Sida 8 av 12 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 339

Diskussion: Guide: Flashning av BenQ VAD6038

  1. #211
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    tjo,
    Om man har flashat sin box, behöver man använda orginal-nyckeln för att uppdatera flashningen eller kan man använda den nya omgjorda varianten?

    //
    andrew

  2. #212
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kardanaxeln Visa Inlägg
    tjo,
    Om man har flashat sin box, behöver man använda orginal-nyckeln för att uppdatera flashningen eller kan man använda den nya omgjorda varianten?

    //
    andrew
    Om du menar om du behöver flasha in originalet innan du flashar den nya så behövs inte det.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #213
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    okej, men man läser in den patchade firmwaret och flashar om den då eller? el behöver man orig till det?...

  4. #214
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av kardanaxeln Visa Inlägg
    okej, men man läser in den patchade firmwaret och flashar om den då eller? el behöver man orig till det?...
    han skrev att du inte behöver original firmware innan.

    du behöver dock dvd-nyckeln i den nya firmwaren. dvd-nyckeln har du i original firmwaren, i en fungerande hackad firmware som du spelar med eller ev nerskriven på papper.

  5. #215
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    okok, tackar tackar...

  6. #216
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Jag har köpt en xbox 360 av en kille. Nu undrar jag finns det bara ixtreme 1.4 till BenQ? Hoppas det.. för jag vet inte vilken ixtreme jag har i den.. Jag hade en gammal xbox 360 som blev bannad p.g.a jag hade xtreme bara.. Nu när jag testar de gamla spelen på den nya boxen läser den upp och det går att spela.. (inte alla funkar). Men blir förvånad för att de riktiga gamla spelen funkar som t.ex rainbow six vegas eller tony hawk project 8. Jag har aldrig lagt in någon ss-patch i spelen. Vad jag vet nu så är de flesta spelen med ss-patch.. Så jag undrar nu villen ixtreme jag har.. Min nya xbox har HDMI o ska vara en BenQ

  7. #217
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Jag har köpt en xbox 360 av en kille. Nu undrar jag finns det bara ixtreme 1.4 till BenQ? Hoppas det.. för jag vet inte vilken ixtreme jag har i den.. Jag hade en gammal xbox 360 som blev bannad p.g.a jag hade xtreme bara.. Nu när jag testar de gamla spelen på den nya boxen läser den upp och det går att spela.. (inte alla funkar). Men blir förvånad för att de riktiga gamla spelen funkar som t.ex rainbow six vegas eller tony hawk project 8. Jag har aldrig lagt in någon ss-patch i spelen. Vad jag vet nu så är de flesta spelen med ss-patch.. Så jag undrar nu villen ixtreme jag har.. Min nya xbox har HDMI o ska vara en BenQ
    Om du ögnar igenom guiden så ser du att dom även har släppt en "non stealth"-variant av iXtreme som gör att man kan spela gamla icke korrekt stealth-patchade spel.

    Hade killen flashat en spritt ny BenQ bör han väl inte ha kört denna variant utan då brukar man ju välja en stealthad firmware. Om han nu inte hade 30 unstealthade spel han kände att han bara var tvungen att spela.

    Vill du inte krångla allt för mkt får du väl testa ett spel du garanterat vet INTE är stealth-patchat. Funkar inte det så ska du ha en stealth-firmware.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #218
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23

    har inte orkat läsa igenom allt men flasha just en benq läsare .

    jag tog bara ner dosflashen och ixtrem 1,4..

    gjorde en bakup på disket och la över dom två filerna från dosflash på disken.

    Starta datorn med disketen i och vid promten skrv jag bara dosflash.
    Då visa den inte mit via kort där så trycke No to tray again. då visa den alla sata och ide portar. Så där valde jag (nr 8) som i mitt fall var viakortet. sedan r för att läsa ut orig.bin som hamnar under a:

    Sedan gick jag in och gjorde 1,4 firmwaren som vanligt och kopiera den till disken.

    Sedan starta jag om datan igen och skrev bara dosflash och gjorde samma prossedur men valde w som är wright och enter,. då fråga den vilken fil som skulle skrivas och då skrav jag bara A:/ix14.bin och enter så var det klart..

    Så slipper man in i bios och ändra mm..detta går mycket snabbare.
    hejs

  9. #219
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Palleman Visa Inlägg
    jag tog bara ner dosflashen och ixtrem 1,4..

    gjorde en bakup på disket och la över dom två filerna från dosflash på disken.

    Så slipper man in i bios och ändra mm..detta går mycket snabbare.
    att gå in i bios och ändra är rekommenderat för de som inte är så erfarna med datorer, då det är lättare att felsöka om de följt alla steg.

    jag avråder alla att använda diskett som du gjort, då det finns stor risk för att de blir oläsbara eller sektorfel uppstår. usb-minne är det som gäller.

    för det andra tycker jag du skulle tagit dig tid att beskriva din metod mer utförligt och lättläst. en sak till, det var datorn du startade om, inte datan.
    Last edited by int21; 2008-10-03 at 22:37.

  10. #220
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23
    Ville bara hjälpatill .. Detta är med Viakortet och xboxdvd kopplad till xkonectivity kortet för strömförsörjning.

    Jag tror det skulle underlätta för många om dom ändas skrev dosflash och sedan valde sin sata port för då står det villken som är rätt och då slipper man en hel del jobb.

    Jag testa första gången med USB och det var skit funka inte alls i mitt bios fanns inte ens USB med som en boot..

    Disken har jag då aldrig haft problem med och inte hört någon annan häller som fått problem på ms25 och ms28.. Kollar man bara storleken på orginal firmwaren att den stämmer så är det då inte större risk än en usb vad jag kan se.

    Dettta är samma prosedur som i guiden men lättare ... Jag har Via kortet.

    1 gör en botdisket
    2 ladda ner dosflash 1,3b och ixtreme 1,4
    3 kopiera över filerna dosflash.exe & dosflash.typ till Botdisketen allså a:
    4 starta om datorn med disketen i och xboxen på.
    5 skriv när a: är klar dosflash och välj NO på första frågan om den ändast visar en sata port. (Då kommer restarande sata och ide portar visas) Välj där rätt port genom att skriva rätt nummer som det står benq på. Oftast är det BC00 men det ser man där. följ anvisningarna och välj sedan bara R som är att läsa ut orginal firmwaren. Denna sparas på disketen. när du tryckt yes kan du behöva stänga av och sätta på strömen till dvd spelaren. Detta står där så det är bara att följa anvisningarna.
    6 När allt är klart dvs det ska bli ok på bank 1 till 3 . så stäng av xboxen och starta om DATORN.
    7 kopiera orig.bin från a: till minst ett ställe på c: för att ha som backup. Sedan kopierar man den även till Ixtreme mappen och kör Make ixtreme firmware.
    8 kopiera denna till a: och starta om DATORN igen med Disken i.
    9 När den kommit till A: prompten igen så skriv bara dosflash och följ anvisningrna som står på skärmen Xboxen ska vara på vid start. Välj nu W som är wright och när den frågar villken firmware du vill använda skriver man A:\ix14.bin enter,,, Sedan vänat man till det står ok på bank 1 till 3 igen så är det klart... stäng av xoboxen och starta om DATORN utan disken i ...

    Inga bios DATA hehe behöver ändras .. och inget iprep behöver köras. och du slipper skriva in långa komandon i dos och du måste inte skriva in sataport..
    hejs

  11. #221
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag har Intel 82801GB/GR/GH (ICH7, identical to ICH6) och kommer bara till
    12. Då ska det stå "Status: 0x7F. Starta då 360:n och ni kommer att märka att statusen ändras konstant mellan 0x51 och 0xD1.
    13. Stäng då av Xboxen och starta den sedan omedelbart igen. Ni bör då få "Status: 0x73....

    Nopp, fortfarande, att det ändras konstant mellen 0x51 och 0xD1. Men Intel 82801GB ska gå men tror att man måste löda en övergång någonstans, har jag läst med min kackiga engelska! Vad menas och finns det något lättare sätt?

    Lästa också detta men det hjälpte inte mig därför bioset i datorn fastnade var gång:
    (If by some chance your motherboad has an ICH7 or similar chipset then when you boot into dos have the Benq turned on
    then run the command and Y to mtk question then turn off 360 then back on and it should dump firmware just something weird using a via card on a motherboard with intel chipset).... also make sure the file size of orig.bin is 256k if al is good then backup this file(orig.bin)


    länk: http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t646724.html

    ---------------Next day-----------------

    Fick det till slut att fungera på min gamla amd 64 dator med NForce 4 chippet. Men bara med dosflashmetoden och alla hårdisk/dvd-kablar utdragna:

    Avaktivera allt i Bios som har med RAID att göra.
    Starta upp datorn med usb-minnet.
    Efter Windows98 loggan laddat färdigt startar man xboxen och
    skriver: dosflash, trycker yes på felmeddelandet och väljer siffran före den enda enheten som visar sig (7 Bengq...) Följer guiden och sedan klar att läsa ur FW. När man raderar och skriver nytt behöver man inte starta om datorn. Och läste ut och skrev ny -bin-fil med annan dator.

    --------------------Next Day---------------------

    Brände Verbatim DL DVD-skiva med min Optiarc AD 7560S i min Laptop men i X-box 360 fick jag "clean disk error" och har provat min stationära NEC DVD RW ND 3520AW som bara spottar ur Verbatim-skivan innan bränningen börjar.

    ----------------Next Day-------------------------

    Självklart hade jag haft bråttom när jag köpte mina skivor och råkade plocka från fel hylla på NetOnNet och det blev Verbatim -R DL DVD. Trodde inte dessa minusskivor fanns längre,,, suck. Får köpa nya skivor och testa.

    ---------------Next Day------------------
    Nej, det fungerar inte med Verbatim + skivor heller, och inte med någon av mina 2 brännare (får "rengör media meddelandet". Får väll införskaffa mig en Pionerbrännare.

    ---------------Next Day------------------
    Köpte en Pionerbrännare och det fungerade.
    Last edited by svendolph; 2008-11-08 at 11:37.

  12. #222
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    tjena

    har bara en kort fråga. jag har xfx nforce 680i som moderkort.
    de står att ska gå att flasha med nforce. dock verkar de finna olika nforce versioner.. hittar inte vilken version av nforce jag har.. så min fråga kan jag flasha med detta moderkortet?

  13. #223
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av zlatanznurrar Visa Inlägg
    tjena

    har bara en kort fråga. jag har xfx nforce 680i som moderkort.
    de står att ska gå att flasha med nforce. dock verkar de finna olika nforce versioner.. hittar inte vilken version av nforce jag har.. så min fråga kan jag flasha med detta moderkortet?
    Hittar ingen info om att det kortet ska vara kompatibelt när jag letade lite snabbt. Dock kan ju även kort som inte står med fungera iaf. Du får helt enkelt testa och se. Annars skulle jag klart rekommendera att du köper psxcares SATA-kontrollerkort som är ruggigt bra:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #224
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Hittar ingen info om att det kortet ska vara kompatibelt när jag letade lite snabbt. Dock kan ju även kort som inte står med fungera iaf. Du får helt enkelt testa och se. Annars skulle jag klart rekommendera att du köper psxcares SATA-kontrollerkort som är ruggigt bra:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89
    japp, håller med! testa och se, skriv sedan här hur det gick.

  15. #225
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    japp, håller med! testa och se, skriv sedan här hur det gick.
    min borssa hade ett moderkort med intel chipset som stöds på..
    men har litet problem allt funkar kanon tills den ska läsa origan frimeware... står 0x51 och växlar till nåt annat precis som de står i guiden.. men blir exakt samma när jag starta om xboxet och sätter på de dirr igen.. vad är felet?


    edit.. efter 5 timmar så fick jag rätt på de

    gick tillbax till min egen dator.. dock ett tips.. man kan ej göra en hackad frimware på en dator med vista 64 bitar på den.. för går ej att köra 16 bitars program.
    Last edited by zlatanznurrar; 2008-11-23 at 05:06.

  16. #226
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Problem

    Testade dosflash fick status 0x80 o kan inte göra så mycket annat.
    använder usb minne. testade sen iprep 101 v008beta

    när ja försökte boota från usb minnet gick det inte kom bara till verifying DMI
    Pool Data
    använder Intel chipset Nån som vet?

  17. #227
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Du ska stänga av och sätta på läsaren när du får 0x80
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  18. #228
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Du ska stänga av och sätta på läsaren när du får 0x80
    jo testade det funkade inte. satte på o stängde av ca 6-8ggr

  19. #229
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av chrill0 Visa Inlägg
    jo testade det funkade inte. satte på o stängde av ca 6-8ggr
    Ibland bootar även vi om våra datorer 3-5 ggr
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #230
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    har flashat om min Benq idag för första gången. allt gick bra tills jag skulle testa och spela ett spel. stoppar in nhl09 som är org. och spelet går igång som en dvd film och jag får felmeddelande om att man ska stoppa in spelet i en xbox konsol och inte i en dvd spelare typ. så min fråga. har jag gjort nått fel vid flashingen?

    edit*

    testade och köra in orignal flashen igen. då startar spelen upp. så jag gissar på att jag har fått nått fel när jag har flashat om den med ixtreme 1.4
    Last edited by thomas_jo; 2008-12-23 at 22:13.

  21. #231
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av thomas_jo Visa Inlägg
    har flashat om min Benq idag för första gången. allt gick bra tills jag skulle testa och spela ett spel. stoppar in nhl09 som är org. och spelet går igång som en dvd film och jag får felmeddelande om att man ska stoppa in spelet i en xbox konsol och inte i en dvd spelare typ. så min fråga. har jag gjort nått fel vid flashingen?

    edit*

    testade och köra in orignal flashen igen. då startar spelen upp. så jag gissar på att jag har fått nått fel när jag har flashat om den med ixtreme 1.4
    Boxen hade fått fel nyckel i sig, då fås det där meddelandet.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  22. #232
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    då är det att göra om steget man gör ix14.bin filen i då?

  23. #233
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av thomas_jo Visa Inlägg
    då är det att göra om steget man gör ix14.bin filen i då?
    Du glömde nog det steget då man bakar in nyckeln i benq FW'en
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  24. #234
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Du glömde nog det steget då man bakar in nyckeln i benq FW'en


    ja det hade jag gjort..körde det från vista 64 bits. och där fungerade inte. så jag drog igång en win xp burk och körde där och det fungerade.

    så tackar för alla råd.

    *god jul på er alla*

  25. #235
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hade tänkt flasha min BenQ nu när iextreme1.5 kommit. Verkar ju vara betydligt enklare med jungleflasher än vad det varit tidigare. Men har lite frågor på vägen, datorn jag isf kan använda har ett Intel P965 chip, kommer detta att fungera att använda eller måste jag skaffa en controller ?.
    Kan man köra strömförsörjning och allt från datorn eller måste man ta ström från boxens vanliga källa ? Har läst att den stängs av efter 5 min om man inte har den kopplad till TVn gäller detta fortfarande ?

  26. #236
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av BästiKlassen Visa Inlägg
    Hade tänkt flasha min BenQ nu när iextreme1.5 kommit. Verkar ju vara betydligt enklare med jungleflasher än vad det varit tidigare. Men har lite frågor på vägen, datorn jag isf kan använda har ett Intel P965 chip, kommer detta att fungera att använda eller måste jag skaffa en controller ?.
    Kan man köra strömförsörjning och allt från datorn eller måste man ta ström från boxens vanliga källa ? Har läst att den stängs av efter 5 min om man inte har den kopplad till TVn gäller detta fortfarande ?

    nej, boxen stängs av om du inte har videokabeln ikopplad. se till att ha den inkopplad bara.

  27. #237
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Några frågor angånde Jungleflash och guiden i första inlägget.

    Med Guiden i första inlägget har jag flashat några Benq (firmware 1.4) och känner mig ganska säker.

    I Jungleflash hittas inte boxens dvd-läsare, så jag vet inte vad som kan vara fel (Mitt operativsystem är Vista 32 bit), men jag vill helst göra som guiden i första inlägget.

    1. Om man har Orginalfirmwaret sparat eller läser ut det som i Guiden i första inlägget (p. 10-13 för utläsning), är det då bara att ladda det i "Firmware Tool 32" i Jungleflash och välja "Source" för det firmwaret där man har nyckeln och om man har lagt Firmware 1.5.1 i Jungleflash katalogen så är det bara att välja "autofix".
    2. Är det sedan bara att ta det nya firmwaret och göra enligt Guiden i första inlägget.


    Tack på förhand!

    Edit: Gjorde på detta sätt och det funkade, Guiden + göra firmware i jungleflash.

    Fick till slut Jungleflash att hitta boxen, men tyckte programmet hängde sig en del, vilket gjorde att jag flashade enligt Guiden.

    Nu funkar HAWX (3e wave), 2 wave spel och orignal!
    Last edited by p_son77; 2009-03-08 at 15:59.

  28. #238
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Halloj!
    Tänkte kolla om det är någon som stött på problemet att datorn hänger sig när man ska läsa ur nyckeln ur dvd.
    Jag har provat en mängd olika varianter men så fort man ska läsa ut nyckeln så hänger sig datorn. Jag kommer så lång att den läser bank0 bank1 osv och sedan får jag en read finished checksum: F77A tex men sen hänger det sig. Om man sedan kollar på stickan så har ingen fil sparats i mappen.

    /Daniel

  29. #239
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Uppdatering:
    Har fått hängningen att sluta nu det är great. Nytt problem är att den inte vill läsa av bankarna nu. Skulle testa knepet med half tray open men då vägrar drven att öppna luckan?! Så frågan är om någon vet hur man åtgärdar detta?

    Hoppas tråden fortfarande lever?!

    /Daniel

  30. #240
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Någon som har koll på om GA-EP35-DS4 med ICH9R chipen klara att flasha??
    eller är det enklast att försäkra sig med ett VIA VT6421A??

    ska flasha min Benq

    tack på förhand //Tomas

Sida 8 av 12 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Kan flashning vara orsaken till Red Lights..?
    By chillseeker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 19:49
  2. Xbox 360 Arcade, benq?
    By nosmaz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 06:00
  3. C4EVA iXtreme Benq V1.1 rev2 & xtreme version
    By Playtoy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 10:40
  4. Guide - Hur man flashar BenQ Driven!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 10:04
  5. BenQ VAD6038 firmware
    By musse1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •