kernel så där är det bara att dunka i det senaste o om någon kommer med en 1.50 kernel mod för SLIM så kommer jag bli överlycklig *Fuskar med E-boot emulering själv på Slim o hatar det...*

    Min uppsättning:
    2 St PSP FAT har begåvats med 3.52 M33-4 = 100% 1.50 kernel stöd.

    1 St PSP FAT har en trasig skärm *skratt* försöker hitta en begagnad med pixelfel som är billig..

    1 ST PSP Slim kör 3.71 M33-3 + E-bootloader för emulerad 1.50 kernel.
    Det är svårt att inte hålle med clownen Jag kör också 3.52 m33-4 på min :P
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi lägger in 1.5 kernel även till 3.71 M33 på feta psp. Koreanska och någon obskyr funktion för att koppla psp:n till någon mediaserver som "ingen" använder försvinner pga platsbrist.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hur laddar man hem spel till xbox 360?
    By jsb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 12:48
  2. Ladda ner VC spel med chippad Wii
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 22:49
  3. PSP - Vad behöver man till..vad är bäst att köpa?
    By kofikalonji in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:16
  4. Bra Sidor DÄr Man Kan Ladda Spel?
    By Stefanovic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 01:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •