Tjenare!
Är en helt grön flashare som ska försöka mig på detta och har införskaffat mig allt som ska behövas. Om någon vänlig själ inte har något emot det så har jag några nybörjarfrågor som gäckat mig ett tag!
1. Jag har ett annat chipset än VIA-setet som det snackas om, dock finner jag mitt i listan som länkas. (Intel 82801GB/GR/GH (ICH7, identical to ICH6) Funkar det bra ändå, om man kopplar in disken i en SATA-kontakt bara?
2. Jag har inget connectivty kit och har ingen lust att köpa ett för den delen - Går det bra om man bara spammar någon knapp på handkontrollen emellanåt eller kopplar komponentskabeln till en TV för att slippa avstängning.
3. Något jag reagerat över när jag kollat lite olika guider utöver denna när det används iPrep och dosflasher är att det ska skrivas in serialnumber när man är i dos, något som inte nämns i denna guiden. Hur står det till egentligen?
4. När jag ska välja firmwaren i iPrep eller när jag ska trycka "Do it" så står det något i stil med "no valid firmware active" eller något sånt. Har testat olika firmwares, till och med äldre versioner. Har även testat att använda äldre versioner av iprep osv. Varför krånglar det? Försökt att googla men hittar inget vettigt.
Ni får ursäkta min stora mängd antagligen dumma frågor, men jag vill inte göra något jag inte är 100% säker på!
Är väldigt tacksam för svar!
Bookmarks